Navngivning af kuld (A, B, C...)

…eller bagværk :tihi:

Care-Bears Vanillekrans :wehuu:
Care-Bears Saltkringle :inlove:
Care-Bears Hindbærsnitte :savle:

Hehe, altså skulle jeg følge min idé med navn og navn på tema der skal starte med B, ville det være f.eks. Bagværk
Brunsvier
Bolle
og hvad der nu ellers er :wink: altså begge skulle starte…

F kunne f.eks. være Film og så skulle det være
Finding Nemo
Fast and the Furious (eller nårh nej, for det starter med The, da det er the fast and the furious, men det er den idé, har bare ikke tænkt så meget over emner endnu, hehe)

Det er kun fantasien, der sætter grænser, og det allerbedste er, det gør ikke dyrene noget, hvad de end hedder. De er jo ligeglade :thumbup:
Ellers havde jeg vist skadet mange af mine mislinger :tihi:

[quote=kamikaze;307614]Care-Bears Vanillekrans :wehuu:
Care-Bears Saltkringle :inlove:
Care-Bears Hindbærsnitte :savle:[/quote]

-LOL -LOL-LOL

Jeg er ikke startet opdræt endnu, men når jeg gør kunne jeg ikke finde på at bruge A-B-C. Jeg synes det er vildt kedeligt, men det er jo bare min mening… Jeg kan godt se det smarte i, at så ved man hvilket kuld det drejer sig om, når man får en henvendelse fra Amandas køber, men killingekøbere har det jo med at omdøbe katten alligevel. Hvis jeg henvendte mig til opdrætteren af min perser, kunne jeg ikke drømme om at sige at det drejer sig om “Gigi”, for det jeg jeg aldrig kaldt hende - hun hedder Medea! Og det ved opdrætter også godt :slight_smile:

Jeg kan bedre lide at bruge temaer, det synes jeg giver mere frihed og er lidt sjovere at finde på :slight_smile:

Da vi startede opdræt var vi også meget i tvivl. Men det blev altså alfabetnavne.
Vi bestemte, at alle killinger skulle have swahili-navne – da vores katteri-navn er Kisangani.
Det viste sig dog at være mere end svært, da visse bogstaver stort set ikke findes på swahili. Derfor har nogle af killingerne fået arabisk/afrikanske navne. Men da begge sprog oprindeligt stammer fra swahili, så syntes vi, det var OK.
Sjovt nok har vi også en Amira – hun er dog ikke egen avl, men har for nylig født vores H-kuld ( med en af vores egne hankatte som far ).
Så de hedder Hanaá, Hadiya og Haji.
Vi ved, at de fleste af vores killinger har fået andre navne i deres nye hjem, og det er OK med os. Men på stamtavle og pas står de navne, de er " døbt "!!! Og alle 3 lyder deres navne – måske gider de ikke komme, men vi kan se, at de vender ørerne efter os, når de hører deres navn.

Hver gang, vi får et nyt kuld, så har jeg lyst til at give dem specielle navne, men gemalen protesterer! Så vi bliver i alfabet-verdenen!! Heldigvis har Kurt fået en kollega fra Kenya – måske, hun kan hjælpe os med nye swahili-navne???