Negativ til digital

Hej

Vi har ca 3-4000 billeder fra før digital alderen, som vi har negativerne fra,
Ville scanne dem ind selv, man mangler udstyr, er der en Katte gal der har stået med samme problem.
Og hvordan løste i opgaven, har funden steder der udføre opgaven, det koster over 10000 kr

Vi har samme problem, har sommetider set der var tilbud på en dims der skulle kunne lave negativer digetale, og hver gang overvejet om jeg skulle købe, men aldrig gjort alvor af det. men tænker jeg vover forsøget næste gang og håber det virker, for det var ikke i den prisklasse

En negativscanner er ikke voldsomt dyr …eller de starter ved nogle få hundrede kr…har måske en liggende et sted…kan ikke huske at den er smidt ud …MEN de billige er noget så %#%¤&///# at bruge
På den anden side…hvis i har billederne er det lettere at scanne dem på en alm. flatbed

men jeg skal se efter den …engang …måske…hvis ikke jeg glemmer det

1 Synes om

Fra flatbed scanner + billede behandling

Jeg husker billederne en del skarpere end de endeligt er, så må lige kikke de enkelte billeder igennem inden
Her er det fra første kuld, Alto og Amadeus 14/2-98 fra sidste århundre :wink:

7 Synes om

Sidste årtusinde du! :hoho:

1 Synes om

Jeg har et hold venner som har købt scanner etc. Det var ikke alverden de gav for den og i hvert fald langt under 10.000 kr.
Sig til hvis jeg skal finde ud af mærke etc.

1 Synes om

ja tak meget gerne :tak:

@Esben_J og @Jeanette det er en Epson V850 flatbet scanner han har og han vil både sælge den og alternativt tilbød at lave det for jer (selvfølgelig for en pris).

Men ring selv til Jens Borrisholt (har ragdoll så er også kattemenneske) på 2024 3065.

Han er nordjyde, så er til at handle med :wink:

Tak,

Jeg har en fladbed, og i en god kvalitet men det er negativer jeg skal ha scannet

det ved jeg at det er negativer, det skulle den flatbed også kunne klare såvidt jeg forstod. Hvis ikke så har han også en kodak negativ scanner til at stå.

ved du hvad den koster, vi også en skanner der kan skanne billederne i god kvalitet

Aner det ikke og ønsker ikke at være via.
Ring til Jens han snakker et rimeligt forståeligt dansk trods han er vendelbo… :wink:

2 Synes om