Negl fra trædepude?

Hej…

Min kat halter… Og da jeg kiggede på hendes poter har hun en gevækst af en art, ud fra en trædepude - den øverste. Altså ikke dem hun træder på.
De mærkes som en negl. Kan det passe? Hun halter, så hun har jo tydeligvis ondt.
Hvad gør jeg?
Jeg har smertestillende hjemme.

Hvis det er fra spidsen af en af de små trædepuder ved kløerne, så er det en horndannelse (hård hud), som du forsigtigt kan klippe af.
Med mindre den er meget lang, så tror jeg ikke, det er det der generer hende eller gør at hun halter.

Det er netop ikke fra de trædepuder.
Det er fra den der sidder længst oppe på benet.
Derfor det ville være lidt mystisk hvis det var en negl…

Kunne du tage et billede? Mere for at udelukke en torn fra en plante …

Min gamle hunkat Mille fra min barndom udviklede en tå-negl, som gik i gang med at vokse vildt. Og vores dyrlæge endte med at fjerne neglen med en operation, da hun var en gammel kat.

[ATTACH=CONFIG]108664[/ATTACH]

Trædepude plus gevækst… Ved ikke om det er tydeligt nok?

Sikker på at ikke bare kan tørres af med en varm opvredet klud :?

Ellers har jeg ikke nogen bud.

Den er hård som en negl, så det tror jeg bestemt ikke…
Og så tror jeg heller ikke at hun ville halte…

Som skrevet så mener jeg, det er en slags horndannelse. Så højt oppe på benet bør det ikke være det, der er årsagen til, at hun halter.

Men hvorfor pokker halter hun så?
Jeg har ærligt ikke været forfærdeligt meget hjemme i dag.
Og hendes klør var lidt lange, så troede først at det var dem. Så klippede jeg dem, og hun halter stadig…

[QUOTE=Sas;1278789]Men hvorfor pokker halter hun så?
Jeg har ærligt ikke været forfærdeligt meget hjemme i dag.
Og hendes klør var lidt lange, så troede først at det var dem. Så klippede jeg dem, og hun halter stadig…[/QUOTE]

Kan den være faldet ned fra et højt sted og slået sig på foden (tæerne) pga. de for lange negle?

Faldet? Nah… Hun er en meget elegant kat, dog lidt til den tykke side.
Men hun kan selvfølgelig være landet forkert.
Hvor lang tid skal jeg se det an? Skal hun have smertestillende?

Hvis det er kommet pludseligt, må der næsten være tale om et uheld.
Hvis du er i tvivl, om dyrlægen bør kigge på det, så tag hende til dyrlægen. Om ikke andet giver det ro i sjælen :slight_smile:

Det er utroligt svært at svare på, om du bør tage afsted, når ikke man kan se katten. En kat, der kun trækker lidt på benet, ville jeg se an og vurdere om der er bedring. Men ved voldsom halten, ville jeg køre afsted til dyrlægen med det samme - og så er der alt det midt imellem. Smertestillende vil jeg ikke anbefale, så længe du ikke ved, hvad der forårsager det. Hvordan skal du ellers vurdere, om du bør tage til dyrlægen?

[QUOTE=Beydana;1278795]Hvis det er kommet pludseligt, må der næsten være tale om et uheld.
Hvis du er i tvivl, om dyrlægen bør kigge på det, så tag hende til dyrlægen. Om ikke andet giver det ro i sjælen :slight_smile:

Det er utroligt svært at svare på, om du bør tage afsted, når ikke man kan se katten. En kat, der kun trækker lidt på benet, ville jeg se an og vurdere om der er bedring. Men ved voldsom halten, ville jeg køre afsted til dyrlægen med det samme - og så er der alt det midt imellem. Smertestillende vil jeg ikke anbefale, så længe du ikke ved, hvad der forårsager det. Hvordan skal du ellers vurdere, om du bør tage til dyrlægen?[/QUOTE]

Jeg er helt enig med dig, omkring smertestillende. Men når kræet ser ud til at have ondt, så tænker jeg ikke ret langt.
Ringede til dyrlægen i aftes, som sagde at jeg skulle kigge ned i dag, men idag halter hun ikke!
Så jeg tror jeg vil se tiden lidt an, og så vil helt glemme ideen om smertestillende.
Mange tak for jeres svar :slight_smile:

Katten skåner ikke benet er den på smertestillende - det kan forværre situationen som ikke vides hvad er

Herligt det gik i sig selv