Nem-ID min bare

:øhmm::øhmm::øhmm:

Nå ??

jamn, så finder jeg da bare ud af det… sværere kan det vel heller ikke være.

:fin::fin:

Jeg har nu brugt en helvedes tid på netbank efter jeg har trykket aktiver Nem ID … gad vide om den ikke synes om mac …

Der er åbenbart ingen grænser for de problemer nemID’s brugere kan komme ud for

Her 6 sider om ting man har konstateret

http://www.bt.dk/danmark/1.-brud-paa-nemids-egne-sikkerhedsregler

Tror du virkeligt, det er der, skoen trykker:? også mac-bruger

[quote=Felis;448118]Der er åbenbart ingen grænser for de problemer nemID’s brugere kan komme ud for

Her 6 sider om ting man har konstateret

http://www.bt.dk/danmark/1.-brud-paa-nemids-egne-sikkerhedsregler[/quote]

Det er sørme betryggende…-surrender

Aner det ikke, men den cyklede bare rundt og rundt, da jeg fortalte jeg havde modtaget Nem-ID fra banken.
Prøvede i 2 browsere med samme resultat og endte med at sige til den, at jeg bestemt ikke havde modtaget noget alligevel :wink:

NemID virker på min mac… desværre.

Kæft, noget bras :argh: Jeg logger aldrig på netbank fra andre computere. Øv, jeg vil have det gamle tilbage. Det var sgi da meget nemmere. Gider ikke finde det møg-nøglekort hver gang jeg skal logge på…:venter:

Jeg synes det er meget nemt, men har også altid haft jyske bank, som har kørt med samme system.

Nu har jeg fået det, sikke da noget værre lort (undskyld sproget)

Det da trættende …

Manden fandt så lige på at tage et billede af sit nøglekort,har alligevel altid mobilen i nærheden:høhø:
Så undgår man at skulle lede efter nøglekortet,som garanteret bliver væk her-what

Tine

Det med at tage et billede havde jeg også tænkt på, men jeg mener faktisk det står i brevet at man på ingen måde må digitalisere sit kort.
Det forringer vel sikkerheden… yderligere :høhø:
Jeg bruger også altid den samme pc til at tjekke netbank så jeg var nok også helst fri for Slem-ID, men nu slipper jeg da for at huske på de andre logins til SKAT og SU og jeg synes ikke det var synderligt svært at sætte op eller noget. Jeg har kortet sammen med dankort, sygesikring osv. så det er næsten altid på mig, men det nok egentlig ikke så smart at opbevare ens CPR nummer og nøglekort det samme sted :S

Jeg synes NemID er pærelet :slight_smile: Men jeg er også vant til jyskebank

[quote=Vivi_Fletcher;448196]Aner det ikke, men den cyklede bare rundt og rundt, da jeg fortalte jeg havde modtaget Nem-ID fra banken.
Prøvede i 2 browsere med samme resultat og endte med at sige til den, at jeg bestemt ikke havde modtaget noget alligevel ;)[/quote]
Nej hvor lyder det herligt, det glæder jeg mig da til (not).
Jeg har ikke prøvet fra min Mac endnu, selv om jeg har modtaget koderne, for der er jo som regel en grund når jeg logger på netbank - og det er ikke at bøvle med nye koder :wink: Men på et tidspunkt skal jeg jo til det…
Globecard/mastercard har et system jeg synes er fint. Man taster sit cpr nr og de sidste 4 tal i sit mobilnr. - og så sender de en SMS med en engangskode. Dvs, man skal ikke rode efter den på et kort med 7000 andre koder. Men okay, det kræver selvfølgelig at man har en mobil…

så er der dokumentar om nemid…(lørdag kl. 10, P1)

kan også høres her

http://www.dr.dk/P1/P1Dokumentar/Udsendelser/2010/11/09101425.htm

:rock::rock:

Jeg fik mit brev med det nye ID-halløj i sidste uge… men det havde jeg da lykkeligt glemt alt om - så nu må jeg vist hellere få det ordnet…

:inlove:

Jeg er også ved at blive sindsyg! jeg var i banken igår for at hente en ny midlertidig kode fordi jeg ikke fik aktiveret den første i tide. Det gå fint nok med at komme i netbank, men ligeså snart jeg skal in på f.eks Skat virker lortet ikke. Jeg skriver brugerId og passworded fra netbank, men intet sker jeg har siddet længe igår og råbt og skreget af det. HVorfor kan den ikke genkende mit password? Der stå at det skal godkendes når jeg registrerer i banken, den at må bruges som signatur andre stedet, men det tror jeg at jeg har. Hvis ikke hvordan gør jeg så det? jeg har Nordea

Jeg synes altså det er super nemt og er blevet rigtig glad for det :slight_smile:

Hmm, man må vel kaste sig ud i det på et tidspunkt - synes bare det lyder mega-bøvlet med de der nøglekort :uha:

Jeg har osse lige fået min, men jeg bestemmer selv, om jeg vil logge på min webbank som jeg altid har gjort, eller bruge Nem-ID, så jeg har ikke besluttet mig for, hvad jeg vil endnu.

Gælder det i alle banker - eller kun nogle bestemte?

Jeg ville i hvertfald helst fortsætte med at logge mig på som jeg hele tiden har gjort

• kan ikke se, at det andet skulle være nemmere. :frowning: