Nem-ID min bare

[quote=Eva;489064]Gælder det i alle banker - eller kun nogle bestemte?

Jeg ville i hvertfald helst fortsætte med at logge mig på som jeg hele tiden har gjort

• kan ikke se, at det andet skulle være nemmere. :([/quote]

Det ved jeg ikke Eva, jeg har jo beholdt min lille jydske lokal bank, da jeg flyttede til sjælland. Og jeg har to muligheder når jeg logger på min bank, enten at bruge den gode gammeldaws måde, med passwoed og underskriftskode, eller logge på med min Nem-ID …Indtil videre logger jeg på som jeg har gjort det, de sidste 10 år eller mere :slight_smile:

Alice, jeg har fundet ud af, at der ikke er nogen vej uden om i Danske Bank, så nu har jeg oprettet en ID-konto.

Det ser da ud til at være til at hitte ud af - men hvor er det besværligt at skulle taste de der nøglekorts-tal ind HVER gang. :wittsend::wittsend:

[quote=Eva;489096]Alice, jeg har fundet ud af, at der ikke er nogen vej uden om i Danske Bank, så nu har jeg oprettet en ID-konto.

Det ser da ud til at være til at hitte ud af - men hvor er det besværligt at skulle taste de der nøglekorts-tal ind HVER gang. :wittsend::wittsend:[/quote]

Jeg kunne bruge min gamle måde at logge ind på, indtil jeg havde aktiveret min Nem-id

Nu gør det ikke det store forskel for mig, da jeg altid har været van til at have et nøglekort - Jyske Bank har altid brugt det system.

[quote=Eva;489096]Alice, jeg har fundet ud af, at der ikke er nogen vej uden om i Danske Bank, så nu har jeg oprettet en ID-konto.

Det ser da ud til at være til at hitte ud af - men hvor er det besværligt at skulle taste de der nøglekorts-tal ind HVER gang. :wittsend::wittsend:[/quote]

Det jeg har imod Nem-ID er at de pokkers tal er SÅ små - Når man er stæreblind som mig, og ikke kan se ret meget som er mindre end en hest, så er det småtteri altså svært at tyde :slight_smile:

Du må have gang i en lup :slight_smile:
Kan godt give dig ret, de er ret små… De kunne sagtens lave dem større og så lidt færre derpå :slight_smile:

Ja, det er nogle små gnidrede sataner, de har valgt at man skal skrive. :muhaha:

Du er heldig, at du kan slippe. :thumbup:

Jeg har ikke fået noget endnu - men det er vel et frit valg vi har - om vi vil bruge det eller ej… og jeg har levet fint uden - så jeg vælger det nok fra.

:fin::fin:[/quote]

Jeg var i “min” nye bank (AL) forleden, og da mente den ret kontante (så at sige) bankmand, at det kunne man ikke sige nej til.
Og jeg føler mig bestemt ikke tryg ved, at et privat firma “sidder” på så væsentlige identitetsoplysninger.
Ved egtl. ikke, om jeg føler mere tillid til statslig ejendom over samme - men jo, så længe vi har et nogenlunde demokratisk DK, så må det være vores stat, der har den info, og ikke et eller andet firma.

Sammenlagt er jeg helst fri, men kan man blive det i et datalogiseret samfund :?

Ja det er noget bøvlet l*rt, jeg har en nedtælling i gang på min netbank, hvor mange dage der er til at jeg SKAL logge ind med Nem-id, og det bliver altså først når det gamle log-in er skrottet :argh:

[quote=Eva;489064]Gælder det i alle banker - eller kun nogle bestemte?

Jeg ville i hvertfald helst fortsætte med at logge mig på som jeg hele tiden har gjort

• kan ikke se, at det andet skulle være nemmere. :([/quote]

Vi skal alle uanset bank, bruge Nem-id, jeg ved ikke fra hvilken dato men sandsynligvis fra 1/1 11 :(:frowning:

Jeg syntes også det lød bøvlet og brokkede mig en hel del (mest til mig selv :D), men da jeg kom i gang indså hvor nemt det var. Så god fornøjelse :thumbup:

Jeg synes det lød bøvlet og jeg synes det ER bøvlet :tihi:

Jeg logger ALDRIG på netbank fra andre computere, så jeg kan ikke se pointen. Det er jo ikke fordi det er svært, men jeg synes det er besværligt at jeg skal finde det møg-nøglekort hver gang.

Jeg har en bærbar og intet bestemt sted jeg altid sidder, så der er intet rigtig smart sted, at have kortet.

Ja…Jeg synes sådan set bare det er bøvlet og irriterende. :tihi:

Men nu kan man logge på kontokik, uden at skulle bruge nøglekortet - det er jeg glad for!

Jamen, nu kan jeg godt finde ud af det - men jeg synes bestemt, at det var nemmere før.

Da skulle jeg taste 1 adgangskode - nu skal jeg taste to + nøgletal.

Det er ikke nemmere i min verden - tværtimod. :thumbdown: