På min svalegang har jeg to urtepotter stående, jeg vil meget gerne have nogen blomster i, men jeg har ikke grønne fingre og glemmer at vande dem… Er der nogen der har en idé til hvilken slags blomst der ville være god??
Husløg…de er ikke så farvestrålende som sommerblomster, til gengæld er de nøjsomme og sjove - og de kan faktisk blomstre.
Alt efter størrelsen på urtepotten kan du også plante et par pelargonier og så gøre det til en vane at fylde en halvanden liters flaske og stikke den i jorden med bunden op - så har du selvvanding og skal bare være opmærksom på hvornår den trænger til at blive fyldt igen.
Man kan få så meget pænt i plast
nu ved jeg ikke lige hvad en svalegang er…ude? eller inde? …men anyway er det inde, så er Sukulenter super dejlig og flotte…masser af arter, som du lystigt kan have. Og kaktus ;O) spørg lige dem i Mexico om det…
Og jahhh ude i såfald… Buskbum, som dog lugter af katte tis ;O) men så har du en årsag til det, men det er dog ikke blomster men busk. Men jahhhhhhhhh husløg ja er gode og findes i alverdens udgaver…
har lige googlet…planter som trives i tør jord
Træer og buske:
• Tjørn, Crateagus • Bærmispel, Amelanchier • Potentil, Potentilla • Blåskæg, Caryopteris • Sommerfuglebusk, Buddleja • Liguster, Ligustrum • Amerikansk syren, Ceanothus • Syren, Syringa • Ene, Juniperus • Guldregn, Laburnum
Stauder:
• Røllike, Achillea • Salvie, Salvia • Isop, Hyssopus • Timian, Thymus • Lammeøre, Stachys • Sporebaldrian, Centranthus • Sankthansurt, Sedum • Stenurt, Saxifraga • Haveiris, Iris germanica • Lavendel, Lavandula
Og det får mig til at tænke på - du skal da have dine krydderurter i de krukker…de dufter vidunderligt og er nemme at passe…jeg kan så kan du
Da jeg havde butikken investerede jeg i to kæmpestore chrysantemum… måske ikke ligefrem min yndlingsblomst, men den blomstrer lystigt hele sommeren, kan som regel klare sig med det vand den får via regnen, fås i utallige farver, størrelse på blomsterne etc og så kan man få nogle store planter for en meget rimelig pris… De kan ikke klare den danske vinter, men de er altså også så billige, at man har råd til at købe et par nye planter næste år