Nervøs kat

Vores dejlige hankat kan let blive nervøs og bange og kan ikke finde ro, hvis der sker for meget omkring ham og det har jeg aldrig oplevet med de katte, som mine forældre har haft i min barndom. Han har taget det med sne meget fint, da det jo er første gang han oplever det, da han var indekat i de første måneder vi havde ham.

Vi fik ham i starten af januar i år og der var det meget slemt med hans nervøsitet og nu er det blevet bedre men nu er nytåret på vej og derfor kunne jeg godt bruge nogle råd. Jeg har hørt om noget foder fra Royal Canin Calm men han får hills lige i øjeblikket og vil ikke begynde at mixe og noget som hedder feliway så spray.

Jeg vil jo helst ikke have en kat som bliver meget nervøs igen, da jeg har oplevede det en gang, hvor det havde været et voldsomt tordenvejr og katten spiste ikke i ca et døgn pga at han var på vagt hele tiden.

Til en bange kat ville jeg give Zylkene i december måned - det er i princippet det samme som RC Calm, men kan kombineres med almindeligt foder :slight_smile:

Hvor kan man købe zylkene?

Online eller evt hos din dyrlæge :slight_smile:

Det er billigst at købe det online fra udlandet. Fx fra Medicanimal.