Netflix anbefalinger

Ja, kom med dem! Gerne med lidt ord om hvad man kan forvente, helst uden spoilers. :slight_smile:

Jeg vil gerne anbefale følgende:

Peaky Blinders
Man følger en gangsterbande i 1920’ernes Birmingham, der er drama, lidt action og en smule kærlighed. :stuck_out_tongue:
Der er desværre kun to af tre sæsoner på Netflix. Har allerede set den to gange. :smiley:

Stranger Things
Sci-fi-agtig serie, endnu kun på én sæson (sæson 2 kommer næste år) om en dreng der forsvinder - og der sker mystiske ting!
Jeg er af princip ikke til sci-fi, men den her har virkelig fanget mig. Kan slet ikke vente til den nye sæson. :slight_smile:

Glitch
Endnu én med kun én sæson, men den er det værd! En gruppe mennesker stiger op fra graven, og så går jagten på “hvorfor?”.
Mega spændende og en masse løse ender - der MÅ komme en sæson 2. :smiley:

Vil egentlig også gerne anbefale Dexter, Breaking Bad og Orange is the New Black … men har de fleste ikke set dem efterhånden? :høhø:

Sense8
Fantastisk serie om 8 fremmede fra vidt forskellige verdensdele og kulturer, der pludselig bliver bundet sammen mentalt og bliver nødt til at samarbejde mod en fælles fjende.
Genren er fantasy, og der er endnu kun 1 sæson… Den næste er dog på vej, og min mand og jeg glæder os! :slight_smile:

Rebellion

Irsk serie der skildrer Påskeoprøret.
Ganske kort - kun 5 episoder, så let at gå til.

Outlander: store stærke mænd i kilt, scotland i 1740’erne - whats not to like?

Landgirls: womens landarmy under 2. Verdenskrig i england

Dr. Turner: bbc serie om læge der opdager er manden er utro, forbavsende nervepirrende

Black Sails: pirater i caribien 1700-tallet, pirater og stærke kvinder

Stranger things er nemlig SÅÅÅ fin en serie - jeg nød den også i fulde drag. Skøn 80’er stemning - man får flashbacks til film som E.T. og Nærkontakt af tredie grad. :smiley: KEran klart anbefales!

Og så er jeg nødt til at sige American Horror Story! Er i gang med at se de første fire sæsoner for anden gang. :slight_smile: 5’eren har jeg ikke set til ende - den fangede mig ikke så meget som de første fire. Men prøver igen, når jeg når så langt. :wink: Især sæson to vil jeg anbefale - aldeles fantastisk. :slight_smile:
Man behøver i øvrigt ikke se alle sæsonerne - hver sæson er en afsluttet historie. :slight_smile:

Jeg er helt bidt af Miss Fisher’s murder mysteries. En kvindelig detektiv som sparker r**. Det foregår i 30’erne og der er en pragtfuld humor i den. Og så er den ikke nervepirrende spændende.
Hvis man vil have et godt grin, kan jeg varmt anbefale Ronal Barbareren. En animationsfilm som er hylende morsom. :lol:

[QUOTE=Diana F;1296789]Stranger things er nemlig SÅÅÅ fin en serie - jeg nød den også i fulde drag. Skøn 80’er stemning - man får flashbacks til film som E.T. og Nærkontakt af tredie grad. :smiley: KEran klart anbefales!

Og så er jeg nødt til at sige American Horror Story! Er i gang med at se de første fire sæsoner for anden gang. :slight_smile: 5’eren har jeg ikke set til ende - den fangede mig ikke så meget som de første fire. Men prøver igen, når jeg når så langt. :wink: Især sæson to vil jeg anbefale - aldeles fantastisk. :slight_smile:
Man behøver i øvrigt ikke se alle sæsonerne - hver sæson er en afsluttet historie. :)[/QUOTE]
Nååeh ja, selvfølgelig! American Horror Story! :smiley: Den er gooo’!

Hvis du kan lide Stranger Things, synes jeg du skal prøve Glitch. På ingen måde samme stemning, men stadig rigtig spændende. :slight_smile:

Kan også anbefale en del af ovenstående serier, men bliver også nødt til at hive Downton Abbey ind. De fleste har måske set den da den gik på DR1, men ellers er den et gensyn værd. Alle sæsoner og særafsnit ligger på netflix og jeg har lige binget den igen, selvom jeg har set den en del gange nu.
foregår i perioden 1912-25 og handler om upstairs/downstairs på Downton Abbey.

Katho - med særafsnit går jeg ud fra du mener sæsonfinalerne?

Downton Abbey har jeg set mange gange - de første sæsoner rigtig mange gange, de sidste to kun to gange indtil videre…

Hvis man er til amerikanske krimiserier, så er sæson 11 af Bones lige blevet lagt på :slight_smile:

Ellers er der Gilmore girls, om en enlig mor og hendes datters opture og nedture, med de rige bedsteforældre og livet i en lille landsby.
Serien er efterhånden ved at have nogle år på bagen, men d. 25 november kommer der 4 nye afsnit, af halvanden times varighed:D

Man kommer heller ikke uden om Marco Polo (hvis man ikke allerede har været der).

Hvis man er til britiske krimier, er Broadchurch og The Fall fantastiske, og River, Luther, Marcella og Happy Valley er også alle seværdige.

Mere dramaagtigt går mine varmeste anbefalinger til The Affair og Rectify.

Mr. Robot er fremragende! Hackeraktivisme og psykisk sygdom mødes, og sød musik opstår. :smiley:

Jeg er også glad for The Americans i al dens 80’er-vælde.

Og hvis man er til retsdokumentar-drama, skal man ikke snyde sig selv for Making A Murderer (og podcasten Serial, for den sags skyld).

Jeg er ret glad for RuPaul’s Drag Race :høhø:

Nu er jeg seriøst seriefan, men bruger ikke Netflix, men et hurtigt blik på listen kan jeg klart anbefale:

Stranger things - har andre skrevet om, virkelig god!
Arrow - superhelteserie, lidt til den mørke side.
The flash - superhelteserie, samme univers som Arrow, men lidt lettere end denne.
Marvel’s Jessica Jones - anti-superhelteserie, mørk og rigtig god!
Gotham - byen før Batman
Buffy - den oprindelige vampyrungdomsserie, fantastisk og sjov.
Dr Who - den klassiske britiske science fiction serie.
Firefly - rum-cowboyserie, én sæson , men en af de bedste serier.
Sherlock - minisæsoner af moderne Sherlock Holmes
Elementary - New Holmes, New York, nytænkning af Sherlock Holmes
The Blacklist - spændings/-pseudospionserie. Rigtig god!

Hotel Beau Séjour
En Netlfix-original om en ung pige der vågner på et hotel, og finder sig selv død. Jep! :høhø:
Serien er belgisk, og foregår i et heeelt andet tempo en f.eks. amerikanske serier. Men ikke desto mindre en meget fængende serie. :ok:

[QUOTE=Lonse;1296819]Hvis man er til amerikanske krimiserier, så er sæson 11 af Bones lige blevet lagt på :slight_smile:

Ellers er der Gilmore girls, om en enlig mor og hendes datters opture og nedture, med de rige bedsteforældre og livet i en lille landsby.
Serien er efterhånden ved at have nogle år på bagen, men d. 25 november kommer der 4 nye afsnit, af halvanden times varighed:D[/QUOTE]

Jeg har alderen til at skulle have set Gilmore da den blev sendt første gang, men er først i gang med den nu, afsluttede sæson 6 i går…
Og jeg kalder mig selv Lorelai indimellem, i sær når jeg har behov for at bælle kaffe :tihi:

Jeg er blevet ret fanget af BBC’s Call the Midwife. Den handler om Jenny, som efter sin uddannelse som sygeplejerske/jordemoder ankommer til sin første stilling i Nonnatus House. En klosterorden, hvor nonnerne fungerer som sygeplejersker mm i Londons fattigste kvarter i East End, Poplar.

Serien er hjertevarm, morsom og til tider en smule sørgelig. Der tages alvorlige emner op, og datidens sygdomme samt problematikker kommer under lup.

Anbefaling herfra :slight_smile:

Er der nogen af jer der har kendskab til hvor man kan se Walking dead sæson 6… Jeg vil ha en fortsættelse :venter:

[QUOTE=louiseogbuster;1306480]Jeg har alderen til at skulle have set Gilmore da den blev sendt første gang, men er først i gang med den nu, afsluttede sæson 6 i går…
Og jeg kalder mig selv Lorelai indimellem, i sær når jeg har behov for at bælle kaffe :tihi:[/QUOTE]

Vi er i gang med den nye Gilmore Girls serie. Har lige gennemset det gamle for første gang… Både mig og Rune kan anbefale det. Til en start gad han bare ikke se sådan noget tøse-noget, men efter kort tid blev det til, at jeg ikke måtte se det uden han var der :høhø:

[QUOTE=Pernille DL;1306516]Jeg er blevet ret fanget af BBC’s Call the Midwife. Den handler om Jenny, som efter sin uddannelse som sygeplejerske/jordemoder ankommer til sin første stilling i Nonnatus House. En klosterorden, hvor nonnerne fungerer som sygeplejersker mm i Londons fattigste kvarter i East End, Poplar.

Serien er hjertevarm, morsom og til tider en smule sørgelig. Der tages alvorlige emner op, og datidens sygdomme samt problematikker kommer under lup.

Anbefaling herfra :)[/QUOTE]

Helt enig! Det er en rigtig fin serie :slight_smile:

Godt nok på HBO, men jeg er blevet lidt fascineret af Girls. Lidt mærkelig, lidt tøset, men også sjov, sarkastisk og interessant.