Netværksproblemer

Jeg har endelig fået min bærbare hjem fra rep, men nu vil det trådløse netværk ikke virke :frowning:

Den siger: De netværksindstillinger der er gemt på denne computer, stemmer ikke overens med kravene for netværket.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er jeg skal gøre for at rete op på det, er der nogen der har gode idéer?

Nu er jeg ikke noget teknisk geni, men har du tjekket, om det er det rette trødlæse netværk, der er valgt?? Og så virker det her hos mig, når jeg nulstiller min router… Min gamle pc døde, og da jeg så skulle have min nye bærbare på netværket… Ja, mange timer senere fandt jeg ud af at jeg bare skulle nulstille det!!

Det er i hvert fald det rigtige netværk. Jeg må prøve at nulstille routeren :slight_smile:

Det virkede ikke :frowning:

Øv - så er geniet her altså helt blank…

Har du mulighed for at tilslutte via stik, altså direkte i din bærbare? Prøv lige om det så virker.

Har du måske en knap på din bærbare til at “slå til og fra” for at gå trådløs?

Prøv at checke hvad krypteringen er sat til. På ældre routere er det som regel WEP, og på nyere er det WPA/WPA2 der skal bruges, så det kan være, at det hjælper at ændre det.

[quote=Marianne K;397793]Har du mulighed for at tilslutte via stik, altså direkte i din bærbare? Prøv lige om det så virker.

Har du måske en knap på din bærbare til at “slå til og fra” for at gå trådløs?[/quote]

Det virker fint hvis jeg sætter ledningen i, og det trådløse kort er aktiveret :slight_smile:

Jeg synes jeg kiggede på det i går, men tjekker lige igen når jeg kommer hjem fra job :slight_smile:

http://tech.ifelix.net/2007.html

Nogle gange hjælper det at gå ind og gøre det som linket fortæller :slight_smile:

Jeg er miljøskadet. Da jeg så “netværksproblemer” tænkte jeg straks at det var problemer med ens familiære netværk, og ikke det på computeren :slight_smile:

Men håber nettet virker nu, uden stik! :slight_smile:

[quote=birtheras;397987]http://tech.ifelix.net/2007.html

Nogle gange hjælper det at gå ind og gøre det som linket fortæller :)[/quote]

Det vil jeg kigge på når jeg kommer hjem fra job :slight_smile:

[quote=Bamse;397998]Jeg er miljøskadet. Da jeg så “netværksproblemer” tænkte jeg straks at det var problemer med ens familiære netværk, og ikke det på computeren :slight_smile:

Men håber nettet virker nu, uden stik! :)[/quote]

:tihi:

Det virker ikke endnu, for jeg kan først kigge på det når jeg kommer hjem fra job :slight_smile:

TUSIND TUSIND TAK JANE :yah:

Hvis nogen er i tvivl så virkede Janes tip :tihi:

Til til alle jer andre, som kom med gode idéer :ok:

Dejligt!

[quote=DK Thomani;398251]TUSIND TUSIND TAK JANE :yah:

Hvis nogen er i tvivl så virkede Janes tip :tihi:

Til til alle jer andre, som kom med gode idéer :ok:[/quote]

Velbekomme :wink:

Sejt Jane! Jeg synes bare det er for sejt når kvinder lige kan dreje det der computer-halløj!! :slight_smile: