[QUOTE=galath;1195632]Men det er vel ikke alle dyrlæger, der lige kan slå over i håndtatovering, fordi det er killinger, der skal mærkes? Man kan selvfølgelig målrettet gå efter en, der kan, og det skal man måske også, hvis det er det, der afholder dem fra at neutralisere tidligt. Især hvis man er opdrætter. Men for de dyrlæger, der ikke kan håndtatovere, er det måske ikke noget fjolleri?
Jeg ved det ikke selv - om ørerne er for små til tangmærker. Mine huskatte er alle blevet sent neutraliseret, så der har ikke været nogen problemer, og abyører er jo store nok :)[/QUOTE]
Det burde heller ikke være et problem med tang.
Ares blev i 2010 fixet som ca 13uger, og tatoveret med en tang i hans små øre. Dyrlægen var bekymret for hvorledes tatoveringen vil komme til at se ud når Ares blev voksen.
Det er stadig ligeså tydeligt som dengang til trods for ørerne er vokset
[QUOTE=galath;1195632]Men det er vel ikke alle dyrlæger, der lige kan slå over i håndtatovering, fordi det er killinger, der skal mærkes? Man kan selvfølgelig målrettet gå efter en, der kan, og det skal man måske også, hvis det er det, der afholder dem fra at neutralisere tidligt. Især hvis man er opdrætter. Men for de dyrlæger, der ikke kan håndtatovere, er det måske ikke noget fjolleri?
Jeg ved det ikke selv - om ørerne er for små til tangmærker. Mine huskatte er alle blevet sent neutraliseret, så der har ikke været nogen problemer, og abyører er jo store nok :)[/QUOTE]
Men så vidt jeg husker så har jeg fået at vide at en vet. sygeplejeske at den tang kommer i flere størrelser? De havde nemlig en lille til små ører/killinger.
Men nej, det kræver lidt øvelse at håndtattovere, og det er vet. sygeplejeskerne hos min dyrlæge der gør det, og har øvet sigt på lidt af hvert (f.eks. en “flæskesteg” :høhø:)
[QUOTE=Eife;1195806]Men så vidt jeg husker så har jeg fået at vide at en vet. sygeplejeske at den tang kommer i flere størrelser? De havde nemlig en lille til små ører/killinger.
Men nej, det kræver lidt øvelse at håndtattovere, og det er vet. sygeplejeskerne hos min dyrlæge der gør det, og har øvet sigt på lidt af hvert (f.eks. en “flæskesteg” :høhø:)[/QUOTE]
Det må kunne give lidt ekstra indtjening at tatovere flæskestege op til jul med: Glædelig Jul