Jeg har lille søde Ora gående herhjemme, hvor vi i sidste uge endte ved vagtdyrlægen med en meget infektiøs lymfekirtel og feber. Status har nu ændret sig til ingen infektion, men generel aktivitet med mindre hævelse i lymfesystemet.
Jeg har valgt ikke at udstille hende mere i år pga infektionen, da jeg ikke ønsker at stresse hende, og er så småt begyndt at overveje at bruge pausen til at få hende neutraliseret. Hendes lymfesystem er ikke voldsomt hævet mere, men dyrlægen mener jeg skal over tandskiftet for det falder til ro.
Med tanke på at tandskiftet allerede har (sandsynligvis) forårsaget en infektion i hendes lymfesystem, er det så tilrådeligt at neutralisere hende nu her, eller bør jeg vente til efter tandskiftet? Hun er ud over lymfesystemet i super fin form og kondition. Jeg vil selvfølgeligt vende det med min dyrlæge inden jeg får en tid, men hun var ikke tilgængelig i dag.
For mig haster det som sådan ikke andet end jeg synes det er rart at få det gjort i en ung alder, da de som regel kommer sig hurtigere. Og så selvfølgeligt at jeg ikke behøver at opleve en ori i løbetid hvis jeg kan undgå det