Skulle hedde noget i stil med “økologisk indsamling af dræbersnegle”
Foregår i din have i dunkelt vejr - gerne småregn. Der tages hensyn til din have - så der vades ikke med træsko i dine bede.
Jeg medbringer selv spand til indsamling.
Det kan tage et par timer da bæsterne har de med at gemme sig og der skal kigges godt efter så de små snegle også indfanges.
Genbesøg kan forventes.
Du betaler pr. indfanget snegl og leverer kogende vand til deres endeligt. Kørselstilskud må påregnes
Hvordan bliver man kongelig hofleverandør? - det kan såmen gå begge veje
Kæft jeg er træt af kræene og deres hærgen.
Jeg indsamler flittigt - faktisk får jeg flest når jeg er på potten midt på natten og går ud med en lygte.
Det var så dejligt da de plantede statsskoven stort set i min baghave - hmmmmm …
Jeg kommer i den grad IKKE til at savne dem, når vi flytter om en måned!!!
Jeg tror at det er det fugtige vejr, som har forårsaget noget nær en eksplosion af dem i år…
Og for lige at toppe det hele, så ser vi færre vinbjergsnegle end sidste år - de er jo ellers en af de bedste allierede i kampen mod dræbersneglene…
Jeg skal altså teste en hjemmelavet sneglefælde … 1½ liters flaske - lagt ned - skær et par huller - hæld øl i, så der er nok til at de kan drukne i det - læg flasken ud i haven på et passende sted … Inspireret af denne www.noslug.com!
Forsøgt med en flamingobakke, øl i, glaslåg med lille åbning. Problem nogle drukner ikke - og alle snegle går i den - derfor bruger jeg den ikke. Jeg har så mange store flotte vinbjerg snegle
Kan du så ikke bare lave hullet mindre, så vinbjergsneglene ikke kan komme i? Jeg har kun set en vinbjergsnegl her, men vi har mange af de almindelige med huse på, men dem ser jeg typisk i forhaven - jeg ville forsøge mig med sneglefælder i græsplænen.
Jeg har ikke set dem før, men jeg tror, de også er nået til vores have i år. Jeg så i hvert fald for nogen tid siden en stor rødbrun fætter ude foran trappen. I går troede jeg først, nogen havde knust noget glas ude på fliserne, men ved nærmere eftersyn blev jeg enig med mig selv om, at det måtte være sneglespor.
Jeg havde lavet aftenens indsamling da jeg så et par vinbjergsnegle hygge sig - fandme om der ikke var en der kiggede på - det gør den ikke mere!!
Billedet fra i går - ser ud som dobbeltlæbekys:-)
Og det sidste billede fra i dag - de er meget vel omkring en halv meter fra hvor de var i går .
min tålmodig er snart opbrugt - jeg havde lavet morgenindsamling - mens jeg var i bad var de to små skoleagurker ædt mener jeg har kogt synderen …
leopard sneglene er fredede - men de er ikke så synlige som de brune satanner.
Var lige ved at miste jordforbindelsen kl. 5 iført natkjole - så den brunskjorte i kassen i udestuen - lige idet grilltangen havde fat om den sprang der et eller andet lige ved siden af - det viste sig at være en frø - hold da fast jeg fik hjertebanken. Ser ud til det er frøtid nu -. har set en del efterfølgende