Nogen der har god forstand på kanariefugle?

Hej

Vi har selskabsvoliere med kanariefugle, zebrafinker og diamantduer. Den ene kanarie-hun har desværre brækket benet (Hun er blevet tilset af en dyrlæge her til morgen og er under behandling)…
Jeg har fulgt dyrlægens råd og sat hende ind i et mindre bur, som står i selve volieren. Jeg har også sat reden ind til hende så hun kunne ligge på sine æg…

Men jeg har ikke set hende på reden siden igår, hvilket jo er forståeligt nok… :ked:

Hun er den eneste kanariefugl med æg lige pt., men der er andre hunner der er ved at bygge rede, og jeg har da også set ind imellem, at en af dem, har lagt sig på hendes (med det brækkede ben) rede…

Hvad gør jeg med æggene? :?
Kan jeg satse på hun vil ruge på dem i det lille bur?
Skal jeg sætte reden tilbage i volieren så der måske er en anden hun der overtager dem?
Kan man fordele æggene ud i andre reder (hos de hunner der er godt igang med at bygge)?

Håber der er nogle der kan hjælpe…

Jeg ville da finde et fugleforum og få gode råd, hvis jeg var dig :slight_smile:

Har fundet et fugleforum, men de var lidt lang tid om at svare, men har fået svar nu…

Nu har du jo godt nok fået svar pået fugleforum, men mon ikke det er det samme som med høns at de ikke kan tælle, men ser farverne når først æggene er klækket.

Jeg ved at man med hønseæg skal vende dem 2 gange i døgnet, ellers risikerer man at æggeskallen vokser fast til ungen.

Hvis hun eller andre ikke har ruget siden i går så æggene har haft den rette temperatur hele tiden og er blevet vendt , så kan du godt smide de æg ud, for så er de døde