Nogen fra internatet i odder?

Jeg har også overset den gode nyhed - håber hun trives i sit nye hjem :grin:

4 Synes om

Jeg tror også, at skulle jeg (gud forbyde det! :see_no_evil::sunglasses:) komme til at bo i villakvarter igen, blev det med katteindhegnet have.
Jeg ved at det fungerer rigtig fint med fritløbskatte i mange villakvarterer, men der er desværre også adskillige eksempler på det modsatte…

5 Synes om

Kunne jeg nænne det, var Ronja perfekt til jer :inlove:
Ronja

2 Synes om

Jeg har kigget meget på hende Eva. De billeder du har på fb med hende og børn er jo ikke til at stå for. Og så smuk også :smelter: Men tænker ikke hun er en fritløberkat. Selvom tanken absolut ikke er, at vores kat mest skal være ude -tværtimod.

5 Synes om

Er Ronja ikke til salg ?

Teknisk jo, i mit hjerte nej

7 Synes om

Det er klart et polariserende emne med fritløb. Min “gårdkat” var hittekat fundet som voksen og havde adgang til frit udeliv via chiplem hele sit liv. Hun havde ikke kunne trives som indekat. Men jeg har prøvet at få en påkørt kat hjem, at en kat forsvinder, så jeg er glad for, at chiplemmen nu er lukket og de to katte er 100% indekatte.

Jeg kunne ikke drømme om at skade de fritløbende katte i området, men jeg må indrømme at jeg er pænt træt af naboens 3 katte alle bruger min have som toilet og går til angreb på mine katte gennem havedøren. Jeg bliver ofte vækket kl 3 om natten af dem. Det sætter klart nogle skår i naboforholdet.

7 Synes om

Rene indekatte får jeg næppe - jeg rationelt set slet ikke i tvivl om, at det fungerer fint for de fleste, men kan simpelthen ikke forlige mig med tanken om dyr uden udeadgang, uanset race…
Men hegnet have kunne som skrevet ovenfor fint være en option, hvis vi ikke boede som vi gør.

Jeg har igennem mange år haft fritløbskatte i villakvarter - 2 forskellige steder - og ingen af stederne var der problemer, hverken med 2- eller 4-benede naboer.
Der kom da af og til katte på besøg, ligesom vores besøgte andre, men husker faktisk ikke at ha’ oplevet slagsmål i den forbindelse - det har vi så til gengæld herude på landet, hvor der er op mod 500 m til nærmeste nabo…

Måske hænger det sammen med, at kattene ikke lærer hinanden at kende her, og så har vi tidligere haft besøg af en del hel- eller halvvilde strejfere, der gerne ville overtage verdensherredømmet, eller i det mindste brugsretten til stalden… :pouting_cat:

5 Synes om

Jeg kender ikke til internatet i Odder, men hvis det er under Hobro, så kan det ikke være så skidt.

Vi har flere gange været på vej hjem med en kat fra Hobro :ups:

Eller tungnem :wink:

1 Synes om

Det kan jeg heller ikke afvise - men så må I sgu’ være lidt mere klare i spyttet… :smirk:

3 Synes om