En anden ting der skete på udstillingen i Holzminden ( TICA) var virkelig morsom.
Jeg havde tilmeldt en ung abyhankastrat ( Dushara Katmai) til udenfor bedømmelse fordi jeg håbede på at sælge ham på udstillingen.
Da jeg så at der var meget få kastrater tilmeldt udstillingen så ændrede jeg min tilmelding af ham til at blive bedømt - som jeg sagde - så gav han jo et ekstra point til de katte der gik i finals:wehu:
Hvorefter han gik i 6 ud af 12 finals
Og dermed er - :what: Grand Champion eller Double Grand Champion:dokdok:
Det var jo ikke egentlig planen.
Solgt ham fik vi ikke - der var mange interesserede - men dem der var mest interesserede ville have ham til fritløb
Så nu har jeg meldt ham til en udstilling mere ( dog ikke Albertslund) - så må vi se hvad der sker. Han synes det er sjovt - opfører sig vildt pæn og er i superkondition og selv om han har sine fejl ( det var derfor vi kastrede ham) så er han helhedsmæssigt da en pæn aby
Nu kan han måske få en lille karriere som udstillingskastrat til han finder sig det rigtige hjem
Men jeg må indrømme, at det var jo ikke LIGE det der var planen:what:
Ja, du er jo selv ude om det, og sådan en smuksak skal der slet ikke ud til fritløb. Han skal da ligge og slænge sig på en lækker sofa og have en indhegnet løbegård hvis det endelig er. Tillykke med resultatet i øvrigt.
[QUOTE=Maibrit;559650]Ja, du er jo selv ude om det, og sådan en smuksak skal der slet ikke ud til fritløb. Han skal da ligge og slænge sig på en lækker sofa og have en indhegnet løbegård hvis det endelig er. Tillykke med resultatet i øvrigt.
Hvilken udstilling har du meldt ham til?[/QUOTE]
Ja, jeg udstiller jo primært ( kun ?? ) TICA - så han skal med hele banden ( 4 katte ialt regner jeg med) til Østrig om 14 dage og Frankfurt om 3 uger ( hvis han altså ikke er solgt inden da - det er stadig planen).
[QUOTE=Teresa Guldager;559660]Ja, jeg udstiller jo primært ( kun ?? ) TICA - så han skal med hele banden ( 4 katte ialt regner jeg med) til Østrig om 14 dage og Frankfurt om 3 uger ( hvis han altså ikke er solgt inden da - det er stadig planen).
Teresa[/QUOTE] Jeg har også hørt at de der TICA udstillinger skulle være ret interessante. Dog har jeg aldrig selv været på en endnu - hverken som gæst eller udstiller. Det er da lidt af en tur du skal på med alle kattene. Held og lykke dernede .
Det der bla er så sjovt og spændende på TICA udstillinger er, at til forskel fra FIFe udstillinger så bliver ALLE kattene bedømt at samtlige dommere. Man kalder det “ringudstillinger” fordi hver dommer faktisk laver sin egen lille udstilling i sin ring. Dvs. at hver dommer bedømmer alle kattene ( delt i 3 grupper - voksne, kastrater og killinger) og laver deres eget “best in show” - det vi kalder Finals.
Det betyder at selv om der - som det jo oftest er - er dommere - der ikke kan lide ens kat - eller bare bedre kan lide noget andet - så er udstillingen ikke forgæves for man har en chance hos den næste dommer og den næste dommer og den næste dommer. Der kan være forskel på hvor mange “ringe” en TICA udstilling har - men som regel er der 4-7 ringe på dag ( i.e. for os som altid deltager begge dage bliver det jo så 8 til 14 ringe på en weekend).
Det gør det utrolig spændende. Og har man - som jeg - meldt katte til i flere forskellige grupper så kan man godt få travlt og have det vildt morsomt.
Her i Holzminden havde jeg jo 4 katte med der alle deltog i hver deres “gruppe” ( i.e. korthårskilling, langhårskilling, korthårskastrat samt langhårs voksen) - hvilket i praksis betød at jeg skulle sætte kattene i ialt 48 ringe ( bære dem frem og sætte dem i ringen og så hente dem igen efter bedømmelsen). Da kattene sammenlagt fik 27 finals så betød det at jeg 75 gange ( + 1 - fordi Craic deltog i en congress - en anden form for ring) - skulle gøre en kat klar til bedømmelse, tage den op til ringen og sætte den i buret - og så vente ( hvis jeg altså ikke lige skulle løbe videre og hente den næste kat til den næste ring) og så hente katten og tage den tilbage til buret igen. Alt sammen på sådan en måde at katten følte sig tryg og havde en god oplevelse. Og det på 2 dage.
Så KAN man altså ikke have det mere sjovt :klapper:
Skal indrømmes, at der var et par gange hvor de måtte kalde mig til en ring fordi jeg ikke havde fået hentet min kat hurtigt nok hjem igen - men jeg glemte ikke en eneste kat eller ring :klap:
Men træt er man jo bagefter
Så du skulle prøve det. Dog anbefaler jeg, at man som ny starter med en kat.
Næste TICA udstilling er i i weekenden i Alberslund - både lørdag og søndag.
Du er velkommen til at kontakte mig på udstilling ( Dushara somali) hvis du vil have lidt hjælp til at forstå hvad der foregår for det kan godt være lidt forvirrende i starten.
Jeg satser kraftigt på, at der kommer en på Fyn eller i Jylland. Min SU er ikke lige til en tur til Sjælland lige for tiden. Men ud fra det I fortæller vil jeg bestemt ikke være afvisende for at prøve. Det lyder i hvert fald til at være rigtig spændende.
Kræver det medlemskab af nogen klub ligesom FIFE-udstillinger gør?
Jeg håber, at det er OK at jeg lige stiller spørgsmål i din tråd, Teresa.
[QUOTE=Maibrit;559696]Jeg satser kraftigt på, at der kommer en på Fyn eller i Jylland. Min SU er ikke lige til en tur til Sjælland lige for tiden. Men ud fra det I fortæller vil jeg bestemt ikke være afvisende for at prøve. Det lyder i hvert fald til at være rigtig spændende.
Kræver det medlemskab af nogen klub ligesom FIFE-udstillinger gør?
Jeg håber, at det er OK at jeg lige stiller spørgsmål i din tråd, Teresa.[/QUOTE]
Det er bare helt fint. Du behøver hverken være medlem af TICA ( eller nogen anden klub) eller have din kat registreret i TICA for at deltage på
din første TICA udstilling. Ønsker du at fortsætte med at udstille bør din kat dog registreres i TICA før nr. 2 udstilling ellers mister du de point den evt vandt
på første udstilling ( TICA tæller point til titler - ikke certifikater som FIFe gør).
Man kan sagtens fortsætte med at udstille i TICA uden nogensinde at være medlem. Og man kan registrere katten i TICA uden at være medlem også.
Der kommer en TICA udstilling til efteråret på din side af broen engang til efteråret regner vi med - du kan checke på Viking Cats hjemmeside - men
ellers kommer der nok en medelelse om det her i kattegale…
[QUOTE=Teresa Guldager;561437]Det er bare helt fint. Du behøver hverken være medlem af TICA ( eller nogen anden klub) eller have din kat registreret i TICA for at deltage på
din første TICA udstilling. Ønsker du at fortsætte med at udstille bør din kat dog registreres i TICA før nr. 2 udstilling ellers mister du de point den evt vandt
på første udstilling ( TICA tæller point til titler - ikke certifikater som FIFe gør).
Man kan sagtens fortsætte med at udstille i TICA uden nogensinde at være medlem. Og man kan registrere katten i TICA uden at være medlem også.
Der kommer en TICA udstilling til efteråret på din side af broen engang til efteråret regner vi med - du kan checke på Viking Cats hjemmeside - men
ellers kommer der nok en medelelse om det her i kattegale…
Teresa[/QUOTE] Hej Teresa.
Det lyder dejligt, at der kommer en udstilling på min side af broen. Jeg kan se, at det muligvis bliver i starten af november, så det passer super godt ind i mine øvrige udstillingsplaner.
Rigtig mange tak for dit svar.
Det var i øvrigt et rigtig godt TV-program, du deltog i.