Nogen med forstand på biler?

Da jeg kom kørende hjem i dag, så jeg en bil køre foran mig (underlig nok ikke?? he he)

Nå men bilen foran tabte væske ud af udstødningsrøret. Det var ikke alm udstødningsgas men vækse, og det dryppede - nogle gange kom det i en lidt større stråle.

Hvad kan det være??

OOG det er bare fordi jeg lige blev lidt nysgerrig, at jeg vælger at spørge herinde GGG

jamen, det ka jeg da svare på.

det ka skyldes flere ting, men i de fleste tilfælde er det fordi bilen ikke har kørt meget længe og derfor er kommet masser af kondensvand i udstødningen.

det ka så osse skyldes en defekt toppakning, men så ka man osse se det på udstødningsrøgen, for så er den helt blå

Tak skal du have :ok:

Nu ved jeg godt, at der kan dannes kondensvand i udstødningen, men det her var meget mere end “bare” kondensvand.
Udstødningsrøgen var ikke blå (der var næsten ingen røg), og der kom en stråle (ikke bare en smule vand, men en gedigen stråle) ud af “røven” på bilen :tihi:

Men jeg blev lige nysgerrig for, hvad det kunne skyldes. Heldigvis var det ikke “svinet” (vores egen bil) det skete med :rock:

Jeg kan huske for mange år siden da vi var i Italien og holdte på en tank, der så jeg en anden dansk bil, som også dryppede helt vildt fra udstødningen. Jeg gik over og fortalte det, jeg troede jo den var helt gal.
Han takkede og sagde at det bare var fra hans aircondision.

Om det “holder vand” aner jeg ikke.

Det er bil-tis, og det er meget normalt, når bilen har kørt langt uden at få en tissepause :tihi:

AC - Air Condition… :slight_smile:

Det oplevede jeg nemlig også, da jeg var i kravlegård, og fik at vide, at det bare var air condition. :ups:

:tihi: du er nu en värre en… griner

Tihi… Miff… den var god!!! og ikke mindst sand :smiley:

det burde ikke stamme fra aircon, da den har sit eget lille lukkede system incl egen lille beholder til kondensvand fra aircon, som på ingen måder kommer i nærheden af udstødningen.
men igen det er meget alm her i foråret når temp er lav om natten og høj om dagen

:tihi:

Hvad sker der så når den ikke kan holde bummelum pause??? :?

Hvad sker der så når den ikke kan holde bummelum pause??? :?[/quote]

Uha, jeg tør slet ikke tænke på, hvad den så smider rundt omkring på vejene :uha:

Hvad sker der så når den ikke kan holde bummelum pause??? :?[/quote]

Tja det kan være lidt af hvert, jeg har da både set udstødningsrør og andre mindre heldige dele.

/Dorte

Hvad sker der så når den ikke kan holde bummelum pause??? :?[/quote]

[quote=Dorte Birkedal;161163]Tja det kan være lidt af hvert, jeg har da både set udstødningsrør og andre mindre heldige dele.

/Dorte[/quote]

Uha ja - og olie ej at forglemme :thumbdown: Faktisk har jeg haft en bil, der smed bagruden og højre inderskærm på forhjulet ind på en mark. :doh:
Nåå ja - resten af bilen hoppede da bagefter, og smed sig selv derind også… TSK TSK TSK

De biler er sq ikke til at stole på…

Tak for alle jeres svar. det er så skønt at blive klogere på noget nyt :ok: