Nogen med forstand på HTC telefoner og Facebook?

Jeg har tidligere skrevet i tanketråden at jeg fik et chok for et par uger siden, da min mobilregning pludselig var 200 kroner dyrere end forventet og teleselskabet mente at jeg havde sendt en masse sms’er til udlandet og stadig gjorde det (jvf. kommende måneds regning).

Nu har jeg så langt om længe modtaget den udspecificerede regning fra Telenor og har sporet mig ind på hvor problemet er men ikke hvorfor det er opstået, hvorfor det ikke er konsekvent og hvordan jeg afhjælper det.

Jeg overtog min brors HTC Desire i begyndelsen af august, det er mine første erfaringer med en smartphone og teknisk har jeg aldrig været, men når min bror nu også giver fortabt overfor hvad der foregår ved jeg ærligt talt ikke hvad jeg skal gøre.

Problemet er at en del af de sms’er jeg har sendt til min bror og en veninde fremgår som sms til USA på telefonregningen. Eneste forskel på de sms’er der fremgår som alm. dansk sms er at numrene der står som udlands-sms har 0145 foran numrene.

Min bror har integreret min Facebook venneliste i min telefon og hele vennelisten ligger nu sammen med min eksisterende telefonbog i telefonen. Jeg har på fornemmelsen at det er her der går noget galt. Derudover har jeg også på fornemmelsen at de sms’er der står som sms til USA er alle dem jeg har sendt uden at de nåede frem til modtageren.

Men jeg fatter ikke hvad det er der er galt og hvor det går galt. Det er kun når jeg sender til min bror og min veninde. Og jeg ved at jeg ikke skal trykke besvar men gå ud og vælge helt ny sms og skrive modtagernavn for at være sikker på at beskeden når frem.

Nogen der har prøvet noget lignende eller ved hvor man kan få hjælp til at løse problemet? Og mon Telenor vil give penge tilbage hvis jeg brokker mig…de kan jo se at sms’erne er sendt til to danske numre, men åbenbart endt et sted i intetheden :dokdok:

Jeg har aldrig oplevet det, men jeg synes du skal ringe og snakke med Telenor på mandag. De plejer da at være ret behjælpelige. Og så tror jeg nok at hvis det var mig, så havde jeg enten gendannet telefonen til fabriksindstillinger ellers havde jeg gået ned i telenor forretningen og fået dem til at kigge på telefonen og dens instillinger.

Enig med Delaney … genopret tlf til fabriksindstillinger eller få telenor til at hjælpe dig, hvis der er noget i tlf du ikke vil miste !

fabriksindstillinger er din ven - medmindre du har noget virkelig vigtigt i tlf. det kan også lade sig gøre at fjerne sine fb kontakter igen, min ven gjorde det for mig - for det pissede mig af. ørste gang jeg brugte fb via htc sense systemet - vupti så sørede den lige for at integrere. tak for l…
regningen er der nok ike meget at gøre ved, for det er jo din egen fejl, men det er dog en besynderlig fejl, trods alt så prøv da at snakke med dem, du kan jo kun få nej.

prøv evt med den her - det lyder nogenlunde som det min kammi gjorde
Settings>Accounts and Sync>Facebook for HTC Sense> the untick sync contacts

Eneste forskel på de sms’er der fremgår som alm. dansk sms er at numrene der står som udlands-sms har 0145 foran numrene.

Prøv at undersøge om 145 er country code (cc) til USA, det er det sikkert.
0 er ikke international access code (iac) fra DK, det er 00.

Hvis nu Telenor har opfattet det enlige 0 som iac og 145 er cc til USA er der måske en i USA der har modtaget sms’erne.

Eller også er det kun deres faktureringssystem der har opfattet 0 som iac og så er det ‘kun’ din regning der har sms til USA.

Prøv at tal med dem, held og lykke med det
:slight_smile:

Tror sg* lige jeg har løst mysteriet. Og det er Facebook der er synderen :dokdok:

Min bror og min veninde er de eneste af mine Facebook kontakter jeg ringer eller sms’er til.

Har lige været inde på begge deres Facebooksider og se hvordan deres telefonnumre står derinde og det er der den er gal. Facebook har på en eller anden måde fået noget galt i halsen og “opdelt” dem som amerikanske numre og proppet et et-tal i starten.

Så i stedet for 45xxxxxxxx står der +1 xxx.xxx.xxxx

Jeg ved i hvert fald at min bror ikke ville begå sådan en fejl, min veninde ved jeg ikke helt med :høhø: nu vil jeg prøve at tage et par screenshots, derefter bede de to forsøge at ændre deres numre på deres Facebook og så må jeg lige høre Telenor hvad de mener i næste uge.

Men godt det ikke var mig der var totalt debil, var seriøst begyndt at frygte mere end Alzheimers Light :ups: