Nogen med forstand på (vilde) harer?

Her til aften har jeg optaget at den hare der holder til på græsset foran min lejlighed har et stort bart mærke.

Kan det være skade efter parring? (Aner ikke om det er en han eller hun).

Den sidder og spiser fint og kan fint spurte afsted, så tænker ikke det er en dyb skade. (Der er el-plæneklippere her, men syntes den bare plet sidder for højt)

2 Synes om

Jeg syntes også ørene ser lidt bare ud, men kan ikke huske om de plejer at gøre det :see_no_evil:

1 Synes om

okay har et billede fra imorges, enten er det en anden hare, eller også har den også lavet noget ved ørene.

1 Synes om

Billederne er ikke voldsomt skarpe - men ser den ikke i det hele taget lidt mølædt ud…? :thinking:
Vi har masser af harer her, der avler - bogstavelig talt :wink: - i vildskab, og jeg har aldrig set lignende skader.

EDIT: Kan ikke lige se, hvad det er du mener at se på/ved ørerne?

1 Synes om

Jo den ser lidt pjusket ud, men det er også halvkøligt, så kan de godt puffe lidt i pelsen…

Men det kan selvfølgelig også godt være det ikke er den der plejer at komme, men en ældre model :smiley:

1 Synes om

Ikke puffet - men ujævn/tottet…?

3 Synes om

Jo det er den, hvis det er den samme som fra imorges, har den vidst haft en ret hård dag :slight_smile:

1 Synes om

Tag jer ikke af lyden, var ved at se en dokumentar om søløven Leo på Disney+

Men nåede at få en kort video med hvor den spiser.

1 Synes om

Syntes pelsen ser ud som på dette billede.

Jeg tænker den måske er ved at skifte fra vinter til sommer pels. Jeg husker Katjas første kanin kunne se sådan ud ved pels skift (havde ca samme farve)

1 Synes om

Kaniner får ringorm det ligner denne plet
Mon ikke også har får det :huh:

Jeg syntes ikke det ligner ringorm (Det har jeg haft en kat der fik flere gange, plus har set det på kvæg)

Huden plejer at se mere “tør” ud ved ringorm

Der er en på et andet forum der hsr foreslået den muligvis har fået lopper.

Den har med langt overvejende sandsynlighed lopper - i lighed med størsteparten af den øvrige vildtlevende dyrebestand… :smirk:
Men det taber de mig bekendt under normale omstændigheder ikke pels af?

1 Synes om

Den har lige været forbi igen, jeg kunne se den bare plet, men den virkede ikke så slem.

Og så er den ved at skifte pels :slight_smile:

1 Synes om

Okay. Den fik flyttet sig, og nu kunne jeg bedre se den bare plet igen.

Det er lidt svært at få ordentlige billeder, da jeg har 2 katte der skubber til mig, og hvis jeg prøver at tage ud af vinduet, skal jeg sørge for kattene ikke hopper ud efter den :see_no_evil:

2 Synes om

Den kan have været oppe at slås, så der er røget noget pels

1 Synes om

Ja det kan være, den virker heldigvis ret frisk, så vil bare holde øje med den :smiley:

2 Synes om

Det er også min tanke… de kan være uvenner så pelsen flyver i totter. Det forklarer bare ikke ørerne :face_with_monocle: Jeg melder pas :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Dagens hare billeder, gad vide om den er blevet angrebet af en kat.

2 Synes om

Dit gæt er lige så godt som mit - men jeg har svært ved at se hvordan en kat skulle kunne tilføre lige den type skade?
Og med reference til mine hare-jægere, så er voksne harer ikke på positiv-listen - udelukkende killinger op til en vis størrelse…

1 Synes om