Nogen som gør sig i fondant kager?

Jeg har lavet 3 fondant kager…første, eneste og sidste :høhø:

Jeg havde lavet en kage, da den modeltogsklub min svoger er formand for, havde 20års jubilæum og for sjov havde jeg lavet kubbens logo med chokolade ovenpå en hvid glasur, totalt mislykket hvis I spørger mig men “drengene” i klubben var meget imponerede og tog billeder o.s.v.

Sidste år da de så havde 25års jubilæum var jeg jo nødt til at overgå mig selv og satte mig for at lave logoet (som er et lokomotiv) som fondant! Jeg læste og læste om hvordan man gør. Jeg fik super gode råd fra en meget sød dame der har en butik i Århus med kagetilbehør og så gik jeg i gang. :yikes: mareridt!!! :blegne: :besvimer:

Nå men den blev da færdig og de var yderst tilfredse med resultatet i klubben, stort set alle der havde et kamera med, skulle tage et billede af den. :høhø:
For at være helt ærlig, så er jeg faktisk en smule flov over den men jeg ved jo godt at man ikke kan skrive sådan noget herinde uden billeder :tihi: så her er de begge to :

men det gør jeg altså ikke igen! Kagen ser ikke ud af noget særligt, den skulle have være lavet rigtig, med lag og betrukket med fondant, helt glat, men jeg løb tør for tid, til gengæld smagte den godt, det er bare en gulerods kage med ostecreme :savle:

:thumbup: flotte

Og ja det er vigtig at kagen også smager godt - den del er min mor heldigvis god til at
tage hånd om. Hjælper blot med at pynte :høhø: og spise kagen.

Jeg leger også med fondant kager.
Det startede med at jeg besluttede mig for at jeg da ville lave min egen bryllupskage - uden nogen som helst anden erfaring, end at jeg er meget kreativt anlagt.
Bryllupskagen efter en del øvekager, som mine arbejdskollegaer blev tvangsindlagt til at prøvesmage.
De andre er et indblik i nogle af de andre kager jeg har lavet efterfølgende på bestilling.