Nogen som gør sig i fondant kager?

Er da lidt nys’ efter om der skulle gemme sig nogle kagekoner her på KG :tihi:

Selv elsker jeg at hjælpe min mor med at lave sjove kager.
Men må nok erkende mine evner som bager ikke er stor :ups: men så er det jo godt man har sin mutti der kan hjælpe.

[I]kagen lavet af min mor til mig :slight_smile:

[/I]
[I]Dejlige træstammer som vi lavede sammen - skal hilse og sige de dyr
var ikke lette at lave *hehe Fandt på sneglen og myren.

link til hendes blog hvis nogle skulle have lyst til at kigge:
[/I]http://momses-univers.blogspot.dk/

De er så flotte, jeg ikke ville nænne at spise dem

Hold da op…kan I så se at melde jer til Kagedysten…nøj…de er flotte :thumbup:

Hvor er de flotte :slight_smile:

Jeg bager rigtig meget, mest brød, og mit går nok mere under betegnelsen “rustikt” :tihi:

:tihi: takker alle sammen.

Har jeg også sagt hun skal - selv er jeg ikke til sådan noget dyst nok fordi jeg ikke brænder helt så meget for det
som hun gør :ups: vil meget heller pynte kagen end at bage dem :tihi:

Hold da op de er flotte :slight_smile: Jeg bruger kun marcipan når jeg pynter kager, men mest fordi jeg ikke selv kan lide og spise fondant.

:tihi: har det på samme måde, er heller ikke helt tosset med det fondant.
Piller det altid af - det er nemlig ikke til at være helt lige så kreativ med marcipan som man kan i fondant :ok:

[QUOTE=Juvena;1159588]:tihi: har det på samme måde, er heller ikke helt tosset med det fondant.
Piller det altid af - det er nemlig ikke til at være helt lige så kreativ med marcipan som man kan i fondant :ok:[/QUOTE]

Det hjælper hvis man blander glykose i marcipanen så bliver den meget mere samarbejdsvillige.

:thumbup: bruger hun vist også til tider ved fondant + noget andet.
Men hvad det hedder tør jeg ikke sige da jeg ikke laver det men hun gør.

Elsker bare at lege med det og lave sjov ting ud af det :tihi:

[QUOTE=Juvena;1159594]:thumbup: bruger hun vist også til tider ved fondant + noget andet.
Men hvad det hedder tør jeg ikke sige da jeg ikke laver det men hun gør.

Elsker bare at lege med det og lave sjov ting ud af det :tihi:[/QUOTE]

Det er også sjovt og lege, lidt ligesom at være barn igen og lege med ler :tihi:

Flotte kager… (:

Gør selv en hel del i kager med fondant, mest for sjov - men har da lavet en hel del so far alligevel… (:

[QUOTE=trillingsgaard;1159604]Flotte kager… (:

Gør selv en hel del i kager med fondant, mest for sjov - men har da lavet en hel del so far alligevel… (:[/QUOTE]

Fedt du må da lige smide et par billeder :smiley:

kan ikke lige finde billeder af andre kager end de her to - er ikke alt for god til at tage billeder af dem inden de bliver skåret i stykker…

Den tredje der lige kom med i farten - er min første fondant kage, det er nok 10 år siden jeg lavede den…

:stuck_out_tongue: De er super flotte.
er især helt vild med mickey mouse kagen

Jeg er så lidt nysgerrig - hvad er der indeni sådan nogle fondant kager? Lag med creme imellem, eller sådan en bradepande type som en alm. chokolade kage, eller? :slight_smile:

Det kommer an på hvem bageren er. Desværre har jeg flere gange oplevet folk, der laver smukke kager, men glemmer smagen, hvilket for mit vedkommende ikke giver mening. Jeg går først og fremmest efter at bage kager med god smag og gode råvarer, og så finder jeg ud af formen og dekorationen.

Jeg er lige begyndt at lave 3D kager, og her er det selvfølgelig vigtigt kagerne er rimelig faste, da de skal stables. Jeg klistrer kagerne sammen med smørcreme (eller ganache), som er med til at holde dem stabile.
Derudover er det også vigtigt kagerne kan holde sig uden at stå i køleskabet, så jeg bruger f.eks. aldrig flødeskum til den slags kager. For det første fylder kagerne og for det andet tager det lang tid f.eks. at pynte kagen med lambethteknikken som jeg godt kan lide - i hvert fald for mig :wink: mine favoritsmage er chokolademint og chokoorange.

Den sidste 3D kage bestod af en appelsinkage, en choko-orange i midten og en god amerikansk chokoladekage på toppen. Det var smurt med henholdsvis lys og mørk chokoorange smørcreme.

Jeg spiser i øvrigt heller ikke fondant - for mig er det bare indpakning. Og jeg er kun en glad amatør. Jeg er faktisk blevet lidt træt af fondant, så lige nu laver jeg mere naturlige kager.

Brians opdrætter havde lavet en fantastisk flot World Show kage til os, da vi mødtes i Ålborg sidste år…
Lagt sammen af chokoladekage med hindbærcreme af en art… og så med diverse passende logo i fondant…
Vi fik desværre ikke taget nogen billeder af kagen, inden ialt 9 mennesker kastede sig frådende over den :smiley:

Jeg laver ikke selv fondantkager - har ikke tålmodigheden til det og heller ikke kreativiteten…

[QUOTE=Nevadaisy;1160024]Det kommer an på hvem bageren er. Desværre har jeg flere gange oplevet folk, der laver smukke kager, men glemmer smagen, hvilket for mit vedkommende ikke giver mening. Jeg går først og fremmest efter at bage kager med god smag og gode råvarer, og så finder jeg ud af formen og dekorationen.

Jeg er lige begyndt at lave 3D kager, og her er det selvfølgelig vigtigt kagerne er rimelig faste, da de skal stables. Jeg klistrer kagerne sammen med smørcreme (eller ganache), som er med til at holde dem stabile.
Derudover er det også vigtigt kagerne kan holde sig uden at stå i køleskabet, så jeg bruger f.eks. aldrig flødeskum til den slags kager. For det første fylder kagerne og for det andet tager det lang tid f.eks. at pynte kagen med lambethteknikken som jeg godt kan lide - i hvert fald for mig :wink: mine favoritsmage er chokolademint og chokoorange.

Den sidste 3D kage bestod af en appelsinkage, en choko-orange i midten og en god amerikansk chokoladekage på toppen. Det var smurt med henholdsvis lys og mørk chokoorange smørcreme.

Jeg spiser i øvrigt heller ikke fondant - for mig er det bare indpakning. Og jeg er kun en glad amatør. Jeg er faktisk blevet lidt træt af fondant, så lige nu laver jeg mere naturlige kager.[/QUOTE]

Jeg kan desværre ikke se det billede, som jeg er sikker på må høre til indlægget :wink: