Nogen som kan tyde drømme?

at du ikke er med på drøm nr 2 kan jeg godt forstå… mange mange drømme er vores hjernes måde at koble af på - en losseplads for at det overskydende tanke virksomhed vi ikke selv er bevidst om vi har…

nu kender jeg intet til jeres situation, så det er umuligt for mig at sige noget konkret… men - jeg kan fortælle dig hvad det ville betyde hvis det var mig der havde drømt det…

at få et barn er en ting man gør fælles… det er en STOR værdi på fællesskab, fælles kærlighed, fælles tankevirksomhed… den værdi er noget man virkelig ønsker at se hos sin partner…

en sådan drøm hos mig ville være en der sender samme signal som vores killingdrømme - et tegn fra min underbevidsthed om at jeg har truffet et godt valg…

at blive matchet på sine grundlæggende værdier - herunder fælleskab - er uhyre vigtigt for alle der er i parforhold… og at ens partner i drømmen sender det signal at vedkommende gerne vil comitte sig til noget det er SÅ fælles - det er en cadeau til det valg af partner man har truffet…

det ville det i hvert fald være hos mig…

inden jeg personligt fik renset ud i de værste usikkerheder inden i - der drømte jeg en enkelt gange at jeg havde født en lille pige og PP kom og så barnet, ignorerede hende TOTALT - sagde han intet følte for det der elskelige lille barn der bare lå og med øjenene spurgte om han kunne andet end at elske hende…

det svigt fik mig i drømmen til at forlade mit barn og begå selvmord fordi jeg havde valgt SÅ forkert og det måtte betyde at barnet ville få det bedre uden mig…

den drøm var den totale eskalering af svigt, angst, vrede og toppen af kransekagen… jeg var over en uge over at komme mig

den drøm er modpolen til den du nævner vibeke… så hvis jeg havde drømt din drøm - så ville jeg tolke den drøm som et tegn på at jeg følte - men muligvis ikke er/var synderlig opmærksom på - at jeg har en partner der forstår “fælles”

men igen - uden at vide noget som helst om jeres situation i øvrigt - så kan jeg ikke komme det nærmere :slight_smile:

-kramer

[quote=“Miss T”]

det KAN være - og jeg vil meget gerne understrege KAN være - fordi man normalt skal bruge mere info… men… et skud fra hoften…

du har en værdi på muligheder… det at have muligheder og ikke 100% lægge sig fast på en mulighed…

når du drømmer at du er utro - så er et plausibelt bud at din underbevidsthed fortæller dig at du skal passe GODT på ikke at blive bundet og ikke at afskrive dig dine muligheder… at du ikke må blive låst fast… du må ikke være ufri…

utroskab og det at finde en ny kæreste er meget stærke variationer af at holde sine muligheder åbne og at følge en naturlig tilbøjelighed til at være spontan…

det der måske og læg vægt på måske - kunne være relevant for dig, er at finde ud af hvad det giver dig at holde dine muligheder så åbne. At finde ud af om det i virkeligheden giver dig den lykke din underbevidsthed fortæller dig du får med utroskab eller om du i virkeligheden slet ikke behøver at være så bange for at blive på samme sted…

når du i så høj grad - ubevidst - frygter at blive låst fast, så er det helt sikkert vigtigt for dig at finde ud af hvad konsekvensen vil være af at blive i forholdet og om det at holde dig til et menneske resten af livet er det der gør dig lykkelig… i hvert fald som du er som menneske pt…

for nogen er det det helt rigtige - for andre er det ikke - begge dele er lige rigtige…

det der er det afgørende er om det føles rigtigt for dig… det ikke fordi at det er normen at gøre det eller fordi det er synd for fyren at du smutter fra ham eller fordi nogen synes det er forkert at dating er et tagselv-bord… det skal FØLES rigtigt… for dig …

som sagt - et skud fra hoften :slight_smile:

-kramer[/quote]

Jamen det føles da helt rigtigt at være sammen med min kæreste… Jeg elsker ham over alt på jorden… :slight_smile:

selvfølgelig gør det det :slight_smile: og de øjeblikke hvor du kigger på ham og tænker wow jeg er bare heldig… det er de ting der foregår bevidst og logisk…

når du drømmer - så er det den del af dig du IKKE har kontrol over nemlig underbevidtheden der er på spil… den fortæller dig noget…

du kan vælge at lytte - eller du kan vælge at ignorere den… men fordi underbevidstheden står for 80% af vores tanker - så er det en god ide at finde ud af HVAD den gerne vil fortælle… jeg siger ikke at man skal gøre noget som følge af det man finder ud af - men bare det at man er klar over hvad underbevidstheden fortæller gør alting meget lettere fordi man så ikke går og tænker “ville jeg i virkeligheden være mere lykkelig sammen med ham jeg lige har drømt om” (hvis det da er en bestemt :slight_smile: )

som sagt er mit gæt - og det ER kun et gæt udfra den linie du skrev med info - at du har værdier på muligheder… det ikke at være bundet og at have din frihed… (ikke ment som single men selvstændig person der altid i en hver situation har 100% frit valg)

hvorfor din underbevidsthed giver dig en drøm om en anden mand… for at give dig et hint om at du - fx i dit forhold - skal holde fast i den frihed der er så vigtig for dig… - ikke nødvendigvis være utro, men at du ikke skal holdes fast af din kæreste - at han ikke må eje dig på en måde der i virkeligheden overskrider dine grænser…

en vigtig ting - ALLE de her ting - dem oplever vi ikke bevidst… vi kan gå og tro at ALT er perfekt… men pludselig - så vælter læsset fordi vi har overset alle de små signaler underbevidstheden sendte… det er ikke fori vi har skyklapper på - vi ved ofte bare ikke hvordan vi skal oversætte signalerne… :slight_smile:

derfor er det bare noget man skal være bevidst om - ikke noget man partout skal handle på :slight_smile:

-kramer

Jeg har fået af vide af en klog mand at underbevidstheden er et fy-ord, og det måtte jeg bare lige ud med. Jeg tror heller ikke så meget på det med at der kan findes en masse i eens barndom, jo i nogle tilfælde, men langt fra i alle.

Jeg tror at drømme er ukontrollable, og at meget at det vi husker fra dem og lægger i det, er noget som sker bagefter. Det at drømmene går dig på, synes jeg til gengæld at du skal tage alvorligt. Dog er der een ting, ved det jeg nu skriver, som jeg lige vil gøre opmærksom på: Jeg er ikke selv skilsmissebarn, men det er du, kunne jeg læse på din hjemmeside, måske danner det en mistillid i nogle “parforholds-situationer”, eller måske gør det at man accepterer/ikke acceptere signaler fra hinanden som man synes virker mistænkelige, og det er slet ikke sikkert er der er grund til det. Derfor kan jeg ikke vide hvad der måske/måske ikke er galt. Jeg går oftest ind for at følge sin fornemmelse, og hvis du ved, når du er vågen er at alt er godt, så synes jeg bar du skal hoppe op og falde ned på de drømme.

Men jeg synes da du har super gode grunde til at være nervøs. Jeg ku sgi ikke leve sammen med en soldat, kald mig bare inkonsekvent. Og jeg synes også du skal tage fat i hvorfor du måske tror din kæreste kunne gå i gang med at snave med en anden, er det fordi du ikke føler dig go nok/værdig til ham “alt for heldig”, eller er han en bandit som kunne finde på den slags?

Lad være med at føle skam over de drømme, de er der, og det er tilfældigt. Måske er de din skyld eller hans skyld at drømmene går dig på, nærmere kan man nok ikke komme det. Hvis I kan tilpasse jer til hinanden så det går, og I begge er glade, er det ikke noget rigtigt eller forkert.

Har nu også altid sagt jeg ikke ville kunne leve sammen med en soldat - men det gør jeg så nu…

Og nej, han kunne ikke finde på at være sammen med en anden - vi har snakket om det nogen gange før og han har altid sagt han ikke kunne finde på det… Jeg er bare jaloux og det er en ting jeg har efter min far (ifølge min mor)

Har nu også altid sagt jeg ikke ville kunne leve sammen med en soldat - men det gør jeg så nu…

Og nej, han kunne ikke finde på at være sammen med en anden - vi har snakket om det nogen gange før og han har altid sagt han ikke kunne finde på det… Jeg er bare jaloux og det er en ting jeg har efter min far (ifølge min mor)
Det lyder somom du er ganske bevidst om ret meget. Det er rigtig godt. U go girl :stuck_out_tongue:

[bigloony]