Jeg har haft et par RIGTIG trælse drømme den sidste uges tid…
Den første: Lidt tid inden min kæreste tager til Afghanistan ringer hans mor og spørger om jeg vil med til hans begravelse??
Jeg tænker: Hvorfor f***** ringer hun og spørger om det ???
Og da hun stiller spørgsmålet er han stadig i live (det er jo som sagt inden han tager afsted)…
Den anden: I nat drømmer jeg at vi er sammen med en masse af hans venner fra kasernen, men ligepludselig vælger han at snave med en eller anden langhåret blondine… Mens jeg kigger på det… Jeg står og snakker med ham og pludselig sker det…
nøj hvor jeg kender det. jeg er også rigtig god til at drømme at min kæreste sidder og hygger med en anden pige lige foran mig, og er fuldstændig ligeglad med mig. eller at min niece/nevøer/familie kommer sle,t til skade, så de faktisk nogle gange dør. andre gange drømmer jeg at jeg står i et rum, bygget af glas, og pludselig kommer der stød fra alle sidder af imod mig, og i det de rammer vågner jeg med et kæmpe chok, eller at nogen skyder mig i panden. det er de mest forfærdelige ting man kan drømme og man har det virkelig dårligt når man vågner. kæresten vækker mig tit ved at jeg ligger og græder om natten.
så jeg forstår hvordan du har det. men jeg tror at når man har mareridt drømmer man om det man frygter allermest.
Det tror jeg du har ret i… Er da rigtig bange for om han kommer levende hjem dernede fra og ja jeg tænker da også på hvordan mit forhold til min svigermor bliver (vi vil jo helt sikkert begge to have ham i tiden inde og efter han tager afsted)…
Og ja jeg er jaloux og har det mega dårligt når han er i byen for jeg tror altid nogen af vennerne kan få ham lokket i noget skidt… Bare i starten da han startede som soldat og jeg fandt ud af der var nogen ok piger, tænkte jeg da også på om han kunne finde på noget…
Men ja… Ved det ikke… Det er bare nogen trælse drømme - og jeg lader dem gå mig på dagen efter og så er jeg småirriteret hele dagen osv… Rigtig øv
jeg kan ikke tyde drømme men jeg kan sige lidt om sammenhængen mellem underbevidstheden og mareridt…
normalt fungerer underbevidstheden på den måde - at når den gerne vil hjælpe vores bevidste sind til at træffe gode beslutninger - så gør den os opmærksomme på at der er noget galt med det vi gør…
nogle kalder det mavefornemmelser, andre intuition og nogen instinkt…
underbevidstheden ved også når vi gør noget vi egentlig ikke vil… noget som ikke passer med vores værdier… det manifesterer sig typisk som hovedpiner, brystsmerter eller mavepiner… jeg er mavepinetypen… så hvis jeg er landet i en situation som jeg aller inderst inde godt ved er dum - så får jeg skide ondt i maven… og vedbliver jeg at gøre ingenting - så bliver mavepinen værre…
dine drømme er underbevidsthedens legeplads… og det er der den for alvor kan gøre dig opmærksom på at der er ting i dit liv du ikke tager alvorligt nok…
hvis du har en værdi på fx tryghed/vide sig sikker - så er det at vide hvor du står afgørende… (bare et eksempel)
når du så drømmer en drøm som den med din kæreste der kysser med en anden lige foran dig - så er det din underbevidsthed der VIRKELIG har skruet op for virkemidlerne for at få dig til at se at der er noget der er værd at arbejde med rent personligt… du har et eller andet inden i dig der gør at du ser det som en mulighed at han svigter dig… fælles for de drømme er svigt… enten forlader han dig for en anden eller også dør han fra dig - begge dele er det ultimative svigt…
normalt er det således, at underbevidstheden eskalerer de værdisæt du drømmer om til det allermest ultimative - her at din fyr er dig utro eller dør fra dig… de kan ikke komme højere op… kort sagt - din underbevidsthed fortæller dig at du nok bør arbejde med HVORFOR du er så bange for at blive svigtet… for det er der typisk en grund til…
jeg har haft lignende drømme - jeg kunne hade min kæreste i DAGE bagefter… og det var meget ødelæggende for os…
med vejledning fandt jeg ind til kernen af problemet vedr. svigt… og fandt frem til hvilke mekanismer i mig der gjorde at jeg frygtede svigt og hvilke hændelser der lå forud…
jrg har ikke haft den slags drømme i over 5 md. - det er en befrielse for os begge
Det tror jeg du har ret i… Er da rigtig bange for om han kommer levende hjem dernede fra og ja jeg tænker da også på hvordan mit forhold til min svigermor bliver (vi vil jo helt sikkert begge to have ham i tiden inde og efter han tager afsted)…
Og ja jeg er jaloux og har det mega dårligt når han er i byen for jeg tror altid nogen af vennerne kan få ham lokket i noget skidt… Bare i starten da han startede som soldat og jeg fandt ud af der var nogen ok piger, tænkte jeg da også på om han kunne finde på noget…
Men ja… Ved det ikke… Det er bare nogen trælse drømme - og jeg lader dem gå mig på dagen efter og så er jeg småirriteret hele dagen osv… Rigtig øv[/quote]
jeg er også irriteret og sur flere dag efter og jeg er rigtig ked af det indeni. og siger jeg det til ham griner han af mig. og så koger jeg virkelig indvendig… men på samme tid ved jeg godt det er ren fis, men man tvivler alligevel… så jeg kender udemærket dine følelser. jeg har haft en fætter og en meget nær ven der rejste til irak og var i et halvt år, jeg havde samme frygt som du har, den kommer man ikke over før man ser dem hjemme igen. men fortæl ham at han skal skrive mange breve og fuldstændig ligegyldige ting, min ven skrev om de våben han ordnede, jeg fattede ikke en bjælde, men jeg vidste han havde det godt. det var en løsning der fungerede … ikke så man var helt tryg, men man havde det bedre med det. for helt tryg bliver du aldrig, desværre… ikke for at ødelægge det heæe for dig. men vil ikke lyve heller.
Ja jeg er vel bange for at blive svigtet, jeg har altdi sagt til mig selv jeg ikke vil ende som min mor - hendes liv er noget rod, og både mig og mine brødre er skilsmissebørn, det vil jeg ikke mine bliver… Ved ik om det kan være sådan noget, som spiller ind…
Bare det at læse dit svar gav mig tårer i øjnene - for nej jeg vil da ikke miste ham (hvilket jeg da helt sikkert er bange for i forbindelse med hans udsendelse) og nej jeg vil ikke svigtes selvom chancen vel altid er der…
det KAN være - og jeg vil meget gerne understrege KAN være - fordi man normalt skal bruge mere info… men… et skud fra hoften…
du har en værdi på muligheder… det at have muligheder og ikke 100% lægge sig fast på en mulighed…
når du drømmer at du er utro - så er et plausibelt bud at din underbevidsthed fortæller dig at du skal passe GODT på ikke at blive bundet og ikke at afskrive dig dine muligheder… at du ikke må blive låst fast… du må ikke være ufri…
utroskab og det at finde en ny kæreste er meget stærke variationer af at holde sine muligheder åbne og at følge en naturlig tilbøjelighed til at være spontan…
det der måske og læg vægt på måske - kunne være relevant for dig, er at finde ud af hvad det giver dig at holde dine muligheder så åbne. At finde ud af om det i virkeligheden giver dig den lykke din underbevidsthed fortæller dig du får med utroskab eller om du i virkeligheden slet ikke behøver at være så bange for at blive på samme sted…
når du i så høj grad - ubevidst - frygter at blive låst fast, så er det helt sikkert vigtigt for dig at finde ud af hvad konsekvensen vil være af at blive i forholdet og om det at holde dig til et menneske resten af livet er det der gør dig lykkelig… i hvert fald som du er som menneske pt…
for nogen er det det helt rigtige - for andre er det ikke - begge dele er lige rigtige…
det der er det afgørende er om det føles rigtigt for dig… det MÅ ikke fordi at det er normen at gøre det eller fordi det er synd for fyren at du smutter fra ham eller fordi nogen synes det er forkert at dating er et tagselv-bord… det skal FØLES rigtigt… for dig …
jeg er også irriteret og sur flere dag efter og jeg er rigtig ked af det indeni. og siger jeg det til ham griner han af mig. og så koger jeg virkelig indvendig… men på samme tid ved jeg godt det er ren fis, men man tvivler alligevel… så jeg kender udemærket dine følelser. jeg har haft en fætter og en meget nær ven der rejste til irak og var i et halvt år, jeg havde samme frygt som du har, den kommer man ikke over før man ser dem hjemme igen. men fortæl ham at han skal skrive mange breve og fuldstændig ligegyldige ting, min ven skrev om de våben han ordnede, jeg fattede ikke en bjælde, men jeg vidste han havde det godt. det var en løsning der fungerede … ikke så man var helt tryg, men man havde det bedre med det. for helt tryg bliver du aldrig, desværre… ikke for at ødelægge det heæe for dig. men vil ikke lyve heller.[/quote]
Min kæreste griner også bare af mig og gør grin med de ting jeg fortæller… og ja det er da på en måde åndssvage drømme, men de rammer bare lige de forkerte knapper…
Min kæreste griner også bare af mig og gør grin med de ting jeg fortæller… og ja det er da på en måde åndssvage drømme, men de rammer bare lige de forkerte knapper…
skilsmisse-børn er meget udsatte for netop denne type drømme - især hvis skilsmissen er sket tidligt i livet… jo tidligere det er sket - jo mere typisk er det…
hvis du er vokset op hos din mor er der en overvejende sandsynlighed for at det er årsagen…
de ting vi oplever som små - især hændelser der sker mellem 2-5 år er med til at præge os som voksne…
hvis du har oplevet at din far pludselig forsvandt og du blev alene med din mor - så har din underbevidsthed oversat det til at at far svigter… og da du blev ældre - drenge er dumme og upålidelige og da du blev voksen : mænd er det ikke sikkert jeg kan stole på… og da du lander i et forhold og tænker “børn” - så bliver det til at alle potentielle fædre vil svigte…
totalt uafhængig af os, så eskalerer vores underbevidsthed de oplevelser vi havde som små og oversætter dem til lignende situationer når vi bliver voksne - det er ikke noget vi på nogen måde kontrollerer…
rent logisk siger vi til os selv : han elsker mig - han svigter mig ikke - han vil have mig ect ect… men vi FØLER usikkerheden - for det er rent logisk vi siger alt det til os selv… og sålænge vi ikke FØLER det - så får vi de føromtalte mareridt for så er underbevidstheden ikke med…
det at blive bevidst om at der måske er et mønster i os der gør at vi tror/frygter vil bliver svigtet - gør det lidt bedre…
resten skal der arbejdes med… for det er faktisk muligt at eliminere frygten… måske aldrig 100%, men personligt vil jeg tro jeg er kommet af med 85-90% af min…
min “trigger” var en hændelse i barnddommen hvor min far havde sat mig og kigge fotos i albums et sted jeg aldrig havde været før - og da jeg gik uden for for at lede efter ham - så var han væk… den følelse af panik havde ubevidst fulgt mig hele mit liv… og havde præget den måde jeg håndterede “væk” situationer på… min reaktion var kraftig jalousi og især i starten af 20erne var jeg ekstremt klæbende - de kunne ikke røre en finger uden at jeg var med…
der findes mange reaktioner - min er en blandt mange - men fælles for dem er følelsen af frygt… frygt og vrede
det er en lettelse uden lige når man får frigjort sig for dem…
skilsmisse-børn er meget udsatte for netop denne type drømme - især hvis skilsmissen er sket tidligt i livet… jo tidligere det er sket - jo mere typisk er det…
hvis du er vokset op hos din mor er der en overvejende sandsynlighed for at det er årsagen…
de ting vi oplever som små - især hændelser der sker mellem 2-5 år er med til at præge os som voksne…
Det lyder jo ganske logisk… Min mor forlod min far et par måneder inden jeg fyldte 2 og ja jeg har altid hadet drenge og var meget skeptisk for om forholdet med min nuværende kæreste ville holde (kan jeg så fortælle at det har gjort i 4 år på torsdag)…
Igen da jeg er ca 12 forlader min mor, mine brødres far så egetnlig har jeg været igennem 2 skilsmisser som barn, og så (ikke for at stille min mor i dårligt lys eller noget), men der har været en lang periode hvor der har været mand ind og mand ud forholdsvis tit… også ret forvirrende i starten af teenageårene…
Men altså hvor du rammer rigtigt
Igen: Tak for dit svar
Vil gerne lige sige at jeg er blevet bedre til at lade ham gå i byen… Efter 4 år er man jo nødt til at stole på ham Og når man kender historien om hvordan hans ekskæreste gjorde mod ham, så tvivler man jo også på han kunne finde på at gøre det mod en
den første kan jeg nikke genkendende til… da jeg skulle have mine drenge - der skruede min underbevidsthed også op for glæden… mere=bedre…
jeg drømte om killinger i en uendelighed… det er en blanding af dagsrestdrømme og din underbevidsthed der skruer op for glæden ved at få noget der fylder ens liv med noget positivt…
en måde at fortælle dig at du gør noget der er helt rigtigt… noget som passer med dine værdier og dine ønsker og som er med til at bidrage til din lykke… kort sagt - den fortæller dig at du har truffet et valg der gør dig glad… en eskalering af situationen…
nr 2 KAN være følgende:
din underbevidsthed tager måske/måske ikke hensyn til at de er døde - det kan jeg udfra det du skriver ikke vide… men der hvor jeg er på mest sikker grund er hvis den IKKE tager højde for at de er døde…
for hvis den ikke tager højde for det - så er det frygten for at de skal komme til skade uden at du kan gøre noget der er afgørende… niveau-forskellen i drømmen KAN hænge sammen med at nedad er langt den letteste måde at bevæge sig… men du når dem ikke selv om det er let - rent metaforisk betyder det at du frygter der skal ske dem noget lige for næsen af dig uden at du kan gøre noget selv om du prøver og selv om de er lige i nærheden…
du ser det som dit ansvar at de har det godt og hvis vi går helt ned i det allermest basale - så er det din frygt for ikke at leve op til det ansvar…
at du vågner op uden at have nået det kan være tegn på at din underbevidsthed bare vil holde dig på tæerne fordi det er noget der er vigtigt for dig - en stor værdi… - det er et gæt fra min side…
men mit bedste bud på den drøm er at din underbevidsthed eskalerer en situation hvor du er magtesløs for at gøre dig opmærksom på at du - formodentlig ubevidst - bruger meget energi på at være nervøs for misserne… muligvis at du bekymrer dig om hvorvidt du nu gør det rigtige - om din lille nye mis nu kommer godt ind i flokken eller lign.
at det måske vil være givende for dig at se på den værdi du har på “ansvar” og hvad du mener/synes om de konsekvenser der er for ikke at leve op til det ansvar. Ydermere måske også udforske hvor meget ansvar du tager i forskellige situationer og om den mængde ansvar du påtager dig er passende eller for lidt/for meget
husk - det er blot et rimeligt bud - mit bedste gæt udfra de info jeg har fået
ej hvor spænende med den tråd… Det med mange katte i drømmen havde jeg også da jeg ventede på Sardor…
Men den her kan jeg ikke selv helt forstå… Drømte at min kæreste meget gerne ville have et barn mere… (det vil han altså ikke rigtigt, der vil han under ingen pmstændigheder have flere) hvad kan det så være?