Ja ja det er om min hund ikke min kat, men et eller andet sted gør det nok ikke den store forskel med et problem som dette.
Vi opdagede i går at Tjalfe missede med det ene øje, en nærmere undersøgelse viste et lille hår på selve øjet. Jeg har prøvet forsigtigt at vaske ham omkring øjet for at se om det kom ud. Desuden rendte det i vand hele aftenen. Her til morgen misser han stadig med øjet og det render stadig lidt, men håret kan jeg ikke længere se.
Nu har jeg ikke før haft et dyr med øjen betændelse eller andre øjen problemer så jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gribe dette an hvis der ikke er en forbedring til i morgen tidligt. Jeg ved ikke hvor længe et øje kan være irriteret efter at der har været noget i det. Skal jeg have fat i dyrlægen inden vi skal af sted til Sverige i morgen middag og se om han kan nå at tage os inden? Er der noget jeg selv kan gøre for at hjælpe ham ud over at holde området omkring øjet rent ?
Undskyld for noget der muligvis er et super simpelt problem for de fleste, jeg har blot ikke prøvet det før.
Altså ved ikke helt men er det ikke noget med at det er godt at tørre det forsigtigt med lidt kamillete det beroligere vel også øjet, men ellers ville jeg gøre det med kogt koldt vand så er du da sikker på der ikke er bakterier i
Jeg vil så ikke bruge kamiliete da det udtørrer øjet men istedet vil jeg bruge de der øjenvandpipetter man kan få på apoteket og prøve at skylle øjet igennem med sådan en pipette for at se om det får renset evt håret med ud. Hvis ikke det er blevet bedre i morgen tidlig så vil jeg tage hunden forbi dyrlægen og få det kigget igennem
Tak for svar. Øjet har det heldigvis bedre nu til aften, så det har tilsyneladende været irritation der var fra håret i går. Jeg husker ikke om der er et mini apotek på hovedbanen eller må jeg se om jeg kan få sådan en pipette med øjenskyl i sverige hvis der stadig er lidt i morgen.
Irritation efter et hår kan godt vare et stykke tid. Jeg har selv engang været ved læge for at få fjernet en øjenvippe der var skvattet ind i mit øje. NØJJJ det gjorde ondt. Og det værste var at efter lægen havde gennemrodet mit øje med en vatpind måtte han konstatere at det nok var kommet ud af sig selv, for … ja altså det var der ikke mere, men det FØLTES stadig sådan… og det tog en dags tid før øjet ikke var ømt mere.
Kamillethe er NO GO i øjne Det er fyldt med små urenheder og partikler. Alm. kogt vand er bedre at bruge, hvis man ikke har en saltvandsopløsning beregnet til at rense øjne