Nogle billeder fra min tur på Færøerne

Jeg besluttede mig for at holde jul på Færøerne i år…min familie var også begyndt at savne mig en lille smule, da jeg ikke har været deroppe i 3 år :ups: :tihi:

Jeg tog et par billeder deroppe, som jeg da godt vil dele med jer :smiley: De er taget med mobilen, så kvaliteten er altså ikke super :slight_smile:

Torshavn (hovedstaden, hvor jeg er opvokset)

Vi kørte en lille tur rundt på Streymoy og Eysturoy og kom tilfeldigvis forbi tre kaskelothvaler :smiley:

Jeg tog en lille video med dem. Den ligger på facebook, men jeg har lavet den offentlig, så håber at den virker :slight_smile:

[video=facebook;10152034765742696]Redirecting... e=2&theater [/video]

Så kørte vi videre til bygden Saksun:

…Klokken er altså 12 om dagen…er ikke særlig vild med det “blålige lys” der er deroppe om vinteren…

Vi kom igen forbi hvalerne, der nu var svømmet lidt længere ud på fjorden. De sad heldigvis ikke fast :slight_smile:

Vi kørte så videre til Eysturoy og her blev lyset lidt “mærkeligt” :tihi:

5 minutter efter skiftede vejret igen:

For igen at skifte 5 minutter efter det :tihi:

hmm…kan ikke se videoen, men linket er her:

Fantastiske billeder…tak for kigget

Flot ser der ud :slight_smile:

Lækker natur :slight_smile:

Hehe, jeg var også på Færøerne henover julen :slight_smile: Vi kom d. 23. og tog hjem d. 30. Vi var hos min mands familie i Torshavn :smiley:

Men jeg så ikke kaskelotterne, selvom vi havde snakket om at skulle ud og kigge efter dem d. 24. :frowning: Det blev ikke til noget, noget med at de var blevet “sendt” væk.

Dejlige billeder:)
Og puha, jeg kan godt huske den der sindssygt smalle vej til Saksun:blegne:

Venligst
Dorthe

Sejr og jeg elsker Færøerne, rigtig skønne billeder.
Sejr har nogle fantastiske barndoms minder der op fra og Færøerne har en stor plads i hans hjerte .:hjerte:

Tak for kommentarerne :smiley:

[QUOTE=Shana;1143452]Hehe, jeg var også på Færøerne henover julen :slight_smile: Vi kom d. 23. og tog hjem d. 30. Vi var hos min mands familie i Torshavn :smiley:

Men jeg så ikke kaskelotterne, selvom vi havde snakket om at skulle ud og kigge efter dem d. 24. :frowning: Det blev ikke til noget, noget med at de var blevet “sendt” væk.[/QUOTE]

Hvis jeg husker rigtigt, så er billederne af kaskelothvalerne fra d. 22…Mener at de kom fri selv og svømmede væk…men der var jo 2-3 styks et par uger før…de var desværre ikke så heldige

[QUOTE=Elwarth;1143461]Dejlige billeder:)
Og puha, jeg kan godt huske den der sindssygt smalle vej til Saksun:blegne:

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Ja, den er ikke just den bredeste :tihi: men der er sindsygt smukt, især om sommeren :smiley:

Håber vi får tid/råd til en tur igen i juli. Da er der nemlig G! festival og olaj :smiley: :rock: Fik mit skørt til nationaldragten tilpasset da jeg var deroppe, så bliver næsten nødt til at tage afsted til sommer, så jeg kan bruge den :tihi:

Flotte billeder, men der er godt nok mørkt på denne årstid. :slight_smile:

:inlove:

Sikke en fantastisk serie billeder - hvis jeg var født der, i den skønne natur - tror jeg slet ikke, at jeg kunne holde ud at flytte til København. :slight_smile:

Længes du aldrig efter at flytte tilbage ??

Åhhh jeg elsker Færøerne,- arbejdede på Tjaldurs apotek i 1968, hvor vi måtte gå. over alle øerne ( ingen broer og tunneller : Jeg var på besøg 40 år efter i 2008 , hvor vi havde bil med, og måske tager vi turen derop igen til sommer! Pagtfulde billeder! Mit "yndlngssted " er Saksun, - - - nå ja, og så Mykenes Vestmanna o.m.a.
Cats og Conni

Flotte billeder :slight_smile:
Jeg får helt hjemve, ja ikke efter Færørene, men den islandske natur der ligner den færøske.

Ja, mon ikke :smiley: og når der så er dagslys, så er lyset “blåligt”…synes det virker så deprimerende …tilgengæld er der kun mørkt en times tid om sommeren :tihi:

Sikke en fantastisk serie billeder - hvis jeg var født der, i den skønne natur - tror jeg slet ikke, at jeg kunne holde ud at flytte til København. :slight_smile:

Længes du aldrig efter at flytte tilbage ??[/QUOTE]

Jeg skal ikke tilbage for at bo :noway: Jeg kan godt lide naturen osv. men manglen på anonymitet, hvor man kan gøre hvad der passer én og gå i det tøj man har lyst til osv. er bare ikke tilstede på samme måde. Synes også at det er svært at komme igennem med nye idéer. Alt drejer sig efterhånden om fisk, kvoter og lignende og det er som om “de” (de mandlige politikere) slet ikke har overvejet at landet måske kunne have success på andre områder… Dét, og så de dyre leveomkostninger og manglen på karieremuligheder indenfor mit område gør, at jeg overhovedet ikke vil overveje det. Jeg flyttede til Danmark i 2007 og har ikke set mig tilbage siden. :slight_smile:

Ja, man kan jo ikke leve af naturen. Men den må du da savne ind imellem? Smukke billeder og fantastisk skiftende lys :ok:

jo, indimellem savner jeg da naturen :slight_smile: Men den danske natur er da også ok :tihi: