Nogle der kender Sportsman's Pride om det er godt foder? Linker

Hej alle sammen!

Lidt info:

2 Maine Coon hanner.
6 måneder gamle, ca 3,5 til 4KG begge to i vægt.
Tørfoder til fri benyttelse i foderskålen og så får de vådfoder om aftenen, nogle dage rå foder eller andet i stedet.

Min kæreste og jegs to maine coon drenge er opvokset fra opdrættet med royal cannin men vi vil gerne have dem over på noget andet.

Vi har prøvet kingsmore hvilket var no go for den ene af dem da han brækkede sig af det. Den anden spiste det fint.

Vi har prøvet Orijen hvilket den ene godt ville spise men den anden ikke ville rører og sorterede fra.

Vi har prøvet noget Jaguar hvilket heller ikke var et hit.

Nu vil vi prøve Sportsmans Pride men ville bare hører om nogle andre har prøvet dette foder?

Den ene af vores misser vil spise alt og den anden vil KUN spise royal cannin.

Den ene af dem har desværre noget udslæt/agne på hagen (orange pels på hagen) og tror det kan være RC foder.
Heldigvis er det ham der vil spise alt så ham kan vi nemt få over på noget andet, men mest optimalt hvis de begge kunne spise det.

Link til Sportsmans Pride:

Har aldrig hørt om Softsmans Pride.
Jeg ville ikke bruge det til mine maine coons pga for lidt fedt. Jeg foretrækker min. 20% fedt.

I beskrivelsen står der 21,5% fedt … i analysen står der 19%. :gruble:
Personligt er jeg ked af at vi skal ned på 5.-6.-pladsen før vi finder “reelt” kød (kyllingefedt og laks).
Men jeg er vist også ekstra sart hvad det angår, hehe.

Det er bestemt ikke det værste foder … men heller ikke det bedste.

Mht acnen, så er RC rigtig nok berygtede for coatingen på deres foderpiller. Men også plastikskåle kan give acne.
(Plastik ridses let, i de ridser samler sig bakterier.)

Hvad med Applaws? Eller Eukanuba? Det du linker til er da bedre/på lige fod med det meste af RCs foder, men det er ikke noget jeg ville vælge at bruge penge på :slight_smile:

Jeg fodrer med Acana og Purizon.