Jeg har altså forelsket mig i denne race (udfra hvad jeg har læst og de billeder jeg har set) -lovelove
Er der nogle er jer som kender til den “personligt”?
Jeg har altså forelsket mig i denne race (udfra hvad jeg har læst og de billeder jeg har set) -lovelove
Er der nogle er jer som kender til den “personligt”?
Desværre - men overvejede den før jeg fik Ace
Den gang snakkede jeg med opdrættere og de fortalte, at hunden er knap så selvstændig som spidshunde kan være, og at den har en sjov adfærd, der betyder, at den rent genetisk simpelthen ikke udviser dominans.
Den er spidshundenes ragdoll:-)
Jeg har desværre ikke selv oplevet det, men det var en samstemmende oplysninger jeg fik fra de, jeg talte med.
Jeg har set dem på udstillinger - og de virker enorm milde og søde.
Jeg kan godt forstå dig!
Hvor ser den også dejlig ud
NB! Så ikke det var under hund, så jeg tænkte, hvad pokker er det nu for en katterace -høhø
[quote=Denise;95725]Hvor ser den også dejlig ud
NB! Så ikke det var under hund, så jeg tænkte, hvad pokker er det nu for en katterace -høhø[/quote]
Og DU var bekymret for MIN mentale habitus…
Ja, ja…
-LOL
-høhø-høhø
Jeg kan kun finde en opdrætter herhjemme og det er dem jeg linker til.
Jeg har også prøvet at finde nogle i Sverige, hvor de jo kommer fra men harheller ikke haft noget held der
Denise: -xxrotflmao
Ja ja, det var altså FØR jeg så billederne, lige for at fjerne tvivlen om min mentale habitus i tvivl. -LOL
Der er vist ikke mange af dem er i dk
http://www.gipote.dk/norrbottenspids/
Jeg for mest engelsk/Amerikanske sider frem når jeg søger Norrbottenspets
http://www.nordicspitz.com/
http://nordicdog.net/
Den på gipote er samme opdrætter som mine 2 links
Det er lykkeds mig at finde 2 svenske igennem en Amerikansk side, hvor de havde importeret en hund fra Sverig.
Men mærkeligt de ikke popper en del op i Sverige, når nu det er der den er fra.
Men tak fordi du har prøvet at kigge -thumbs
[quote=Stine A;95970]Jeg kan kun finde en opdrætter herhjemme og det er dem jeg linker til.
Jeg har også prøvet at finde nogle i Sverige, hvor de jo kommer fra men harheller ikke haft noget held der
Denise: -xxrotflmao[/quote]
Prøv evt at tage kontakt til www.spidshundeklubben.dk og tal med racerepræsentanten. Han må have nogen viden om, hvor mange opdrættere der findes i DK.
Edit; fik lige kigget lidt rundt på deres HP… tænk at have en race der hedder Xoloitzcuintle Kan dælme godt forstå at navnet er blevet fordansket til Mexikansk Hårløs!
nogle er ikke kommet ud af azteker tiden endnu… de gudenavne kan få enhver tunge til at slå knuder… aner man lidt inspiration
Stine: kan godt forstå du er forelsket - kendte en der havde en sådan hund - import såvidt jeg husker - det var en skøn vuffi!!
Jeg havde i mine yngre dage en god ven som sammen med sinew forældre havde to karelse bjørnehunde.
for fanden hvor var de bare søde!
Kæle-røve ud over alle grænser
Super sociale og kærlige hunde, og lydige
Mit eneste problem med dem er at jeg får helt ondt i hjertet når de ligger og dør i den danske sommer det er så synd
Men sådan er det jo med de fleste spidshunde
[quote=Battlestar;97196]nogle er ikke kommet ud af azteker tiden endnu… de gudenavne kan få enhver tunge til at slå knuder… aner man lidt inspiration
[/quote]
Nu har jeg jo en (næsten, bortset fra sprogkurset) bachelor i religionsvidenskab.
Men lige netop atzekerne har jeg altid haft problemer med… Man må være født ind i en kultur, for at kunne vride tungen til de der bogstavsammensætninger!
her er et opdræt på ærø
og en i fuglebjerg
Gry… det er Karelere, du henviser til… spørgsmålet gik på Norrbottenspids, så jeg tror ikke helt at karelerkenneler er særligt relevante, med mindre de da også opdrætter denne race
Det er den sammehunderace ann
på dansk hedder de bare karelske bjørnehunde
Gry det er ikke den samme race
underligt at det er de samme billeder der bliver brugt på hjemmesiderne så?
Nå ligemeget…