Nostalgi på TV

Var I for unge? Gik I glip af …? eller har I lyst til en gensyn med nogle gode, gamle, danske serier, så bringer DRK i morgen første afsnit af

Kl. 20.02 - Matador
Kl. 20.51 - Krøniken (rent tidsmæssigt en fortsættelse af Matador)
Kl. 21.50 - Nikolaj og Julie

Alle tre serier er “perler”, der varmt kan anbefales!

Uuh Matador. Jeg har tænkt i et stykke tid at det snart var Matador-tid igen. Jeg plejer at se den mindst 2 gange om året - har den gudskelov på DVD.

Krøniken slog aldrig rigtig an hos mig, jeg ved ikke helt hvorfor… måske fordi jeg forventede (håbede på) en ny Matador… og det er den altså ikke

Nikolaj & Julie har jeg aldrig set.

Faktisk tror jeg at en af de ting der kiksede ved både Bryggeren og Krøniken var sproget

Det holder ikke at folk der skal forestille at leve for 50 år siden eller mere… taler “nudansk” - med nudansk accent eller hvad man skal kalde det.

Da Matador blev optaget (1977 og fremefter) tarlte man stadig et lidt gammeldags dansk på tv - som så lyder fuldkommen RIGTIGT lige i Matadorsammenhæng.

Og nej, jeg mener ikke at man skal forsøge at plagiere Paul Reumert eller andre af de gamle skuespillere… men det er nok netop derfor nyere serier der skal foregå i en svunden tid falder til jorden. I al fald hos mig…

Men IIIIIIH! MATADOR! :hjerte:

(ja, jeg er typen der diskutterer afsnit of vendinger fra Matador… gladeligt! - og ja, jeg så den da den blev vist allerførste gang!)

Uhhh ja i går aftes, kan ikke huske hvilken kanal, men der var Alle elsker Debbie.

Jeg har selv Matador på DVD og har lige set samtlige afsnit for - ja jeg ved ikke hvilken gang, jeg elsker den serie :hjerte:

Krøniken så jeg også - men synes ikke, den kan måle sig med førnævnte serie - jeg så den ikke, da den blev genudsendt.

Og Nikolaj og Julie har jeg aldrig set.

det var da sjovt, jeg sad lige og tænkte på den serie i går aftes, skulle da bare ha vidst at den blev sendt for så havde jeg siddet froan skærmen, det er helt sikkert

matador er bare den absolutte bedste danske serie nogensiden, men jeg har set den så mange gange efterhånden at jeg springer over den i denne omgang.
håber de finder en masse gode danske serier frem.

vil meget gerne genopleve

strandvaskeren
en by i provinsen
taxa
livsens ondskab
fiskerne

nå nu var jeg lige inde og tjekke på tv-guiden og jeg er da åbentbart bagud af dansen, for

taxa afsnit 1 bliver sendt idag på drk kl 14.30
senere kommer alle elsker debbie afsnit 1 og 3, gud ved hvor afsnit 2 er
og så sender de osse livsens ondskab.

mon ikke man skulle tage en tv-dag, det blir jo ikke møj bedre

[QUOTE=Johnny;693746]nå nu var jeg lige inde og tjekke på tv-guiden og jeg er da åbentbart bagud af dansen, for

taxa afsnit 1 bliver sendt idag på drk kl 14.30
senere kommer alle elsker debbie afsnit 1 og 3, gud ved hvor afsnit 2 er
og så sender de osse livsens ondskab.

mon ikke man skulle tage en tv-dag, det blir jo ikke møj bedre[/QUOTE]

Det er vist en af fordelene ved ikke at have børn, en hel dag foran tv uden forstyrrelser, så det kan jeg godt opgive med det samme :pplllllll:

Årh… jeg ELSKER Matador. Havde en kæreste på et tidspunkt der syntes jeg var bindegal, indtil jeg tvang ham til at se de første to afsnit… derefter var det ham der hver aften fandt det frem så vi kunne se et afsnit mens vi spiste aftensmad :tihi:
…men jeg kan vist ikke prale med at have set Matador første gang den blev vist. Der var min mor 14 år :lol:

på dr.dk/bonanza kan man se det hele :slight_smile:

så fik jeg lige slugt lidt tv idag

først et afsnit af taxa og dernæst alle 3 afsnit af alle elsker debbie. livsens ondskab måtte jeg så undvære da fruen skulle bruge tv’et.

ren nostalgi og puha hvor det vækkede minder fra dengang

De gamle serier er skønne og fra en tid hvor man forstod at lave TV for folket. Jeg nyder nu også mange af de nye der er kommet som afspejler samfundet idag :slight_smile:

[QUOTE=Silotte;693770]Årh… jeg ELSKER Matador. Havde en kæreste på et tidspunkt der syntes jeg var bindegal, indtil jeg tvang ham til at se de første to afsnit… derefter var det ham der hver aften fandt det frem så vi kunne se et afsnit mens vi spiste aftensmad :tihi:
…men jeg kan vist ikke prale med at have set Matador første gang den blev vist. Der var min mor 14 år :lol:[/QUOTE]

ROFL Tak fordi du lige har fået mig til at føle mig oldgammel :wink:
Jeg fyldte 13 i 1978…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;694392]ROFL Tak fordi du lige har fået mig til at føle mig oldgammel :wink:
Jeg fyldte 13 i 1978…[/QUOTE]

Det var nææææsten ikke med vilje :tihi:
Men så skulle du prøve at gå i klasse med 18-19-årige. Puha, så føler man sig gammel hele tiden.
Og så har jeg taget mig selv i at sige op til flere gange: “Arj, kan du huske den der børneserie der kørte i tv da vi var børn, som handlede om… nå nej… du var ikke født, bare glem det…” :lol:

på søndag kommer der osse en sjov serie i drk, nemlig den danske humor-serie en stor familie, kan ikke huske meget fra den serie andet end english is my best

de sender alle 12 afsnit fra kl 10.30 til kl 19.

ville gerne se det, men vil squ ikke bruge så lang tid foran skærmen

Uhh jeg er jo begyndt at holde rigtig meget af at se tv Charlie, der er mange af de gamle udsendelser. Pt. følger jeg med i underholdningserien “Her er dit liv” og forrige gang var det gode gamle Poul Bundgaard. Øj det var en fornøjelse at “gense” den mand, så stort et menneske(også volumemæssigt) men hold da op for et varmt hjerte han havde :slight_smile:

For mig til at tænke på at jeg er ski da nok ved at være bare liiiidt gammel når jeg siger jeg “genser” programmer på tv charlie :uha::tihi:

ja, man føler sig vildt gammel når man ser alt det tv fra 70erne og 80erne. og især når man går ind og kigger hvornår de serier er lavet.
og så er det faktisk helt sjovt at hører sproget fra dengang, det er helt anderledes end den måde vi bruger sproget idag.
jeg har altid syntes at sproget i de gamle danske film især i morten koch film var alt for korrekt og man kan næsten hører de læser op af et manuskript.
igår gik der et lys op for mig, og det var at selv i 80erne havde man et alt for korrekt sprog i de danske serier og film

Altså hvem husker ikke Hill Street Blues :høhø:…ham betjenten Mick Belker, han kunne da om nogen bande på den pæne måde :lol: