November måneds tanker

Fandt en æske med disse 2 lamper i Netto, dog virker den enes kontakt ikke, så der skal man pille batteriet ud for at slukke :person_shrugging:

Tror muligvis det er noget med lodningen at gøre…

Men flotte er de :smiley:

9 Synes om

Men ikke rute biler eksisterer i England altså småkagen. Hmm smelte rutebiler :huh:, ka man det :gruble:, nu syndes jeg det bliver spændende, hvor har du set opskriften, YouTube, på en mad side , facebook, kan du bare give lidt information, hun ved jeg hvad jeg skal kigge efter på nette hvis jeg ikke kan sove i nat :ok:

Med venlig hilsen

Er det denne opskrift du søger

1 Synes om

Det er @Lykke længer oppe der vil vide hvad rutebiler småkage hedder på engelsk, @Jeanette
også skriver hun længere nede det er til at smelte til noget is.
Ja så blev jeg nysgerrig og syndes det lyder spændende

Den opskrift bog ser spændende ud , åh gamle opskrift bøger og mig :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil: :ups:

Med venlig hilsen

Takker, jeg startede den som ung pige da jeg skulle lære at lave mad, bage osv. Den er samensat af gode opskrifter fra familie og venner.
opskriften på rutebiller er fra min egen barndom, men det har du nok gættet, når der står mor øverst på siden

1 Synes om

Så er der en ny konkurrence. Hop ind og vær med, hvis du har en vindueskigger i familien (dog forbeholdt den firbenede slags :uha:).

7 Synes om

Nu har jeg en ving tørre stativ til og stå i bryggers, som jeg bruger efter tøjet er hentet ind, sidst på eftermiddag. Som det kommer på og få lov at blive helt tørt på. Det kan godt være det blæser og ikke bliver helt tør på grund af gråvejret og fugt i luften.
Men den duft, der er når det har været inde i en 15 min åh det kan ikke beskrives men duften af tøj der har været ude i efterårs / vinter vejr det er bare så dejligt :blush:

Med venlig hilsen

5 Synes om

Jeg har længe ønsket mig et par sikkerhedssko, til når jeg er i værkstedet. I går endte jeg med at bestille i arrigskab efter jeg havde fået tre belægningssten over mine tæer :tired_face:
De var her allerede i dag og wow! Jeg forstår, hvorfor Lars har sikkerhedssko på nærmest altid.
De er vanvittig behagelige :clap:t2: og så gjorde jeg en god handel til lige med :+1:t2: Fordi jeg har små fødder skulle jeg inkl fragt give 288,- i stedet for 1609,- Det kan jeg godt leve med :sunglasses:

14 Synes om

Jeg husker det som et fransk-klingende navn :see_no_evil:

Det var en video, men kan ikke huske hvor. Har kigget på YouTube, Instagram og Facebook for om jeg havde gemt den. Siden der ikke var noget, ville jeg forsøge at finde det engelske navn og søge efter det.

2 Synes om

Når jeg skriver " rutebiler, chokolade marengs"

Kommer på engelsk “busses, chocolate meringue”

På fransk “bus, meringue au chocolat”

Måske det kan lede på sporet :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Det eneste udover chocolate meringue er faktisk https://www.thefooddictator.com/the-hirshon-icelandic-air-cookies-loftkokur/ :tihi:
De hedder ‘‘Loftkökur’’ på islandsk

3 Synes om

Det er også det, jeg får. Rutebil er ‘desværre’ et meget dansk navn for kakao marengs.

Det hed noget helt helt andet. Det tog mig lidt tid at gennemskue det var rutebiler, da jeg så videoen.

3 Synes om

Det er nok, fordi ordene bliver oversat hver for sig. Rutebil hedder jo bus på engelsk, men jeg tror ikke, man deraf kan udlede, at det har noget med chokolademarengs at gøre :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har skrevet til dyrlægen, Simba er stadig ikke helt på toppen…

Han har stadig smerter ved halen, dog ikke så slemt som før…

Og han kaster hårbolde op næsten dagligt… (Ingen orm, jeg studere det nøje :grin: )

Jeg tror ikke smerten er ved haleroden, men på selve halen…

Da min hjemmevejleder var på besøg gad han ikke putte med hende… Han putter ALTID med mine hjemmevejledere, de 2 er nogen af de eneste mennesker han gider gøre det med…

Han spiser og er på wc som han skal…

Han er ikke så legesyg som han plejer…

Jeg håber virkelig ikke det bliver dyrt, for så ryger lige de sidste penge til mad :frowning: Ellers må jeg hører om jeg kan vente eller dele det op…

Men nu må jeg lige se hvad dyrlægen siger

3 Synes om

Det er ikke lige til og gætte hvad det er, lidt af en opgave du ønskede svar på :wink:, men ja jeg kunne bare lade være med og tænke på hvad det kunne være.
Men syndes det er lidt sjovt om jeg kan komme på leder ordet, ja om det er det ene eller det andet der køre rundt i hovedet, kan vel på en måde gå ud på et, og så alligevel ikke, det her er bare lidt spændende, og sjovt.
Og nu holder jeg jo meget af opskrifter især bagning, desserter, og chokolade. Tro jeg må være faldet i chokolade gryden som lille

Med venlig hilsen

3 Synes om

Min bil gik i stykker i eftermiddags, da jeg var på vej til Næstved :flushed:
Først lyste der lamper og der kom beskeder om at først det ene og så det andet ikke duede, men computeren i den bil er ikke helt pålidelig, så i starten var jeg sådan lidt :rolleyes2:
Men så gik radioen ud og siden blæseren og så måtte jeg køre ind til siden og slukke motoren … og nu er der ikke noget liv i den :face_with_spiral_eyes:
Både min svigersøn og min eksmand kom for at se om der kunne gøres noget på stedet, men desværre, jeg måtte efterlade den og så prøver vi at trække den hjem i morgen i dagslys …
Jeg håbede lidt på, det ‘‘bare’’ var batteriet der skulle udskiftes, men problemet sidder desværre et andet sted og alt efter hvad det koster, er det ikke sikkert jeg synes det kan betale sig at få det lavet … bilen er trods alt 16 år gammel :flushed:

3 Synes om

:kryds: for det bare er en lille dims, :kryds:

Med venlig hilsen

1 Synes om

generatoren …eller en hoved forbindelse

1 Synes om

Har du været afsted med Simba?

Med venlig hilsen

Hmm det her er for teknisk til mig, lukkede begge vinduer der står på klem på loftet, du er det blevet efterår, men når jeg gør det er internet helt væk, kan ikke fange forbindelse. Nu står den ene vindue på klem, og der er internet :laughing: lukker jeg nu, når forbindelse er her, falder forbindelse væk, kommer vinduet på klem, kan jeg fange forbindelse igen :joy:

Med venlig hilsen

1 Synes om