November måneds tanker

Så blev det første November og tid til at stemme til folketingsvalget :smiley:

6 Synes om

Jeg ville lige se om Simba stadig er øm ved haleroden, det var han og nippede mig i armen, men sagde undskyld med slik lige bagefter…

Så han gør det bestemt ikke med vilje.

4 Synes om

Det ligner hans tand kom gennem huden… så pas godt på for ofte kræver kattebid speciel pencilin, så overvej at ring til lægen

Mine vaccinationer er up to date :smiley: Det er ikke dybt hul, han nippede mig igennem min trøje :smiley:

Tænker ikke antibiotika kan tages profylaktisk - altså med mindre du blev vaccineret efter han bed dig… :smirk:
Men det viste ville jeg nu heller ikke være bekymret for - for mig ser det ikke ud til at være gået gennem huden?

2 Synes om

Nej, det er min trøje der har lavet en hudafskrabning da han nappede…

Jeg får let blå mærker og hævelser :smiley:

1 Synes om

Måske tænker du på stivkrampevaccination? Det er ikke den, Line tænker på. Hvis der går infektion i et kattebid, kan det være nødvendigt med en helt særlig type antibiotika, vist nok amoxicillin med clavulansyre.

Om det er tilfældet for dig, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men vær opmærksom på, om det hæver eller bliver rødt og varmt.

10 Synes om

Nogen her som bor i Kolding?

Næsten, jeg bor i Fredericia :smiley:

Men du har ikke bil … det er fordi jeg kigger på noget porcelæn på dba :wink:

1 Synes om

Ah okay, nej det har jeg desværre ikke :smiley:

1 Synes om

Nu bliver jeg nysgerrig, hvilket slags , bare nysgerrig om jeg kender det, de antik butikker jeg har besøgt, for at blive kloger på alle slags porcelæn, bestik, glas, platte, gamle ting :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil:

Med venlig hilsen

Jeg forventer at købe dette stel Villa & Vejbod on Instagram: "❤️Skønneste Bavaria stel med røde tern, til 6 personer, dæk eksempelvis det sødeste julebordet med dette stel, intakt, sælges samlet 500kr. 3 fade 6 middagstallerkener 6 dybe tallerkener 6 kagetallerkener 6 kopper inkl. 6 underkopper 1 sæt salt og peberkar 1 flødekande 1 sukkerskål . . HUSK AT GÅ IND PÅ VORES PROFIL FOR MANGE FLERE FEDE FUND👌🏻 #loppesalg #instagood #næstved #danmark #lopper #luksuslopper #selvforkælelse #bolig #indretning #genburg #genbrugsguld #instasalg #genbrugssalg #skattejagt #retro #retroguld #tilsalg #sælges #vintage #loppefund #secondhand #inspiration #boligdrømme #forsale #danishdesign #villavejbod #antik #salg #design #juledekoration" … skal bare have sælger til at måle diameter på de flade tallerkener, fordi min bordopvaskemaskine har sine begrænsninger på højden :flushed:
Så har jeg fundet en på dba, der sælger dele til samme stel …

2 Synes om

Tak for at vise mig den, den kendte jeg ikke, :tak:
Men bavaria er en tysk, masse produceret stel, grund forme i kopper, tallerken, fløde kande, osv bare med forskellige motiver på i sidst 60 og 70’ erne, så det er standard størrelse, men lidt i tvivl om denne her, da den er nyere, men kan sige storhedstid på tallerkner er 24 cm en par få til 25 cm. Men den blå i sted for rød tern, har mor noget af. Hmmm hvor er de tallerkner, :gruble:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg har også fundet en tysk annonce, hvor der er mål på tallerkner, som siger 24 cm. :ok:
For dem der ikke ved det, så er min yndlingsfarve mørkerød, så det her stel er lige i øjet :star_struck:
Jeg har også mange dele af det stel der hedder Sort Vallø og gad egentlig godt bruge det mere end jeg gør, men det skal vaskes i hånden, da det har sølvstafferinger på alle kanter :surrender: … så det bliver kun brugt til f.eks. jul, hvis jeg har gæster.
Og så har jeg et kæmpe kaffestel som jeg ikke kender navnet på, men alt der har låg, ser sådan her ud:

Både “Sort Vallø” og det andet er tysk produceret, men malet på “Københavns Porcelains Maleri”

5 Synes om

Den røde er flot og så når det lige er din farve :blush:
Det fra kjøbenhavns porcelæn maleri, deres storhedstid er fra 30 og op til 60’ erne, de blev opkøbt i 1969 af Lyngby kan ikke huske mere, men de startede ( mener det er 1934-25) da det var svært og få ting hjem, og fremstille lidt billigere porcelæn end den kongelige porcelæn og Bing og Grøndal,
Nej , nu skal jeg nok holde, men bliver grebet af det undskyld :ups:
den der med engle på låget, står der kjøbenhavn under bunden

Med venlig hilsen

2 Synes om

Ja

2 Synes om

Hvad har du brug for hjælp til? Jeg bor ved Middelfart og er ind imellem i Kolding :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Muligvis få hentet nogle dele porcelæn … og opbevare det, indtil jeg finder på noget med at få det hjem :ups:

1 Synes om

Det kan vi sagtens finde ud af :ok: Jeg smutter gerne til Kolding og bor tæt ved Middelfart Ø samkørselspladsen, hvor alle der kører E20 over Lillebælt kommer lige forbi. Så jeg kan mødes med en stafet videre der ved lejlighed :slightly_smiling_face: Bare send PB

4 Synes om