November tanker 2020

1 Synes om

Men det er jo bare en ugedag og en dato :wink:

3 Synes om

:slight_smile:

Den får mig til at tænke på i går, da jeg kørte forbi et stort nåletræ, der så ud til at være vissent. Et lærketræ, tror jeg. “Er det mon gået ud? Eller fælder det mon om vinteren,” tænkte jeg ved mig selv.

Så er der bestilt tid til at skifte til vinterdæk + det store eftersyn og en gennemgang af hvad der skal til, for at få bilen gennem syn. Jeg er så glad for at have en mekaniker, som man kan stole på og som er til at betale :smil:

4 Synes om

well…i morges måtte jeg akut en tur til mekkeren …servostyringen rykkede, manglede væske …så skulle jeg lige bruge TV’ets andre udgange…så forsvandt en af indgangene…så øffede jeg i det ½ time før jeg fandt ud af at TV’ets alternative remote også taler med en HDD recorder og havde forvirret setuppet ,den dag måtte gerne slutte nu

Jeg arbejdede hjemme og var faktisk ikke uden for en dør i går. Ikke at det selvfølgelig er nogen garanti, men med mindre der viser sig noget på bagkant, slap jeg gennemdagen uden uheld :slight_smile:

5 Synes om

tjah …jeg fik rullepølsen ud af pressen i går, den ser ud nøjagtig som den skal …delt i 2 og i fryseren…glemte bare at smage på den …sååååå …ikke sikker endnu …men går ud fra at jeg kan finde ud af at lave leverpostej i dag uden videre tilfælde af fredag d 13

3 Synes om

Jeg fornemmer, du er gået i mormor-mode igen og er godt i gang med at fremstille alt tilbehør til en overdådig jul :slight_smile:

joooooo…lidt måske… :flojte:

3 Synes om

I dag kommer datter, søn og svigerdatter, for at producere årets marcipan. Når det er helt færdig, med chokolade og det hele, vil der være ca 8 kg færdig konfekt

7 Synes om

Mit befordringsfradrag i 2020 bliver ca. 2.000 mindre i år på grund af hjemsendelse. En ny beregning af forskudsopgørelsen ville på den baggrund give mig et månedligt fradrag for december, der er 2.000 højere end det, jeg hidtil har fået :rolleyes:

Jeg ændrede det ikke. Så længe det ikke giver mening for mig, så må jeg hellere lade det være, som det er. Selv om 2.000 ekstra da ikke havde været af vejen i december måned :slight_smile:

2 Synes om

Jeg ville nu ændre det, hvorfor lade skat have dine penge så meget som et sekund for meget?

Fordi jeg er sikker på, at det bare ender med, jeg så skal betale noget tilbage. Og det gider jeg slet ikke. Men jeg overvejer da, om det overhovedet er en god idé at indtaste mig håndværkerfradrag …

1 Synes om

Der kan jo aldrig ende med at du skal betale tilbage når du langs frem holder selvangivelsen opdateret med ændringer.

Men ja pyt, dine penge :wink:

Det er jo dybest set fløjtende ligegyldigt om de står hos skattevæsenet eller i banken - og dog, hos skattevæsenet risikerer man da indtil videre ikke at blive afkrævet negative renter… :sunglasses:

Nej, faktisk mener jeg, at man stadig får positive renter?

Når jeg kan få mere udbetalt, fordi mit kørselsfradrag bliver lavere, så kan man vel ikke vide, om jeg får mindre, hvis et andet fradrag bliver højere :slight_smile: Der er sikkert en grund til det, men jeg gider ganske enkelt ikke sætte mig ind i det for at finde ud af det.

1 Synes om

At ikke gide sig sætte sig ind i hvordan skat beregnes er jo også et valg.
Uenig i valget, da det jo gang på gang viser sig at også skat laver fejl.

Men ja pyt, hvis du har det bedst på den måde, så er alt jo som det skal være.

så er jeg - i teorien i hvert fald - færdig med at plante for i år …har plantet godt en 20 stykker her i efteråret…

1 Synes om

Godt 5 kg rå marcipan blev det til. Om et par timer skal det formes og dyppes i chokolade :savle:

16 Synes om

3 kg. chokolade og krymmel? :gruble: