November tanker 2020

Jeg har haltet i flere uger … hvis det kan hjælpe lidt på det

4 Synes om

Ja, skidt med at være halt hvis man skal tølte…men hvis du er med på den så kan jeg godt arrangere en tur på en islænder…Clara skal nok trække…og hun ville sætte en ære i at trække en Islænder rundt på en tøltetur…selvom den er halt…bare sig til…det er sååå rolige Islændere de har…så…

1 Synes om

Jeg tør slet ikke tølte … ikke sådan uden videre i hvert fald :blegne:
Min erfaring med heste begrænser sig til ride-fysioterapi for flere år siden, der blev jeg trukket rundt på en magelig nordbagger :grin:

Det er så rolige heste de har…ihvertfald Sigyn som jeg kender.
Saga, den nye kender jeg ikke, men den skulle være meget mere venlig.
Clara rider rundt og de finder dig i alt.
Hvis det er så sig til…det er jo så godt hvis kroppen ikke vil det vi vil…
Hvis det er…så kan jeg jo ride krudtet at før du kommer op…og så bagefter…så trækker Clara os
Sig til…Ridning er godt…skal jeg sige om nogle dage når hesten har smidt mig af…

1 Synes om

Din datter sørger vel for, at filmen kommer på YouTube :hoho:

1 Synes om

Jeg er slet ikke misundelig :lying_face:. Har i mange år drømt om at prøve og ride på en islænder :heart_eyes:

1 Synes om

Også mig :slight_smile: Et ben ad gangen. Ikke at jeg har prøvet det - altså at ride på en hest, der tølter. Jeg tager selv et ben ad gangen sædvanligvis.

Jo da, og slet ikke så mange år siden jeg sidst var på en islænder hvor vi tøltede :hoho:
Ham jeg rider på nu, er dog en nordsvensk brugshest, så der må jeg nøjes med en god galop


(Hans ejer er rytteren på billedet)

3 Synes om

#¤%&%¤##¤& så skiftede face over på den nye, og muligheder for at skifte tilbage er væk :argh: :argh: :argh: :argh:

Så er julegaverne købt, undtagen en. Men jeg ved hvad det skal være, jeg skal bare lige finde det helt rigtige, inden jeg bestiller det. Det er godt nok dejligt, at være færdig med julegaver allerede nu :julevindue:

3 Synes om

Jeg har prøvet at tølte, det er den fedeste måde at ride på, bare glæd dig :slight_smile:

1 Synes om

Altså, hvis min sofa vibrerede sådan, var den sgu’ røget ud! :stuck_out_tongue_winking_eye:
Kan ikke afvise, at der er bedre tøltere derude end dem, jeg har prøvet - men indtil videre er jeg altså ikke overbevist, får nærmest stress den der “dib,dab,dib,dab” takt…

Foretrækker en god galop - eller trav - til enhver tid… :wink: :racehorse:

EDIT: Se, det her er hvad jeg forstår ved sofaridning (En yngre Bimse - og OK, nok også lidt yngre mig, vi har jo efterhånden været sammen i snart 21 år… :hjerte:) : :sunglasses:

4 Synes om

Jamen jeg må have fat i vores datter…er sikker på at hun giver lov til at du kan få lov til at prøve islænder hos hende :slight_smile:

1 Synes om

Og nu har jeg spurgt hende…du må meget gerne komme og ride på islænder hos hende…begge to de har må du prøve :grin:
Og hende jeres lille kan jo prøve en lille tur også :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har kun engang før min datters islænder prøvet at ride på en islænder…og den tøltede og der sad man bare…helt stille og roligt…og det var skønt …men ved ikke om det bare vare…en jeg glæder mig til at prøve deres nye som bare tølter med det samme…
Hvis jeg tør :sweat_smile
Men den er så sød og god siger datteren…så…

Sikke du frister :laughing:

1 Synes om

Her er det Sofie på 2 år som får en tur…Sigyn er sådan en sød hest og Clara hjælper gerne :slight_smile:

7 Synes om

Hvor er han smuk :heart:
Tænker på…mon Emils hest Lukas…( Emil fra Lønneberg) var af den race?

Der er i hvert fald mange nordsvenskere, der hedder Lukas :hoho:

1 Synes om

Det forstår jeg godt - faktisk synes jeg heller ikke tølt er “ubehageligt”, men er nok miljøskadet af mine mange år som dressur rytter, hvor kort/hurtig takt er absolut no go, så alene lyden af tølt… :hear_no_evil: :wink:

Jeps, Lukas (eller Lukas’erne… :wink:) var nordsvenskere… :+1:

1 Synes om