Nutram?

Kort og godt - er der nogen af jer, der kender dette fodermærke?
Efter ingredienslisten burde min multiallergiker kunne tåle nogle af varianterne, og jeg er jo altid på jagt efter et alternativ, man er så sårbar, når der kun er en slags foder man kan købe - tænk, hvis de lavede om på indholdet! :uha: :blegne:

Firmaets hjemmeside

Og en tysk webbutik, der forhandler det
http://www.pfotino.de/Katzen-Trockenfutter/Nutram/

De har også Thrives Fun Bites med kylling - en af de få slags guf Zutti kan lide og tåle. :klap: :wehu: Jeg har bare ledt SÅ længe efter dem… :juhu:

De har et foder mod FUS til hankatte - og et andet mod FUS til hunkatte :øhmm:
Zutti kan muligvis tåle det til hankatte, men ikke det til hunkatte. :gruble: Hvad mon der sker, hvis hunkatte spiser af foderet til hankatte? :gruble: :gruble:

Altså, ud over hvad de måske kan have af muligheder for en allergikat - hvilket man jo nogle gange må prioritere over kvaliteten - så synes jeg faktisk ikke de tilbyder noget særlig interessant. Protein-indholdet svinger nede omkring 30% på alle produkterne. Weight Control så interessant ud, indtil jeg lige kiggede i ingredienslisten og fandt… kød… korn… korn… korn… soya… nåja, så var det der proteinen kom fra, øv :thumbdown:

Og fisk, så den udgave er yt for os under alle omstændigheder :wink:
Dem jeg har kig på indeholder ikke soja og 32-33% protein.
Nej det er ikke specielt genialt på den måde, men som du siger, når man har et kræ, der stort set ikke kan tåle noget, så er bare det at finde et alternativ (måske…) stort. Det jeg var lidt ude efter var, om nogen havde prøvet det og vidste om det overhovedet var noget kræene kunne li´, og om det havde umiddelbare bivirkninger - mat pels, dårlig mave, hvad har vi…
Men det er nok ikke noget noget kender…

Og noget andet, der kan være allergiker venligt…
SavannaPet - dåsemad med struds og and, struds og kanin… meget få tilsætningsstoffer… :ok:

Tror lige jeg vil opdatere, for jeg er virkelig forsigtig optimistisk.
Hældte en portion af deres Nutram Sensitive stomach foder op igår. Og Greven kastede sig simpelthen over det - endda før madøret Creamy! :uha:
Nu har jeg lært at respektere Zuttis egen fornemmelse for mad. Det viser sig ofte - men ikke altid, selvfølgelig - at det, han gerne smager på omgående, KAN være et hit. Og det, han snuser til og går fra, evt kun spiser en anelse af eller først rører, når han er rigtig sulten, der har han titi ret i, at han bør holde sig fra.spørg mig ikke hvorfra han ved det…
Nutram Sensitive røg han som sagt i med det samme og med stor iver. De to andre synes også det smager meget fint, og lillepigen har faktisk en sart mave…
Og allerbedst. Zutti ser stadig ud som om han har det strålende…
(Lille bitte forsigtig jubeldans - for ikke at udfordre hende Nemesis… :rundtosset:)

Har du evt et link:? Det lyder da som spændende alternativer til de sædvanlige kylling og fisk.

Ja, det er samme tyske webbutik som har Nutram - den ser for resten ud til at være konkurrencedygtig med Zooplus, i hvertfald på de ting, jeg lige umiddelbart sammenlignede - Golden Grey, bakker og Felina Porta 21 :ok:

http://www.pfotino.de/Katzen-Nassfutter/Savanna-Pet/

For resten yderst høflige mennesker der indleder deres mails til en med “Sehr geehrte Damen und Herren”…, :wink: og som har en masse katte i deres medarbejderstab - de står på faq-siden under medarbejdere som “tester af legetøj” “tester af specialfoder” “tester af holdbarhed”… det vidner om en humor, jeg godt kan li’ :tihi:
Der var diverse oplysende brochurer + et lille stykke gratis legetøj med i pakken (nok fra en af testerne, gætter jeg, det var en af de der dimser, der larmer på gulvet :slem: :slem:).Ikke noget der koster noget særligt, men jeg kan godt li’ omtanken bag. :slight_smile:

Og et hurtigt kig på hjemmesiden viser, at der er 12% rabat ved køb i denne weekend :slight_smile: Og en masse spændende vådfoderprodukter…