Ny beboer

Der skete noget underligt i går og kattene vidste ikke rigtig om de skulle være nysgerrige … eller bange

IMG_20190706_141531

IMG_20190706_141451

Mød Bister:

IMG_20190706_140916

Bister er Andrea og Tonnis kanin, der altid har været indekanin, med de lugtgener og svineri omkring buret, som der nu følger med. Det harmonerer ikke så godt med en lille baby (hvis man spørger f.eks. sundhedsplejersken :cool:), så jeg tilbød at hun kunne komme og bo hos mig og kattene … som udekanin vel at mærke, for jeg vil ikke have en indekanin.
De første par timer her, var hun lukket af fra kattene, i det der skulle have været mit brændeskur (men som aldrig er taget i brug) … her er det også meningen hun skal opholde sig om natten.
Efter de havde set hinanden an i gennem trådnettet, fik hun lov til at komme ud til kattene og det gik uden problemer… jeg havde sådan set ikke forventet andet :ok:

IMG_20190706_141035

IMG_20190706_141000

25 Synes om

Tillykke til dig - og Bister! :wink: :ok:

1 Synes om

Det bliver et helt andet liv for Bister nu og hun ser ud til at nyde det i fulde drag …

4 Synes om

Tillykke med den nye beboer - hvor er hun kær :heart_eyes:

Men hun er da ikke striwret, er hun ?:sweat_smile:

1 Synes om

Det var da en perfekt løsning for alle :hjerte:

Tillykke med husets nye beboer :smiley:

1 Synes om

Nu har jeg jo ikke selv været ude for at vælge en kanin … men selv om kaniner findes i mange udgaver og farver, er tabby-striber (mig vidende) ikke en mulighed :laughing:
Men hun har hængeører … det er meget vigtigt … for mig :wink:

1 Synes om

Tillykke sikke en smuk blå ninus :heart_eyes:

1 Synes om

Stort tillykke med den nye beboer :heart:

1 Synes om

Tillykke med det nye familie medlem der da på alle måder får et nyt fantastisk liv hos dig. :heart_eyes::thumbup:

1 Synes om

God fornøjelse

Da vi arbejder eget med kaniner stiller jeg lige et par spørgsmål for at få stillet min nysgerrighed:

Er hun steriliseret?
Er hun vant til at være frikanin? Altså ikke være i bur på noget tidspunkt og have mindst 4 kvm at hoppe på - gerne meget mere?

God fornøjelse med hende, hun er så fin at se på

:rabbit2:

4 Synes om

Jeg så en trefarvet kanin idag, en rigtig tortie bicolour! :grin: Men nej, selvom der var virkelig mange forskellige slags kaniner på Landsskuet var der ingen stribede, det nærmeste var nogen somali-farvede :hjerte:

Og tillykke med Bister :flag:

1 Synes om

Så skal man vist over til de vilde arter :joy: hvis man vil have noget med striber

image https://4.bp.blogspot.com/-oMxHU4YvcNw/T8eC3GV3nLI/AAAAAAAAMS8/HLIhnc29Tmk/s400/Nesolagus_timminsi_New-Species-striped-rabbit-17.jpg

2 Synes om

Og husk afmålt foder :pray:t3: Det med at fylde skålen giver blot hagepose og med tiden får de svært ved at ordne nummi :see_no_evil: og spise de sunde pøller. Som holder hele fordøjelsen igang.

1 Synes om

Hun har en ordenlig hagepose i forvejen …
Nu kommer hun til at spise på en helt anden måde, nu hvor hun selv kan gå og vælge om det er strå hun hapser, eller mælkebøtter … jeg kunne se i dag, at hun har haft blød afføring i nat grundet adgang til friskt grønt (og måske stress over flytningen) men hun har hoppet rundt og hygget sig, så jeg tror det kommer til at stabilisere sig over nogle dage :ok:
Det er ikke den første kanin jeg har boende (selv om der godt nok er mange år siden sidst), så jeg har lidt viden og erfaring at bygge på :blush:

4 Synes om

Hehe jeg er sikker på hun får det som blommen i ét æg hos dig! :heart:

1 Synes om

Hvor lyder det som en god løsning med at hun kan komme i familiepleje hos dig :blush:

Er kaniner ikke flokdyr? Kan de godt bruge katte som 'flok"?

Tænker på når hun er vandt til at gå alene at det må være hyggeligt for hende at have nogle kammerater omend af en anden race men dog sammenlignelig størrelse. Eller tillægger jeg konstellationen noget den ret beset ikke kan bære :wink::blush:

2 Synes om

Både og … lidt ligesom med katte, så sætter man ikke ‘‘bare’’ flere kaniner sammen.
Hunkaniner enes som regel bedre end hankaniner, hvis to hanner skal gå sammen, skal de være kastrerede, for ellers slås de.
Dengang jeg havde kaniner, havde jeg held med at have mor-søn-far i samme bur, hvor far og søn var blevet fixet … da mor og far var væk, fik jeg en ny hunkanin som ven til sønnen og de kunne godt dele løbegård i dagtimerne, men jeg turde ikke sætte dem sammen i ét bur.
Bister er vant til at være alene og hun er vant til katte … det var mere spørgsmål om, hvad mine katte sagde til at have hende til at rende rundt i haven … indtil videre går det godt :ok:
Jeg var i en genbrugs den anden dag og der fandt jeg en bog om kaniner … for at opfriske min kanin-viden, og der står:

IMG_20190707_134206

3 Synes om

Kan anbefale at læse denne :smiley:

  • Kaniner er kolonidyr
1 Synes om

‘‘Kaninhop’’ har fået en helt ny betydning her … jeg vil ikke få Bister ind i huset, så har sat en forhindring op, som både jeg og kattene skal hoppe over (det er nok mest kattene der hopper :cool:).
Lige før skulle Bambina over og lige i det at hun springer, kommer Bister fræsende forbi, så hun fik lige en kat i hovedet :klappe:
Men hun var godt nok heldig at det var Bambina og ikke Bølle-Bjørn … :flojte:

6 Synes om