Ny bruger siger hej

Hej Alle
Er ny bruger herinde, og vil lige kort præsentere "mine " katte. Er lidt ufrivillig blevet den lykkelige “ejer” af 3 katte. En kattemor med 2 killinger. Kattemor var en herreløs kat, der nu har fattet tillid til os. Kattene har bosat sig på vores overdækkede terrasse i vores sommerhus. Vi er meget tit i sommerhuset, hver w-e og engang i ugens løb, men bor der jo ikke konstant. Jeg har et blødt hjerte for katte, og måtte jo gøre noget for at hjælpe kattemor bedst muligt. Har sørget for varme tæpper og en hule, som hun nu ikke bruger. Killingerne bruger toppen af hulen, da den står under et bord, og har tæppe på toppen. Jeg har tilmed købt en fodermaskine, der giver mad 3 gange i døgnet, samt en vandautomat. Så hvis mine katte ellers passer madtiderne, er det dem, der får maden, og ikke de andre strejfende katte. Når vi er i sommerhuset, for kattene lov til at komme ind og ud, som de vil, men ellers er det udekatte. Så alle gode råd for bedst mulig pleje af udekatte er velkomment. Killingerne er nu 14 uger, og jeg har lige fået kattemor steriliseret. Det vil jeg også sørge for at killingerne bliver. Var temmelig nervøs for, hvordan jeg skulle få en “tam vildkat” til dyrelæge, men hun har opført sig eksemplarisk. Hvis der er nogen, der har gode råd / egne erfaringer hører jeg hjertens gerne fra jer. Bor ellers i lejlighed, og har gået og tænkt på, om jeg i det mindste skal tage killingerne med tilbage i lejligheden, eller om de vil have det bedst, hvor de nu er vandt til at være - med udelivet. De er stadig meget knyttet til missemor. Og vil hun ikke savne dem? Hvis alt går vel (hvis banken vil) så bor jeg i hus fra næste år, og ville gerne have katttene med i huset, men der er desværre længe til, og hvor har kattene det bedst indtil da? Tror bestemt ikke, at missemor kan affinde sig med at blive en indekat.
Ja, det blev måske ikke så kort en præsentation endda. Har læst nogle at de andre gode indlæg, og der er mange gode råd, derfor måtte jeg naturligvis også tilmelde mig dette forum.
Vh. Kaki

velkommen til.
fedt at der er nogen der vil gøre dette,
jeg har bare et lille nagende spørgsmål, hvis du tar de små med hjem hvem sørger så for at missemor får mad hele vinteren?

Hun vil få mad som sædvanligt via fodermaskine, og vi er stadig i sommerhuset om vinteren, både i w-enden og midt på ugen. I så fald skulle jeg jo så også have killingerne med frem og tilbage. Dette ved jeg ikke om de ville synes om.

Velkommen til :heya:

Hejsa, Kaki - og velkommen til Kattegale. Håber, du vil få de råd, du har brug for. :slight_smile:

Velkommen til:heya:

:heya: og :velkommen: til KG

Hejsa, og velkommen til. :welcome:

Ud fra det du har skrevet du har skrevet vil jeg sige at du har gjort rigtig meget for missemor og hendes killinger.
Jeg tror ikke at der vil ske noget ved at få killingerne neutraliseret allerede nu.
Hvis det var mig ville jeg nok ikke tage dem med hjem og så tage dem ud til sommerhuset til foråret igen. Enten ville jeg lade dem blive ved sommerhuset, eller tage dem med hjem permanent.

Men jeg er overbevist om at hvad i end beslutter jer for så har i taget jer rigtig godt af hele missebanden :thumbup:

Velkommen til KG :slight_smile:

:welcome:

Jeg ville tage dem allesammen med hjem og se hvad hunkatten siger til det. Hun kan jo altid flytte ud i sommerhuset igen.

Du kan overveje at om killingerne skal med ud i sommerhuset og om de skal have lov til at komme ud der. Du kan overveje om haven ved sommerhuset skal hegnes ind, så kattene får sikker udgang.

Det er faktisk set ret mange gange at tidligere “vild”-katte, der er blevet neutraliseret og kommet indenfor, at de ikke rigtig gider udelivet længere. Specielt, hvis de flytter til et helt nyt miljø. De slipper for en masse bekymringer omkring territorium og mad.

Velkommen til :heya:

Jeg ville tage hele flokken med hjem og se om ikke mormis kunne trives med det, nu hun er steriliseret.

:velkommen:

:velkommentilkg: fra mig også :slight_smile:

:velkommen: hertil :slight_smile:

• dejligt at du har taget dig så fint af missemor og de små :ok:

:velkommentilkg:

Det lyder som om du allerede har gjort en masse godt for dine nye katte :slight_smile: Og jeg tror også godt du ville kunne ta’ missemor + killinger med indenfor. Hun lyder ikke voldsomt “vild” når hun fandt sig så pænt i turen til dyrlæge. Hun er måske en sommerhuskat fra sidste år eller sådan noget?

:welcome: til dig og misserne

:heya: og :welcome: til Kattegale! :smiley:

Velkommen til :smiley: