Ny Burmeser-ven

Gode venner har måttet side farvel til deres senior burmeser, Deres anden burmeser på ca. 5 år savner en ven.
De ønsker at finde en ny burmeser-ven, de har haft burmesere siden 1980.
Er der nogen der kender til en burmeser killing/ungdyr, som savner et godt hjem, så send en besked til mig.
Mange hilsner Annelise

3 Synes om

Nu skriver du ikke noget om de forhold, dine venner kan tilbyde eller om de ønsker han- eller hunkat, men der er i hvert fald et par stykker på DBA Find Burmeser på DBA - køb og salg af nyt og brugt

1 Synes om

Tak for dit svar.
Jeg giver linket til mine venner.
Hvilket køn, de ønsker ved jeg ikke.
Jeg selv ville ikke betænke mig på at sælge en kat til mine venner, det er et godt og erfarent kattehjem.
Mange hilsner Annelise

3 Synes om

Jeg ved ikke om hende har har nogen til salg lige nu, men bed dem skrive om og spørge :slight_smile:

Jeg har haft æren af at opleve et par af hendes katte hos hendes svigerdatter, og de var ret dejlige :smiley:

1 Synes om

Selvom man ikke kan se det, gætter jeg på, at det er Nina, du taler om?

Hun har en ung voksen hunkat til salg i linket.

2 Synes om

Ja det er Nina, jeg ved ikke lige hvad der sker for linket :grin:

2 Synes om

Ninas hunkat Alice er simpelthen noget af det mest søde og kontaktsøgende :hjerte: Hvis hun får lov, så ligger hun på dig hele dagen og leger også gerne frisør :smiley:

3 Synes om

Hej. Jeg har lige oprettet en annonce på min dejlige ungkat, Chihiro <3

3 Synes om

Det er ærgerligt, at du ikke har fået hende neutraliseret. Hun er kønsmoden nu, og det kunne være foklaringen på, at hun ikke trives som indekat og med din anden kat. Jeg håber, at du finder hende et godt hjem, som vil sørge for at få det gjort.

9 Synes om

Jeg har tidl. haft burmesere i 17 år - også i lejlighed, så jeg kender racen :smil: Hvorvidt din kat er burmeser kan vel også diskuteres.

Du vurderer, at hun vil trives bedst i et andet hjem, så det er formentlig den bedste løsning :ok: Men for hendes egen trivsels skyld, så bør hun neutraliseres. Allerhelst inden overdragelse til ny ejer. Særligt hvis du har en forventning om, at hun skal være fritgående?

9 Synes om

Jeg håber du finder et sted med indhegnet have, da det ikke er særlig smart at lade en fertil hunkat rende frit :slight_smile:

3 Synes om

Det er nu ikke helt rigtigt. Hormoner kan påvirke rigtig meget, også hos katte. Ofte bliver de mere medgørlige. Jeg opdrætter selv en højfertil meget aktiv race (orientalere), og der er ofte tydelig forskel på deres mood og hvordan de opfører efter en sterilisering når hormonerne først er ude af kroppen.

… ikke dermed sagt at det vil betyde at din anden kat og den her omtalte vil kunne trives sammen efter en neutralisering. Men det er set før at det ændrer meget, så det kan ikke bare affejes som en mulig løsning.

Jeg tænker ikke burmesere er så meget anderledes der når vi snakker kønshormoners indvirkning på kattens opførsel. Det er et spørgsmål om biologi og der har kønshormoners tilstedeværelse meget at sige uanset dyrerace. @Temple_Bar måske du har en kommentar hertil specifikt vedr. burmesere?

5 Synes om

Deres sterilisation er ret billig, prøv evt at hører dem af om du kan afbetale :slight_smile:

2 Synes om

tak for alle jeres svar. jeg ser om jeg kan få hende steriliseret asap og håber på det hjælper. hvis ikke, må jeg finde et nyt hjem til hende, hvilket jo også bliver nemmere, når hun er steriliseret :heart:

9 Synes om

Det er ikke min erfaring, at burmesere er anderledes end andre racer på det punkt og det vil også altid være mit første svar på en løsning af samlivsproblemer :slight_smile:

Mht. om den pågældende kat - som ser supersød ud - er helt eller delvist burmeser, så er der ingen tvivl for mig om, at det er den ikke, så det bør den ikke averteres som.

Medmindre den halvdel, der skulle være huskat, har båret chokolade, er der ingen genetisk mulighed for, at en halv burmeser kan blive solid brun (som denne er, når man ser bort fra den hvide medaljon). Burmeser parret med huskat, som ikke bærer chokolade eller burmesergen, bliver sort :slight_smile:

4 Synes om