Ny DNA test for hvid

Ja, sølv testen er her ikke endnu, men her er så en for både hvid (W) og hvidplettethed/ white spotting (S)!

Havde jeg lige 50 dollars i overskud så kendte jeg nok en kat jeg ville have testet! (For om den er van eller hvid)

[QUOTE=Eife;1241670]Ja, sølv testen er her ikke endnu, men her er så en for både hvid (W) og hvidplettethed/ white spotting (S)!

Havde jeg lige 50 dollars i overskud så kendte jeg nok en kat jeg ville have testet! (For om den er van eller hvid)[/QUOTE]

Van er, hvis katten er næsten helt hvid, men dog har en anden farve plet et sted, ikke? Hvordan kan der være tvivl om, hvorvidt den er van eller hvid, hvis den har en anden farve også?

Denne test er nok ikke ret relevant for dig, for både hvid og hvidplettethed (der testes for her) er dominante egenskaber, så de kan ikke bære skjult.

Fordi at en hvid kat kan have det der hedder en hørekalot, som oftest forsvinder. :slight_smile: Så hvad er en hvid kat med en lille creme plet oppe mellem ørerne? Og hvad er en hvid kat med en lille creme plet mellem ørerne og en lille creme plet lige over haleroden… Det er det gode spørgsmål som denne DNA test vil kunne give svaret på :slight_smile:

Du har ret :slight_smile: Jeg læste forkert :ups:

Spændende! Jeg har da et par stykker (og deres afkom), som det kunne være interessant at teste, om de bærer hvidplettethed. Godt nok er det ikke dødeligt, men det er en uønsket skønhedsplet.