Det er sjovt med persere. De skulle jo eftersigende have det mest rolige og dejlige sind. Og komme godt ud af det med andre katte og mennesker. Min exotic Chili er helt sikkert den, der bestemmer farten herhjemme. Hun deler lussinger ud, når hun ikke mener, de andre opfører sig som de skal. Og hun er en rigtig dronning. Hun er 2,5 år, og den eneste voksne kat herhjemme. Dog er hun den sidst ankomne, og det første hun gjorde, da hun flyttede ind, var at informere de andre om, at hun altså bestemte ALT I VERDEN ! 
En rigtig bestemt dame, som man ikke kan lade være med at elske, selvom hun ikke ved, at hun er en perser. Nærmere en meget farlig tiger 
[QUOTE=rikkejakobsen;559845]Det er sjovt med persere. De skulle jo eftersigende have det mest rolige og dejlige sind. Og komme godt ud af det med andre katte og mennesker. Min exotic Chili er helt sikkert den, der bestemmer farten herhjemme. Hun deler lussinger ud, når hun ikke mener, de andre opfører sig som de skal. Og hun er en rigtig dronning. Hun er 2,5 år, og den eneste voksne kat herhjemme. Dog er hun den sidst ankomne, og det første hun gjorde, da hun flyttede ind, var at informere de andre om, at hun altså bestemte ALT I VERDEN ! 
En rigtig bestemt dame, som man ikke kan lade være med at elske, selvom hun ikke ved, at hun er en perser. Nærmere en meget farlig tiger ;)[/QUOTE]
Hun har da lige spottet at hun er den ældste og dermed har retten til at regere!
Men ja, selv om en race generelt har nogle bestemte karakteristika, kan man jo ikke regne med at alle katte af den race er sådan. Katte er jo - ligesom mennesker - individer. Jeg har aldrig haft en raceren kat, det eneste jeg har haft i den retning er en kat der skulle forestille en maine coon/huskat blanding… Han lignede sådan set bare en langhåret huskat og han var dog godt nok det mest dovne jeg nogensinde har været ude for. Sikken kludedukke…
Man kan aldrig vide sig sikker. Men det har bestemt også sin egen charme 
Enig! Men håber nu alligevel ikke at jeg - når min tid kommer - får en EXO med siameser temperament