Ny formidlingsside for katte og hunde

Hej alle dyrevenner.

Fremover tilbyder vi ejere og opdrættere at formidle deres dyr gratis via vores kommende hjemmeside www.kyno-nemo.dk

Årsagen er, at vi modtager 3-4 omplaceringsdyr i ugen, og da vi ikke kan tage dem selv, vil vi gerne hjælpe på denne måde.

Har du en hund eller kat, der søger nyt hjem, så send os en mail på [email protected] eller [email protected] (Vi ser begge mailadresser dagligt) så lægger vi dyret på hjemmesiden.

Der ligger pt to dyr, siden er under opbygning, så i løbet af kort tid vil der komme mere tekst og fotos derind også.

Her er reglerne for at formidle dyr via os:

Har du en hund eller kat, som søger et nyt hjem, så udfyld formularen herunder og send den til os på mail. Husk også at sende os et foto af dyret. Det er gratis at formidle via denne hjemmeside.

Vi formidler kun neutraliserede voksne katte fra private og opdrættere.

Hunde over 3 måneder skal være registrerede i Dansk Hunderegister.

For begge dyr gælder det, at en købskontrakt er en god idé for både sælger og køber samt dyret. Vi opfordrer derfor de, der formidler til at lave en kontrakt. Hvis dit dyr er mærket, skal registreringen ændres ved ejerskifte.

Endelig vil vi opfordrer til, at levende dyr ikke videreformidles gratis, da en pris sorterer useriøse købere fra og maner til eftertanke.

Vi stiller gerne rådgivning og adfærdsbehandling til rådighed for nye ejere. Kontakt os, hvis det er aktuelt.

Formular, som skal kopieres, udfyldes og returneres på mail:

HUND:

Navn:
Race:
Alder:
Køn:
Stamtavle: ja/Nej?:
Kastreret/Steriliseret:
Om hunden:
Andre hjem før dette:
Tidligere trænet:
Vigtigtat vide om hundens adfærd - eventuelle problemer:
Kan hunden med andre hunde?:
Kan hunden med børn?:
Kan hunden med andre dyr? Hvilke?:
Hvor i landet bor dyret nu?
Ejers navn, telefonnummer og mail:

KAT:
Navn:
Race:
Køn:
Alder:
Stamtavle - ja/nej?:
Inde eller ude kat:
Om katten:
Andre hjem før dette:
Vigtigt at vide om katten - eventuelle problemer:
Kan katten med andre katte?:
Kan katten med børn?:
Kan katten med andre dyr? Hvilke?:
Hvor i landet bor dyret nu?
Ejers navn, telefonnummer og mail:

MVH Julie og Helle

Det ser spændende ud, bl.a. fordi jeres side muligvis kommer ud til andre målgrupper end fx www.vildkat.dk :slight_smile:

Men hvorfor fokusere på problemadfærd? Mange katte omplaceres pga mistrivsel i flokken, eller fordi ejerens livsforhold gør, at det ikke længere er muligt at beholde katten - måske kunne der stå evt problemadfærd, så man har en mulighed for at beskrive det, hvis der er noget, men ikke føler sig forpligtet, til at der skal være noget…

mine kommentarer til punkterne
KAT:
Navn:
Race:
Alder:
Stamtavle: er dette et ja/nej spørgsmål:? eller ønsker I detaljer om stamtavlenummer og registreringsforbund:?
Kastreret/steriliseret: eftersom I kun formidler neutraliserede katte, er det måske mere relevant at spørge ind til kattens køn;-)
Inde eller ude kat: hvordan kategoriseres en indekat med adgang til løbegård eller indhegnet have:?
Kort om katten: hvorfor skal det være kort:? det er da en dybdegående beskrivelse af kattens sind, der er interessant for en evt ny ejer:)
Andre hjem før dette:
Problemadfærd:
Kan katten med andre katte?:
Kan katten med børn?:
Kan katten med andre dyr? Hvilke?:
Hvor i landet bor dyret nu?
Ejers navn, telefonnummer og mail:

Tusind tak Camilla - det ændrer vi lige straks:-)

Så er den rettet:-)

MVH

Ændringerne ser fornuftige ud:) - måske man selv vil bruge jeres side en dag, hvis man fx skal omplacere en pensioneret avlskat:fløjte:

Kan man også annoncere neutraliserede killinger hos jer:? eller vil I kun have neutraliserede voksne:?
Jeg spørger, fordi det ser ud til, at I tager imod hvalpe…

I opfordrer til, at dyret skal have en formidlingspris:ok: - skal den pris stå i annoncen:?
I opfordrer til brug af formidlingskontrakt:ok: - har I et udkast til sådan en kontrakt, som man kan benytte:? Opdrættere har sandsynligvis deres egen, men “menigmand” har højst sandsynlig ikke gjort sig tanker om, hvordan sådan en skal formuleres:confused:

forøvrigt synes jeg så også at det er en super fin ide, og siden virker gennemtænkt.

[quote=dkkorat;384078]Ændringerne ser fornuftige ud:) - måske man selv vil bruge jeres side en dag, hvis man fx skal omplacere en pensioneret avlskat:fløjte:

Tak - det er præcis vores tanke, når vi skriver opdrættere - og vi er rigtig glade for alle forslag til ændringer - når nemokat.dk går i luften for alvor også så håber vi, at alle katteejere vil sende os forslag til forbedringer løbende. Vi kan så nemt overse noget, når vi sidder der og skriver og lægger på, så vi hilser det mere end velkommen.

Ganske kort: Der er en fælles side, som er denne, og så linkes der fra den til en side kun om hunde - kyno.dk - og en side kun om katte - nemokat.dk. På den måde er der 3 indgange til det samme - og katteejere er fri for at læse om hunde med mindre de vil. Det er vores indtryk, at katten drukner lidt i mængden på sider med begge dyr, derfor denne opdeling. Vi skal nok give lyd, når de er helt færdige. Julie knokler:-)

Kan man også annoncere neutraliserede killinger hos jer:? eller vil I kun have neutraliserede voksne:?

Som udgangspunkt kun voksne - men lad os sige, at du sælger en killing og af en eller anden grund får den retur fra ejeren. Katten skal videre til et nyt hjem - og så ville vi kunne tage den på siden. Vi vil ikke tage hele kuld ala killingelisten, men alle omplaceringer - det er ikke sort/hvidt. Hvis nogle er i tvivl, så spørg os - så kan vi snakke om det og finde en god løsning.

Malik og Milo fx var jo hittekatte uden forældre, som boede her - de kunne også lægges ud.

For at nævne nogle eksempler.

Jeg spørger, fordi det ser ud til, at I tager imod hvalpe…

Her gælder det samme princip. Vi har formidlet hvalpe på 16 uger, som allerede har haft 3 hjem før… Vi formidler ikke kuld til første hjem fra opdræt/kenneler, men herefter er dyret et omplaceringsdyr i vores øjne.

I opfordrer til, at dyret skal have en formidlingspris:ok: - skal den pris stå i annoncen:?
Det behøver den ikke, men køber vil måske gerne have det. Vi har besluttet ikke at stille krav om dette - vi kan ikke tjekke det alligevel - kun opfordrer sælgere til det.

I opfordrer til brug af formidlingskontrakt:ok: - har I et udkast til sådan en kontrakt, som man kan benytte:? Opdrættere har sandsynligvis deres egen, men “menigmand” har højst sandsynlig ikke gjort sig tanker om, hvordan sådan en skal formuleres:confused:[/quote]

Jeg har dem, som gik med Malik og Milo… Du har helt ret. Vi vil lægge sådan en ud, så alle let kan skaffe en. Igen kan vi kun opfordrer til det - og ikke tjekke det.

Men vi kan gøre det nemt og lægge den ud.

MVH

Så er der sendt en standardkontrakt til Julie, som lægger den ud. Tak for gode inputs:-)

PS vi linker naturligvis til både Britas side om hitter, vildkat og de andre gode fra siden også - så dette er ikke en konkurrent til dem - blot et supplement.

MVH

Gemmer dit link.
Jeg får jo brug for nogle gode formidlingsmuligheder, når de første to katte er parate til at finde nye hjem :slight_smile:

DEJLIGT :thumbup:
Jeg har ikke mindre end 3 Simba’er og 1 Savannah (alle neutraliseret, mærket, vaccineret, testet for FIv og FeLV) der kommer på en af dagene
Det er Simba 16, 19 og 20 og Savannah 8
Simba 16 er tam og man nærmest vælter når han altid skal stå lige foran èn. Han er verdens ´mester i tiggeri OG defor skal han have en hjem hvor han GODT SKAL fodres, men også selv fange sine mus. Han vil egne sig til en gård hvor han selv kan bestemme tempo’et og alt andet OG hvor han får mad, men dog i mindre grad end nu.
De tre andre er killinger der selv valgte vor matrikel og kravlede ind over mine dyrs indhegning i sep. sidste år. NU er de ordnet, men stadig ikke menneskevante. De skal have en gård hvor de kan bestemme farten, men samtidig fodres. Jeg vil helst have de får samme hjem for de er meget afhængige af hinanden ISÆR Simba 20 og Savannah 8…de ligner fuldstændig hinanden, blot er hun mindre.
TUSIND TAK for endnu et vindue ud til verdenen der kan gøre en forskel.
HUSK, Helle at give linket videre til
www.aktivedyrerettigheder.dk

Fin side :thumbup:

Er jeres kontrakt tjekket af en jurist/advokat? Efter min mening er det nemlig uheldigt at råde om den slags/lægge standardkontrakter ud, hvis de ikke er tjekket af en fagmand :slight_smile: Men det skal jeg jo sige :stuck_out_tongue:

[quote=Nevadaisy;384298]Fin side :thumbup:

Er jeres kontrakt tjekket af en jurist/advokat? Efter min mening er det nemlig uheldigt at råde om den slags/lægge standardkontrakter ud, hvis de ikke er tjekket af en fagmand :slight_smile: Men det skal jeg jo sige :p[/quote]

Det har du ret i - vil du tjekke den? Den er tjekket af to erfarne opdrættere men ellers ikke af nogen…

MVH