Ny kat eller ej

Nu er det jo ved at være en 3 ugers tid siden vi mistede Nuser, og vi havde jo besluttet, at vi ikke skulle have ny kat MEN som de andre gange hvor vi ikke har haft kat, så savner vi det OG så flytter der mus ind :uha: På trods af at der vrimler med katte heromkring, så vælger de at flytte ind i vores hus alligevel.
Musefælder m.v. er prøvet tidligere uden vild succes :dokdok: Og løsningen har hver gang vist at være en kat.
Men jeg har det faktisk lidt svært med det.
Vi vil elske at få kat igen men det ændre jo ikke på det faktum at vi har en træls vej, at vi ikke vil kunne holde den inde om sommeren, da hundene er vant til at gå ind og ud som de vil, så snart vejret er til det, og ikke vi har ikke mulighed for at lave en kattegård eller hegne haven forsvarligt ind ( vi har naboer på alle sider, og ingen af dem vil se på et 2 meter hegn)
Kom med lidt indput . jeg er virkelig i vildrede :gruble:

Prøv at tage et kig på FinnFrodes efterhånden store samling af links til indhegnede haver og løbegårde - jeg er ret sikker på at I vil kunne finde en løsning der!
Det er ikke så meget højden på hegnet som har betydning, men snarere udformningen… og skulle der alligevel være mulighed for udbryderkonger, så kan man jo overdække i hvert fald en del af haven/løbegården…
Det er den løsning vi arbejder med herhjemme… Jeg stoler ikek på elhegn - og har en meget stor vej ca 100 meter væk, som mine katte ikke skal op og lege på! :slight_smile:

Det vil jeg prøve tak - vores have er bare ikke ret stor, og der er kun en vej ind og ud, så giver jo lidt hovedbrud, når hundene skal kunne gå frit ind og ud - me jeg vil ihvertfald få kigget på hans links

Jamen haven ligger vel i tilknytning til huset? og er vel i hvert fald delvist indhegnet med et eller andet, så at hundene ikke bare kan rende ud på den der vej?
Og man kan jo sagtens lave en dør i sådan en indhegning…
Når haven ikke er ret stor, så ville jeg nok forsøge mig med en overdækning med fx fasannet… det kan virkelig gøres pænt og diskret :slight_smile:

Hvis i ikke kan hegne ind - så ville jeg lave samme løsning som jeg har i min lejlighed :slight_smile:

net… og en dobbeltdør så i kan have jeres havedør åben om sommeren UDEN at misser løber ud

[QUOTE=Ann K;691896]Jamen haven ligger vel i tilknytning til huset? og er vel i hvert fald delvist indhegnet med et eller andet, så at hundene ikke bare kan rende ud på den der vej?
Og man kan jo sagtens lave en dør i sådan en indhegning…
Når haven ikke er ret stor, så ville jeg nok forsøge mig med en overdækning med fx fasannet… det kan virkelig gøres pænt og diskret :)[/QUOTE]

haven er ca 300 kvm og indhegnet med 180 meter hegn. Der er en dør ud til haven samt to låger.

Battlestar; Den løsning vil desværre ikke fungere, da hundende er vant til at rende ud og ind af havedøren som de vil hele sommeren.

Det er mange år siden jeg har haft kat i snor - ville det måske kunne fungere??

Her fr du et direkte LINK til FinnFrodes linksamling - jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at du ikke kan finde en løsning via den side! :slight_smile: Eller måske kan du kombinere…
EN have på 300 kvm, ville jeg bestemt ikke mene er det store problem at indhegne forsvarligt - med mindre da, at der står høje træer i skel eller lignende…

[QUOTE=Ann K;691942]Her fr du et direkte LINK til FinnFrodes linksamling - jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at du ikke kan finde en løsning via den side! :slight_smile: Eller måske kan du kombinere…
EN have på 300 kvm, ville jeg bestemt ikke mene er det store problem at indhegne forsvarligt - med mindre da, at der står høje træer i skel eller lignende…[/QUOTE]

Jeg har skam kigget :slight_smile:

Mit største problem pt er naboerne - de ønsker ikke at vores hegn bliver højere og jeg ønsker ikke flere problemer med dem end jeg har i forvejen. Vi har snakket om, at man kunne lave en voliere med udgang fra et kældervindue, så ville den så skulle være i kælderen, når døren ud til haven er åben.

Jamen hvis du allerede har 180 m. hegn, så er det da bare at komme et indfald på i toppen? :slight_smile: Det burde holde de fleste katte inde…
Det h older i hvert fald både huskat, maine coon og europé inde her, vi har 180 cm lamel hegn, og et vandret indfald af trådhegn på ca. 30 cm. Et af stederne er det faktisk endda kun 170 cm… Men de kravler op af hegnet, og så stopper de ved de trådhegnet, da det ikke kan kravle højere. Hoppe de 170-180 cm kan de tilsyneladende ikke… (og er du bekymret for det, så kan du jo vælge en af de mere gumpetunge racer :tihi:)

[QUOTE=Battlestar;691907]Hvis i ikke kan hegne ind - så ville jeg lave samme løsning som jeg har i min lejlighed :slight_smile:

net… og en dobbeltdør så i kan have jeres havedør åben om sommeren UDEN at misser løber ud

[/QUOTE]

Det var smart!!! Er det et insektnet eller hvad hedder de? Hvor kan man købe dem henne, hvis man ikke er “Gør-det-selv-typen”?

Du kan jo sagtens lave indfald på hegnet, som de andre siger, det kan da ikke genere naboerne :slight_smile: Og du må altid have 180 cm. hegn til skel, og det behøver heller ikke være højere. Det skal blot være kattesikkert.

de er SÅ søde og det er til at betale - jeg har det for døren og 5 vinduer

Også ud til fortov??

I øvrigt vedr. de der fluenetsdøre. Nu har de jo været meget positivt omtalt herinde. Men jeg har set det for vinduer i et hjem med Cornish Rexs, og de havde på kort tid revet masker over i nettet, så det er altså ikke mere holdbart end som så, hvis man har aktive katte.

Nanna - Ja, medmindre der er andre regler i grundejer/boligforening, så er det absolut tilladt :slight_smile: Det har vi :slight_smile:

Ja, du har ret til at hegne 180 cm. Sådan liiige med forbehold for hvis I har nogle sindssyge lokalplaner, det er der i enkelte områder! Men som udgangspunkt må man altid hegne 180 cm. i skel. Jeg ville måske gøre lidt mere ud af, at det skulle være pænt, hvis naboerne har lidt travlt med at være imod en masse.

Tusind tak for svar. Jeg vil gå i tænkeboks sammen med manden

Har du set nettet revet itu fra www.fluenet.dk ? …Jeg nægter næsten at tro på det, da deres net er lavet af glasfiber, og derfor utrolig solid. Jeg har net for vinduer og altan fra www.fluenet, og mine tunge briter har gentagne gange klatret til tops i nettet, og man kan overhovedet ikke se det …Ingen brud overhovedet !

Jeg ved Aldi ofte kører med tilbud på fluenet til døre og vinduer, deres kvalitet kan slet ikke sammenlignes med det fluenet Gitze og jeg omtaler her - Så tror du ikke det net du omtaler som ikke solidt er sådan noget ?