Ny kat i familien

Jeg får som bekendt en ny kat hjem d 1-2-15. Vil høre om der er gode råd til sammenføring:)
Mine katte: Belle (perser) tror at hele verden er til for hende:hjerte: hun æder mig med hud og hår og får altid sin vilje(fordi hun er så skøn) hihi!!
Samson (exotic) er sød, kærlig,legesyg og lalleglad - dejlig kat!!:hjerte:
Nino som vi skal have er knapt 4 år (exotic) glad og legesyg kat:hjerte:
Er der efter jeres mening en god måde at tackle sammenføringen på:? Har aldrig prøvet det før:)

Jeg ville lave en netdør :slight_smile:

Det gjorde vi da Muffe flyttede ind. Vi havde en fornemmelse af, at Jack nok ville være for pågående (hvem elsker ikke ham?) og Muffe nok ville brokke sig noget - og vi kendte jo slet ikke Muffe godt nok til at vide, hvordan han var (udover super kærlig overfor mennesker).

Muffe fik først en nat hos os i soveværelset. Dagen efter satte vi ‘krog’ (aka snor) på døren, så den stod på klem. Det resulterede i, at Nobby bare stod og spruttede ved revnen…

Vi bankede så en netdør sammen for at se om det var bedre - og jo! Nu stod alle 3 på hver deres side af døren og kiggede bare på hinanden :slight_smile:

Allerede dagen efter kunne de spise lækker vådmad helt oppe ad døren, så der satte vi dem sammen. Først Muffe og Jack (som mente de da skulle lege efter få minutter :dokdok:) og bagefter Nobby, som i en periode lige skulle vise sig for Muffe… Men alt i alt en rolig sammenføring.

Ihh det lyder da nemt - det vil jeg gøre:) har læst mange steder at man bare skal sætte dem sammen, men det tør jeg ikke. det er nok hvis det er en killing,
man får hjem:?..Uh jeg er sgu lidt nervøs og spændt på det :S

[QUOTE=sumsum;1225056]Ihh det lyder da nemt - det vil jeg gøre:) har læst mange steder at man bare skal sætte dem sammen, men det tør jeg ikke. det er nok hvis det er en killing,
man får hjem:?..Uh jeg er sgu lidt nervøs og spændt på det :S[/QUOTE]

Ja, vi var super heldige med dem. Kan høre, at flere har måtte bruge netdør i et par uger, før de kunne sætte kattene sammen. Så selvom persere/exo ikke ligefrem er kendt som en udfarende race :wink: så gør det for jer alles skyld :slight_smile: Vores var bare 4 stykker træ banket sammen i hjørnerne og med net spændt over - og så satte vi den op ad døren med stole :slight_smile:

Jeg ville KUN sætte dem direkte sammen med en killing… Og med Hugo blev vi endda nødt til at opdele lidt, for Jack var for nysgerrig og Nobby skulle i fjæset på ham for at hvæse… Så han startede med at snuse rundt med Muffe på behørig afstand :wink:

Tak skal du ha Lykke:)
Jeg krydser alt hvad jeg kan og håber:) Vil følge dit råd:)

En killing ville jeg bare sætte ind sammen med de andre. En voksen ville jeg bruge metoden med netdør og tage det gradvist som kattene viser de er klar til :slight_smile:

Mange tak:) Det vil jeg gøre:)

Jeg var nok heldig, da Isabella flyttede ind. På det tidspunkt boede Eleanor her stadig, men da begge jo var fra Susanne, og ikke havde været vildt lang tid fra hinanden, åbnede vi bare transportkassen, og Isabella trissede ud. Susanne og Claus blev lidt, hvis nu de skulle flyve på hinanden (usandsynlig men godt at være forberedt :ups:). Isabella satte sig hurtig i respekt og viste, at hun var über Katzen i huset nu :høhø:

Jeg har ingen netdør, men har en dør med en krog i, så den står åben med 2 cm luft. sådan starter man ud hos mig, jeg får sjældent en killing.