Ny kat i hjemmet - gode råd søges!

Hej alle Danmarks katte’kvinder/mænd !
Jeg har brug for jeres hjælp og rådgivning, jeg takker og bukker på forhånd :slight_smile:
i 2010 fik jeg to skønne missebørn, Sia og Chili som var to piger fra samme kuld, alt hvad fryd og gammen men min lykke varede kort. I november 2011 blev Sia kørt over, det tog hårdt på både mig og Chili. Og jeg følte på daværende tidspunkt at jeg ikke var klar til en ny kat. Et år senere falder jeg over en annonce på facebook, Mawis på 1,5 år , kastereret og øremærket søgte nyt hjem. Han ligner Chili på en prik og jeg faldt for ham!
Mawis ankom til mit lille hjem i fredag, Chili fik lov til at snuse til ham gennem tømmerne på transport buret og hun hvæssede af ham, jeg havde godbidder i hånden og roste hende når hun kom tæt på. Mawis brugte det meste af dagen i kassen. Han er inde kat og Chili er udekat! Mawis er i stuen om natten og Chili sover ved mig. Men Chili hvæsser stadig af ham og vil ikke engang snuse til ham, hun holder sig i soveværelset og vil gerne undgå stuen :confused: jeg har bestilt en feliway til stikkontakten. Sidder med godbidder til dem begge når de får øje på hinanden.

Når man skal sætte to voksne katte sammen, så tar det tid … de skal ha lov til at vænne sig til hinanden stille og roligt !

Hvis hun kun Hvæser og ignorere ham tror jeg nu ikke du skal være så bekymret, det kan tage lang tid for voksne katte at lærer hinanden at kende.
MVH Rikke

Hun knurre også af ham - men okay :slight_smile: tålmodighed er en dyd :slight_smile:

Ork - masser tålmodighed;) Du har bare haft den nyeste lille røver siden fredag, så det er altså slet ikke unormalt, at der er knurren og hvæsen :slight_smile: