Ny kat - men hvilken?

Som før nævnt skal jeg have en ny lille misling her om 3 uger - en lille legekammerat til min ragdoll Kaiser.

MEN… Jeg kan bare ikke beslutte mig hvilken jeg skal have. Ville selvfølgelig gerne have en ragdoll mere, men må ærligt sige at jeg ikke ligger inde med 5500kr. Så har jeg kigget efter en uden stamtavle, og fandt nogle til 3000kr. Hmm. Og tænkte også på en blandingskat med ragdoll i, for at få bare lidt af ragdollens sind og temperament…

Eller også skal jeg jo finde en alm. husmis og finde en med et sind der passer lidt til Kaiser?? :?

Nogen forslag?

Jeg ville foreslå det sidste :slight_smile: Også fordi at hvis du så godt kan lide ragdoll, hvorfor så støtte nogen der ikke arbejder for racens bedste (altså dem der laver blandinger) :slight_smile:

Jeg har et glimrende forslag! Hvis du kan vente længe nok, så har jeg en yndig krydsning! Han er halvt birma, halvt huskat (ja, den rød/hvide tornado har gjort det godt her i Horsens inden vi fik ham fanget og afmonteret!) Han er blåmasket bicolor - ligner fuldstændigt en ragdoll med blis!! Jeg er endnu ikke 100% sikker på at han bliver langhåret - men han er supersød og en glad killing, som er født 21. juli. Han vil til sin tid flytte hjemmefra som vaccineret, kastreret og øretatoveret men koster ikke helt så meget som en ægte birma. Var det evt. noget? Han har 2 søskende, en blå bicolor han og en tortie bicolor hun - det er rigtigt smukke killinger, omend ikke helt hvad vi havde planlagt :argh:
Ellers har vi 2 meget smukke tortie m. hvid hunkillinger, der er klar til at flytte lige så snart de er blevet neutraliseret - de koster kr. 2000,- inkl. hele “pakken”. De er opvokset med birmaer (deres mor er Europe) og er meget søde, tillidsfulde og rare missepiger. Fulde af :yatta: og :yah:
VH
Susanne

[quote=Susanne W;419935]Jeg har et glimrende forslag! Hvis du kan vente længe nok, så har jeg en yndig krydsning! Han er halvt birma, halvt huskat (ja, den rød/hvide tornado har gjort det godt her i Horsens inden vi fik ham fanget og afmonteret!) Han er blåmasket bicolor - ligner fuldstændigt en ragdoll med blis!! Jeg er endnu ikke 100% sikker på at han bliver langhåret - men han er supersød og en glad killing, som er født 21. juli. Han vil til sin tid flytte hjemmefra som vaccineret, kastreret og øretatoveret men koster ikke helt så meget som en ægte birma. Var det evt. noget? Han har 2 søskende, en blå bicolor han og en tortie bicolor hun - det er rigtigt smukke killinger, omend ikke helt hvad vi havde planlagt :argh:
Så er han først klar til at flytte hjemme fra engang midt i oktober, ikk? Det er nu lidt længe til synes jeg. Men birmaen er jo også en super skøn kat :slight_smile:
Tror det er for længe til, tror missen bliver helt tosset af at vente så længe, synes allerede det er synd for ham nu. Han mangler virkelig en misseven!

For 3000 kr. kan du da godt finde en Ragdoll med stamtavle, evt. en tidl. avlskat, måske… :slight_smile:

Det ville være dumt at sende 3000 kr. lige ned i lommen på nogen som undergraver den race du holder af, ved at købe en uden stamtavle.

[quote=Sheer;420753]For 3000 kr. kan du da godt finde en Ragdoll med stamtavle, evt. en tidl. avlskat, måske… :slight_smile:

Det ville være dumt at sende 3000 kr. lige ned i lommen på nogen som undergraver den race du holder af, ved at købe en uden stamtavle.[/quote]

Alle de steder jeg har ledt koster de mellem 4500-5500kr for en ragdoll med stamtavle. :frowning: Har ikke kunnet finde nogen til den pris. Og vil helst have en killing, så der er lidt større chancer for at de kan sammen. Det er mit indtryk at han ville kunne tolerere en killing meget bedre end en voksen kat.

Husk at det er sjældent at der følger f.eks vacciner og neutralisering med i prisen på en BYB-kat, så det vil sandsynligvis blive lige så dyrt for dig alligevel, hvis udgangspunktet er en salgspris på 3000 kr.

Ja, det villle det blive hvis jeg var almindelig kunde hos dyrlægen - Men nu arbejder jeg selv på et dyrehospital, er i lære som veterinærsygeplejerske. Så jeg skal kun betale for materialer, altså f.eks. vaccineprisen og materialer og medicinforbrug i forbindelse med operation. Så det ville ikke blive så dyrt hvis det var :slight_smile:

Ja valget er jo dit. Det er sådan det er.

Du kan evt prøve at kigge her:

http://birma.dk/voksnekatte.htm

Her der der nogle Birma der der søger nyt hjem, og nogle af er kun 1 år gamle.

[quote=Vics;420750]
Så er han først klar til at flytte hjemme fra engang midt i oktober, ikk? Det er nu lidt længe til synes jeg. Men birmaen er jo også en super skøn kat :slight_smile:
Tror det er for længe til, tror missen bliver helt tosset af at vente så længe, synes allerede det er synd for ham nu. Han mangler virkelig en misseven![/quote]
Jo, han er først færdig en gang midt i oktober så vidt jeg lige kan regne ud.
VH
Susanne

Nu er Rag-dollen jo osse er ret dyr racekat, så jeg kan godt forstå du ikke kan finde nogen til 3000,- kr.

Men der findes masser af andre dejlige husmissere på internaterne rundt om i landet, eller kig på www.vildkat.dk der er osse lækre katte til salg.

Der er jo osse hittemisserne, mon ikke der er nogle som er salgsklare… ??

Jeg synes at du skulle besøge nogle internater og hjælpe en af de mange killinger, der sidder og venter på nyt hjem.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Hvorfor dog hjælpe en BYB opdrætter - du kan langt fra være sikker på, hvad det er du køber, når der ingen tavle er.

Ellers vent til du har sparet de 2000 kr op, der mangler for du kan købe en ragdoll hos en seriøs opdrætter.

ved du, hvad du får.

Eller mine rødhårede piger :inlove: som så småt er ved at være klar, de mangler bare lynlåsen i maven:


Her Ulrike, kernesund og dejlig :hjerte: Bestemt på ingen måde planlagt, men ikke desto mindre opvokset under kontrollerede forhold.
VH
Susanne

Ja, jeg forstår heller ikke hvorfor man vil støtte nogen der ødelægger racen, når man nu er så glad for den :slight_smile:

Men så vælg en huskat, mine tre drenge e jo desværre væk, men jeg har mødt Suanne’s skønne humislinger (ups-kuldene) flere gange, og de er virkelig fantatiske. Eller prøv www.hittekilling.dk - der er jo flere end lige mine til salg, mske også nogen mere i dit område :slight_smile:

Her er ex. en ragdoll på 11 mdr. til 2000,00 :slight_smile:
http://www.kattepote.dk/racekatte/Ragdoll

[quote=Winnie Nielsen;420950]Her er ex. en ragdoll på 11 mdr. til 2000,00 :slight_smile:
http://www.kattepote.dk/racekatte/Ragdoll[/quote]

Han er så også uden stamtavle :frowning:

Tina - Ah, det var så det jeg ikke kun lure ud fra det med ægte, men måske jeg bare ikke kiggede det rigtige sted. For ja, uden tavle er jo ikke en ragdoll så.

[quote=Vics;419921]Som før nævnt skal jeg have en ny lille misling her om 3 uger - en lille legekammerat til min ragdoll Kaiser.

MEN… Jeg kan bare ikke beslutte mig hvilken jeg skal have. Ville selvfølgelig gerne have en ragdoll mere, men må ærligt sige at jeg ikke ligger inde med 5500kr. Så har jeg kigget efter en uden stamtavle, og fandt nogle til 3000kr. Hmm. Og tænkte også på en blandingskat med ragdoll i, for at få bare lidt af ragdollens sind og temperament…

Eller også skal jeg jo finde en alm. husmis og finde en med et sind der passer lidt til Kaiser?? :?

Nogen forslag?[/quote]

Køber du en rag uden stamtavle- kan du jo reelt ikke vide om du køber en ragdoll blanding ELLER en birmablanding :ups: