Ny kat og damen skal tabe sig lidt

God pointe. Min tidligere huskat Magic, som nu bor hos mine forældre, har det med virkelig at opbygge vinterhuld, så dyrlægen ved hans årlige tjek i februar advarer dem om, at de skal passe på, han ikke bliver for tyk. Hver sommer bliver han så altid så tynd, at det grænser til mager, og vi ind imellem er bange for, der er noget galt med ham.

Så jeg synes også, I skal lade sommeren gå og se, om det stadig er det samme, før I begynder at sætte katten på skrump.

[QUOTE=DorteH;1306356]Så lækker - og så har hun jo den helt rigtige kattefarve… :thumbup: :høhø:

Og at dømme efter billederne, er der vist ikke megen tvivl om at hun er faldet godt til? :)[/QUOTE]

Jo det går virkelig godt med hende og jeg syntes hun klare det så fint ,hun er meget nysgerrig og legesyg -hun har siddet i et bur på internat i en måned så hun nyder i den grad at have plads og kontakt med os, hun har endnu ikke lagt hos os men kommer hen og tilder (deraf navnet)om på siden og vil nusses og følger os meget men hun er også utålmodig så det er ikke bare lige at klippe negle fx, et par stykker kan jeg tage og så skal der være pause, så jeg skal tænke nyt med hende og det er helt fint :smiley:

Tak for jeres svar :),jeg tænker også at med nyt foder,leg og mere plads så skal vi nok klare det og hun ser ud til at nyde sit vådfoder og hun er vild med den med fisk fra Orijen og hvis sommeren også giver lidt så er vi i mål :thumbup:

Åh altså nu har vi lagt sammen på sofaen og duttet næser og hun ville putte under tæppet og sove lidt mens hun blev nusset :wehuu:
Og jeg lå meget stille for man vil jo ikke skræmme damen - men det er en stor dag :hjerte:

Hun er ikke bare fin, hun er fantastisk :inlove: Til lykke med hende! Og hun er i min bog også lige tilpas - katte skal ikke være tynde, og sandsynligvis siger hendes genetik at hun skal være en solid og robust kat.
VH
Susanne

Susanne tak :slight_smile: jeg er også imponeret over hvor højt hun kan springe hun er ikke så høj som vores gamle basse men springer meget højere så hun virker ikke besværet af det - til gængæld har han aldrig væltet noget hvor hun nemt rydder noget ned for hun vrikker af glæde når hun får øje på en og vifter med halen :tihi:

Velkommen til min verden :slight_smile:

Mine to huskatte har aldrig ødelagt noget, mine to maine coons har ikke samme track record…:argh:

Derfor har jeg nu lært at have nips udenfor katte adgang og sørge for det er tøjret godt fast med elefantsnot :thumbup:

Haler er generelt et problem, synes jeg. Uanset hvor elegant og let på tå katten ellers er - hvis den kommer op i vindueskarm, hvor den kan se fugle udenfor, så kan karmen ryddes på et øjeblik, når den mister kontrollen over den piskende hale.

Min huskat slår også ting i stykker. Ikke fordi hun er klodset. Slet ikke. Hun gør det med vilje. Sidder lige så stille i vindueskarmen og puffer til urtepotten, indtil den vælter ud over kanten :venter:

HolmeInc og galath :smiley: vi har også byttet lidt rundt på tingene så der er plads til damen, i starten af hendes runder i vindueskarm var jeg sådan wow hvor meget kan du rydde :tihi:

Sådan apropos vågnede jeg til dette syn i morges :argh:

Jeg tror nu mest, det skyldes huskattens pilpote og ikke abyens hale.

galath årh så slem har hende her ikke være endnu :muhaha:(der er ikke smadret ting)
Men hun har ikke været bange for støvsuger eller vaskemaskine men der stod en kage på køkkenbordet og hun sneg sig ind på den og lavede en tyk hale og så meget farlig ud og daskede kagen en med poten og for afsted :Dder grinte jeg af hende hun så virkelig sjov ud

Vi har været hos dyrlæge og få klippet negle da der var nogen jeg ikke kunne klippe og hun kom på vægten og der er smidt 300 gram :thumbup: så yes vi er på rette vej og dyrlægen mener at ca 400 gram mere så er hun fin
Jeg synes også man kan se det

[QUOTE=Kattens7;1307822]Vi har været hos dyrlæge og få klippet negle da der var nogen jeg ikke kunne klippe og hun kom på vægten og der er smidt 300 gram :thumbup: så yes vi er på rette vej og dyrlægen mener at ca 400 gram mere så er hun fin
Jeg synes også man kan se det
[/QUOTE]
Hun ser da vældig pæn og slank ud! :slight_smile:

I lørdags var første aften hun kom ind i sengen og sov hos mig hele natten, de efterfølgene nætter har hun sovet for sig selv, men kommer så ind til mig tidligt om morgenen og vil nusses :inlove:
Men i lørdags da hun kom ind var jeg sådan - er det virkelig rigtigt - jeg har tit følt vores gamle Basse kom ind om natten selv om han jo ikke er her mere han er godt nok savnet
Jeg er glad for Tilde er hos os og hun virker til at være faldet godt til

Hun ser rigtig pæn ud nu. :thumbup: Jeg er glad for at hun er begyndt, at komme ind til dig om natten/morgenen. Hun skal nok finde sig helt til rette og I får jeres eget ritual. Kattene sover jo sjældent hele natten, for de patruljerer lejligheden og laver andre ting mens vi sover. Vi opdager det bare ikke, for de kommer jo gerne ind til os igen, når vi er ved at vågne.

Mht. kloklipning, så gælder det om at træne, træne og atter træne. Jeg plejer at klippe kløerne på mine katte cirka hver 10. dag, men træner/tjekker kløerne hver 3-5 dag. Det gør, at det er super nemt og hurtigt for mig at ordne kløerne på mine tøser. Fanni er meget nemmere end Mimi, da hendes forpoter er MEGET berøringsfølsomme. Derfor er min teknik til hende en smule andreledes. Men til gengæld er hun vænnet til, at kloklipningen går hurtigt, så hun slipper for at blive rodet for meget på poterne.

Jeg kommer gerne på besøg og hjælper jer med at finde en god teknik til at få klippet Tildes kløer.

Tak Tea :slight_smile:
Jeg synes også hun er blevet fin og måske bare 100 til 200 gram på sigt er nok det er også nemmere at kigge på hvordan hun ser ud med forandringerne end sætte præcis antal gram der skal tabes

Marie tak for dit fine tilbud :thumbup: jeg prøver at nusse hendes forpoter og vil prøve at gøre som dyrlægen viste men hvis jeg ikke kan må du meget gerne vise mig det :slight_smile:
Jeg tror også at det med putteriet nok skal komme der er sket meget allerede ,men hun har startet sit liv i en familie hvor hun hurtigt blev leveret til internat med kattemor og søskende og så i en plejefamilie tilbage på internat ud i ny familie tilbage på internat og så her hvor hun meget gerne må blive mange år :hjerte:så med alt det flytteri tror jeg også påvirker lidt

Så er der forsvundet 100 gram mere og hvis der var maraton i Da Bird leg så tror jeg hun vandt:phun får så meget motion og hendes kondi er blevet rigtig god

Neglene bliver også klippet, hun gider virkelig ikke, men hvis jeg tager et par stykker af gangen og ordner dem tit går det faktisk ok-det virker også til hun bliver mere tryg ved mig

Hun har endnu ikke kastet hårboller op selvom hun spiser græs,så jeg har prøvet med Iams hairball og kattemalt og der kan jeg se der kommer hår med ud og hun kommer oftere på bakken
Nogengange har hun gået 2 døgn uden at komme af med afføring selvom hun ikke virker påvirket af det bliver jeg ved med Iams som en del af tørfoderet men hvor tit ville i give kattemalt

Udover det bliver hun børstet og det er helt vildt så meget pels jeg har fået af hende men det har pyntet og hun er blevet meget blødere men det virker som om jeg skal vænne hende til at blive plejet men det går heldigvis fremad:)

Jeg giver aldrig kattemalt med mindre det bruges som guf for ar kamouflere en pille.
Malten kan i værste tilfælde give en træg mave… netop lige det man vil undgå hos især langhårskatte.