Ny kat og damen skal tabe sig lidt

Vores nye kat har lidt ekstra på sidebenene og internatet vi købte hende hos anbefaler at hun taber sig lidt og vi har købt det tørfoder som hun er vant til med hjem
Vi har prøvet at give hende lidt forskelligt og hun klare heldigvis foderskift fint og hun startede ud med ikke at ville røre kød men det holdt ikke mange timer så smovser hun løs af både vådfoder poser og rigtig kylling og i aften skal vi se om hun kan lide oksekød:p

Hvordan ville i gøre med at sætte hende på kur,jeg tænker at det er rigtig godt hun får vådfoder og mindre tørfoder men hvor meget alt i alt skal hun have om dagen og hvor lang tid skal vægttabet tage - det drejer sig om et kilo ca hun vejer 5,2 og er det bedst med flere små portioner

Og hvilket foder kan i anbefale hun virker ikke kræsen så jeg vil gerne prøve at køre hende over på noget med kød og ikke for meget korn
Det er en voksen kat på 1,5 år

De sidste par dagen har vi givet hende 15 gram tørfoder morgen og aften -Hills Oral Care som jeg har gode erfaringer med og noget fra Real Nature
Morgen og aften får hun ca 20/25 gram vådfoder Royal Canin Intense Beauty eller Sheba og lidt rigtig kylling filet om aftenen

Hun gider ikke Feline Porta,Bozita,Miamor eller Cosma Nature (hvis nogen vil købe skriv gerne)

Jeg har også købt noget fra Acana som jeg vil se om hun er interesseret i når hun har spist mere af det der er åbnet

Vores gamle Basse fik Young Male fra Royal Canin og forskelligt blandet tørfoder og vådfoder hvor vigtigt er det hun er jo steriliseret(det er en jungle med alle de forskellige ting)

Vi købte en Hills som hun var vant til men det gider hun virkelig ikke

Hvad kan hun lide? :slight_smile:
Flere af mine katte var begyndt at have lidt for meget på sidebenene og gad nærmest ikke at spise andet end tørkost, så for nogle måneder siden skar jeg igennem og begyndte at tage tørkosten væk om aftenen. Så nu har mine katte afgang til tørkost (og vådkost) om dagen mellem 7-20 og fra 20-7 (nat) har de kun afgang til vådkost.
Om morgenen får de så serveret råt, inden tørkosten bliver stillet frem igen.
Det har haft fin effekt på både kræsenhed og fedtdepoter. :slight_smile:

Det er denne Hills hun ikke gider http://www.hillspet.dk/da-dk/products/ve-feline-vetessentials-young-adult-dry.html

Løvehjerte :)tørfoder gider hun fint undtagen Hills og hun virker som om det med vådfoder er nyt for hende men Royal Canin og Sheba (men er der ikke meget sukker i det ) et stort hit og rigtig kylling
Jeg er meget glad for at hun spiser vådfoder også så hun får godt med væske (putter altid lidt vand på )
Men de navne jeg nævnte ovenfor gider hun ikke vådfoderet så der får hun så hvad hun gerne vil da jeg ikke vil sulte hende og er glad bare hun spiser noget vådt også

minimer tørkosten og brug det evt kun som snack og så ellers bare fri adgang til vådt.
Katte forstår ikke konceptet slankekur og som vi snakkede om på FD opdrætterkurset i weekenden så er der stor forskel på hvor fyldige misser skal være :slight_smile:
Så med mindre det er en dyrlæge der siger hun er i helbredsrisiko med den overvægt så vil jeg gøre som ovenstående og ellers tage det stille og roligt :slight_smile: Hvis mis ellers kan bevæge sig fornuftigt og holde sig selv ren osv. så vil jeg ikke gå så meget op i en rund kat :slight_smile:
Under alle omstændigheder så skal det gå super langsomt så mis ikke sulter/går til tomme skåle :slight_smile:

[ATTACH=CONFIG]113513[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]113514[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]113515[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]113516[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]113517[/ATTACH]

Hej Dk Sugieh:)
Tak de nævnte på internat at den godt kunne tabe et kilo,hun er meget aktiv og kan sagtens gøre sig selv ren, men der er en lille dunk indtil videre går det fint med 15 gram tørfoder morgen og aften og som lidt kastegodbid eller når hun skal vejes -så gider hun ikke løftes men så putter jeg et par godbidder i en kasse og så vejer hende på den måde
Det mad jeg købte var ikke Acana men Orijen fisk og kylling og det virker til at mætte godt

Ja i mine øjne er hun som hun skal være :slight_smile:

Men er hun ikke fin :love2: jeg håber virkelig hun vil falde godt til

Og vi leger rigtig meget med hende og hun er også god til selv at give den gas med sine legetøjsmus,så håber det også giver hende noget

Hun ser ualmindelig dejlige ud :inlove: og har efter min mening præcis den form som sunde og raske huskatte skal have. :ok:

Hun er da pragtfuld :hjerte::inlove:
Og jeg synes heller ikke hun ser for tyk ud…ikke ret meget i hvert fald :smiley:

Hvor er hun smuk :hjerte::hjerte:

[QUOTE=Kattens7;1306323][/QUOTE]

Så lækker - og så har hun jo den helt rigtige kattefarve… :thumbup: :høhø:

Og at dømme efter billederne, er der vist ikke megen tvivl om at hun er faldet godt til? :slight_smile:

Hun er smuk, og den smule sidebens fedt, fortager sig nok, når det bliver varmere. Min ikke overvægtige huskat vejer konsekvent ca. 300-400g mere om vinteren end om sommeren:).