Ny kattebakke

:høhø: Hvad tænker I?
En hel ny model som jeg overvejer at købe

mål:
48x48x43h

Personligt tænker jeg, at det er en rigtig god plads så man kan komme til at daske en anden i hovedet, når den kommer ud…

hehe jeg er ikke sikker på at jeg forstår :slight_smile: Daske en anden i hovedet når den kommer ud? - Er det godt eller skidt? :smiley:

Det er ret skidt, hvis en kat ikke kan komme på bakken i fred og ro. Det kan give urenlighed.

Jeg tænker også, at hvis man kun har en bakke til flere katte, så er der et lækkert sted at ligge og vogte, så andre ikke kan komme på bakken…

Men det er jo så ikke et problem, hvis ens katte ikke gør de ting :slight_smile:

Den ser også alt for mørk ud til hjemme hos os - men det er nok kun fordi jeg har en bangebuks :wink:

Jeg synes den ser fed ud. Jeg ville fjerne lågen, men det gør jeg altid på lukkede bakker.
Jeg tror Lykke har katte som kan finde på at drille hinanden mens de er på bakken. Det gør mine ikke. Måske den manglende låge mindsker morskaben ved det?

[QUOTE=Barky;1272374]Jeg synes den ser fed ud. Jeg ville fjerne lågen, men det gør jeg altid på lukkede bakker.
Jeg tror Lykke har katte som kan finde på at drille hinanden mens de er på bakken. Det gør mine ikke. Måske den manglende låge mindsker morskaben ved det?[/QUOTE]

jeg håber ikke det bliver nødvendigt at fjerne lågen. Den kan nok holde noget grus inde i bakken, ved at den bliver ved med at være der. :slight_smile: Men jeg er lidt spændt på om Silke kan accepterer det. Dog bruger hun næsten ikke selv bakken. Hun besøger ude.

Lykke: Jeg har heldigvis ikke haft katte der ikke kunne gå på bakken i fred og ro. Jeg tænker en bakke er nok til to katte. Opdrætter siger dog, at hendes katte nyder meget af at ligge på toppen af bakken på det plys

[QUOTE=Barky;1272374]Jeg synes den ser fed ud. Jeg ville fjerne lågen, men det gør jeg altid på lukkede bakker.
Jeg tror Lykke har katte som kan finde på at drille hinanden mens de er på bakken. Det gør mine ikke. Måske den manglende låge mindsker morskaben ved det?[/QUOTE]
Enig… Jeg ville også pille lågen af. Men det gør vi altid herhjemme… :slight_smile:
synes også den ser fed ud :slight_smile:

[QUOTE=DK Zaphy;1272376]Enig… Jeg ville også pille lågen af. Men det gør vi altid herhjemme… :slight_smile:
synes også den ser fed ud :)[/QUOTE]

jeg vil først pille lågen af, hvis det skulle blive et problem. Den kommer fra opdrætteren. Og Elliot lærer i hvert fald at bruge denne bakke med låg. Så er spørgsmålet om Silke vil… Men som det er lige nu besøger hun ude… Håber det fortsætter :slight_smile: Spare mig godt på gruskontoen ^^

Jeg ville skam også helst beholde lågerne på for at mindske grus. Især hvis kattene laver de der flyve stunts UD fra bakken. :høhø: Men med 4 ildere der også bruger bakkerne og ikke gider låger, så er den sag ligesom afgjort.
Hvis Elliott bliver vant til bakken og Silke mest gør det udenfor, så bliver det næppe et problem. Jeg har 4 bakker til 4 ildere og 3 katte. Men har før haft 2 bakker til 3 katte uden problemer.

ville aldrig have mindre end 2 bakker og 2 vandskåle lige så snart der er mere end en kat. katte kan snildt pludseligt få et behov for at “vogte” og med 2 bakker, 2 vand og madskåle så er det umuligt at fremøve en vogtende provokatør med måske et efterfølgende urenlighedsproblem… som kan være svært at lokalisere hvor det egentligt stammer fra hvor det er slet ikke sikkert kattene viser menneskerne hvad det handler om

Som da min Mille lå på trappen. det var da så fint og hyggeligt. Bortset fra at nogen så pludseligt tissede i hundekurvene… kun gik op når jeg gjorde…
Og nej ingen havde lyst at gå i klinch med Mille så hun tog vogtestilen til sig i stor stil. Nu bor hun så som ene kat og har det strålene og har mine også - ingen urenlighed, ingen der vogter.

[QUOTE=catsanddogs;1272387]ville aldrig have mindre end 2 bakker og 2 vandskåle lige så snart der er mere end en kat. katte kan snildt pludseligt få et behov for at “vogte” og med 2 bakker, 2 vand og madskåle så er det umuligt at fremøve en vogtende provokatør med måske et efterfølgende urenlighedsproblem… som kan være svært at lokalisere hvor det egentligt stammer fra hvor det er slet ikke sikkert kattene viser menneskerne hvad det handler om

Som da min Mille lå på trappen. det var da så fint og hyggeligt. Bortset fra at nogen så pludseligt tissede i hundekurvene… kun gik op når jeg gjorde…
Og nej ingen havde lyst at gå i klinch med Mille så hun tog vogtestilen til sig i stor stil. Nu bor hun så som ene kat og har det strålene og har mine også - ingen urenlighed, ingen der vogter.[/QUOTE]

En kattebakke skal være nok. Opstår der et problem af ligende art som din, kan jeg tage det til efterretning. Men én bakke har altid været nok for Mijv og Silke, så det burde det også være for Silke og Elliot. Der kommer i hvert fald ikke flere i huset, så længe jeg ikke finder det nødvendigt.:slight_smile:

Sådan tænkte jeg også en gang - gør jeg ikke mere…

måske en helt alm åben så er bedre om du kun vil have en? og ja det er svært helt at undgå grusdrys…det er lige som en del af det at have kat :slight_smile:

[QUOTE=catsanddogs;1272392]Sådan tænkte jeg også en gang - gør jeg ikke mere…

måske en helt alm åben så er bedre om du kun vil have en? og ja det er svært helt at undgå grusdrys…det er lige som en del af det at have kat :-)[/QUOTE]

åbne bakker er slet ikke mig. Jeg har ikke lyst til at kigge på afføringen i bakken, for ikke at snakke om at der intet er der indkapsler lugten. - og bare lige for at pointere. Jeg tømmer selvfølgelig kattebakken. Men ikke med det samme en kat er på bakken.

Man må godt se at her bor en kat /katte. Et stort træ for petfun viser det ganske tydeligt. Men hvis jeg kan nøjes med et toilet til to mennesker, så kan kattene også :slight_smile: Og jeg synes simpelthen det er overkill med to bakker. Det var noget andet hvis jeg havde flere katte.
Men det var heller ikke det tråden her skulle omhandle. - Men om nogle kendte til denne bakke og kan anbefale den?

[QUOTE=Barky;1272374]Jeg synes den ser fed ud. Jeg ville fjerne lågen, men det gør jeg altid på lukkede bakker.
Jeg tror Lykke har katte som kan finde på at drille hinanden mens de er på bakken. Det gør mine ikke. Måske den manglende låge mindsker morskaben ved det?[/QUOTE]

Nej, jeg har ikke katte der er efter hinanden på bakken. Højst Louis, der i et anfald af legesyghed kan finde på at lægge op til leg. Det jeg siger er, at det er en risiko der er, når den er nem at ligge på. Ikke at det nødvendigvis vil ske. Men det er da noget jeg har læst om før, så var der mine tanker gik hen.

Vi har så heller ikke låge på :wink:

[QUOTE=Mijv;1272394]åbne bakker er slet ikke mig. Jeg har ikke lyst til at kigge på afføringen i bakken, for ikke at snakke om at der intet er der indkapsler lugten. - og bare lige for at pointere. Jeg tømmer selvfølgelig kattebakken. Men ikke med det samme en kat er på bakken.

Man må godt se at her bor en kat /katte. Et stort træ for petfun viser det ganske tydeligt. Men hvis jeg kan nøjes med et toilet til to mennesker, så kan kattene også :slight_smile: Og jeg synes simpelthen det er overkill med to bakker. Det var noget andet hvis jeg havde flere katte.
Men det var heller ikke det tråden her skulle omhandle. - Men om nogle kendte til denne bakke og kan anbefale den?[/QUOTE]

og det var derfor jeg foreslog åben bakke. Nej jeg kender ikke denne model og nej jeg ville ikke anbefale den. Jeg har en åben bakke og det sviner ikke. Det lugter ikke. Jeg har også en lukket … den skal skiftes ud. Fordi den anden er bedre på alle måder. Og nej jeg går ikke og kigger nej i den :slight_smile:

men held og lykke med projektet bare du finder det som passer til jer :slight_smile:

Lågerne ryger også kun her, fordi nogle af mine katte er mindre kloge… Og fatter hat af hvordan En låge fungerer. :slight_smile: