Ny kattemor, der er blevet kattegal:-)

Hej allesammen

Vi har to hunkatte som beriger vores liv hver dag :love2: . Jeg arbejder hjemmefra for tiden og elsker at være omgivet af katte hele tiden.:tihi:

Findus på 7 måneder, sort- og gråstribet huskat med meget store grønne øje.

Fifi på 4 måneder, sort- og brunstribet kat. Hendes mor er 1/2 maine coon.

Kattene har meget glæde af hinanden, de er bedste veninder. Leger sammen hele dagen og ligger sammenslyngede og sover, der er total idyl :hjerte:

Både børnene og jeg elsker vores katte :hjerte:

Når jeg snakker om kat nr. 3, synes mine venner at jeg er blevet skør, men jeg synes at familien ville være fuldendt med endnu én kat.

Hvad synes I? Er det lige meget hvilket køn den nye er?

Glæder mig til at høre fra jer :slight_smile:

Kh

Fifi

Hej og velkommen :slight_smile:

Herinde kan man sige KUN når man har 3 katte :wink: og er stadig HELT normal :slight_smile:

Ang. køn, så vælg en af samme køn, som du har, da drengeleg og pigeleg er meget forskellig og i de fleste tilfælde leger lige børn bedst :slight_smile:

Er det to hunkatte du har?
I så fald vælg en hunkat eller en rolig dreng.

3 katte er et perfekt antal. Den dag en af kattene dør (helst om mange år), har man stadig to katte og skal ikke akut ud og finde en ny kat :slight_smile:

Velkommen til :heya:

Velkommen til :slight_smile:

Har endnu kun 1 kat - men kan høre herinde at man næsten kun kan have for få katte :tihi:

Det var simpelthen genialt sagt! :smiley: Den skal bruges på kæresten, for jeg har allerede den idé, at nr. 2 kat om et par år skal være 2 killinger :tihi: Og nu har jeg en god grund til det :wink:

Velkommen herinde :thumbup: … vi vil MEGET gerne se billeder af dine skønne katte:thumbup: … og jeg vil sige “lige børn leger bedst” med hensyn til kønnet på nummer 3 kat:juhu:

Hej og VELKOMMEN! Tre katte er overhovedet ikke mange! Som Vivi så rigtigt siger:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;979363]
3 katte er et perfekt antal. Den dag en af kattene dør (helst om mange år), har man stadig to katte og skal ikke akut ud og finde en ny kat :)[/QUOTE]

så er det på mange måder meget bedre end to.

Selv har jeg fem L Og jo mine kolleger glor på den der " :uha: FEM?!?!?! katte" indimellem når man fortæller det. Jeg har vænnet mig til at sige “jeg har KUN fem” - for så ved de SLET ikke hvordan de skall reagere :wink:

Når dine katte ikke er ældre ville jeg godt turde binde an med en kastreret hankat til dem - hvis du kan hitte en der ikke er ALT for vild og voldsom, så kan han blive et godt supplement. For ellers er det altså med katte at "lige børn leget bedst - altså hankatte leger drengelege (brydekampe) og piger leger pigelege (tagfat) - men ingen regel uden undtagelse :slight_smile:

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men Kamikaze /hittekat.dk har vist lige fået to efterladte killinger ind der trænger til nyt hjem :smiley: Måske var det noget? Og ellers sidder der jo masser af katte rundt om på landets internater der mangler et nyt og kærligt hjem.

Foruden selvfølgelig masser af racekatte, hvis det er det man vil :slight_smile:

Hejsa, Fifi - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Jeg er ganske enig. Og eftersom de to, du har, er killinger endnu, kunne en voksen hankastrat med et godt sind måske være en løsning som “onkel”? Rundt omkring på internaterne sidder mange dejlige voksne katte og venter på nye hjem…

:velkommen:

Velkommen til - glæder mig til at se billeder af alle kattene

Velkommen til kattegale :velkommen:

Velkommen til kattegales forum :slight_smile:

Velkommen!

…og jeg vil også gerne se billeder…

:velkommen: herfra :slight_smile:

:velkommen::velkommen::velkommen:

Velkommen:)

Du får også lige et velkommen herfra :slight_smile:

Jeg synes FinFrodes idé med en voksen kastrat kunne være en god idé. Der er så mange katte der mangler nyt hjem, så hvorfor ikke give en voksen kat en chance?!

Hej igen allesammen - sikke en dejlig velkomst i dette dejlige forum:) Så dejligt at høre fra Jer alle.
Jeg kommer med nogle billeder hurtigst muligt.

Nu er jeg blevet spændt på måske at få en voksen kastrat. Det ville være så hyggeligt med en kærlig og doven hankat. Knytter en voksen kat sig lige så tæt til sin nye familie som en killing gør?

Ja :slight_smile: Det er der ingen forskel på :slight_smile: Måske det tager lidt længere tid, før i er accepteret som familie, men den falder 100 % ligeså god til :slight_smile: Snehvide er et glimrende eksempel mellem mange andre :slight_smile: Hun opdrager på FinnFrode herinde :slight_smile:

OG så slipper i for teenageballaden :wink:

Hej og :velkommentilkg:

Så lidt da… Og folk herinde er bare hyggelige :slight_smile:

Nu har jeg kun en uges erfaring med at have overtaget en voksen kastrat, han er eneste kat her i hjemmet, og jeg har aldrig haft en killing - men indtil nu vil jeg på ingen måde påstå at der er et problem med at få ham til at knytte sig til os. Han kom ind på dag to og skulle putte på min bryst om morgenen, han spinder tit når han ser os (til tider så det lyder som om hans spinden er gået i overgang) og han vil med på toilettet (efter min overbevisning fordi han ikke kan leve uden os ;))… Så jeg vil klart mene det sagtens kan lade sig gøre at den knytter sig super meget til familien :slight_smile:
De veninder jeg har, som har fået en voksen kastrat, de har også de sødeste kælne missebasser…