Ny killing - internat?

Killing er fundet i min svigerfars bil, under motoren.

Moren til hende er blevet kørt ned - vides grundet de har opholdt sig på hans gård, han har fodret dem lidt, men her i mandags blev moren kørt ned.

Hende der har gemt sig ved motoren, er nu her, de andre to killinger kan vi ikke komme til - endnu.

Hun er rigtig kælen, og spiser godt, er tjekket og fejler ikke noget, udover lidt orm i maven.
Hun er sort/hvid, vil skyde på hun er 8-9 uger. Har døbt hende Daisie.

Så kommer det store spørgsmål, skal hun afleveres til et internat?? Jeg har det bare så dårligt med at de skal sidde i bure…

Du har tre muligheder…
1, Internat… så får hun en chance måske for at få et godt liv…
2, Behold hende selv… så får hun en chance for at få et godt liv…
3, Afliv hende… så skal du ikke bekymre dig om hun får et godt liv…

I min verden er kun mulighed 2 og 3… hun er meget for ung til at leve uden anden kat! Og det kan hun komme til, hvis hun havner på internat - med risiko for adfærdsproblemer…

[quote=Ann K;483091]Du har tre muligheder…
1, Internat… så får hun en chance måske for at få et godt liv…
2, Behold hende selv… så får hun en chance for at få et godt liv…
3, Afliv hende… så skal du ikke bekymre dig om hun får et godt liv…

I min verden er kun mulighed 2 og 3… hun er meget for ung til at leve uden anden kat! Og det kan hun komme til, hvis hun havner på internat - med risiko for adfærdsproblemer…[/quote]

  1. Ja, det synes jeg er synd… Men ved det kan være en løsning.

  2. Jeg tænker lidt på om vi nu også har penge til det, har mistet 30-40timer pr. mdr. på mit arbejde, og kan knap betale faste udgifter :S

  3. Tror jeg vil ringe til DB, og lave en aftale om at de tager hende når hun er 12 uger. Har haft den aftale før, har dog ikke brugt den en eneste gang endnu, da jeg altid har fundet hjem til dem :slight_smile:

De fleste Internatter har “plejefamilier” som killinger bliver anbragt i, indtil de er gamle nok til at flytte ud i hjem permanent.

Ja jeg er selv blevet brugt i løbet af sommeren, men de er imod at du tager plejekillinger ind, når du selv har katte :S

Har lige snakket med formanden her for området, hun ringer til internatet og hører om der er plads, i så fald bliver hun afleveret i morgen… Hun vil ikke komme til at gå alene.

Det kommer helt an på det enkelte internat. Jeg har haft killinger i pleje sammen med mine egne voksne katte. :slight_smile:
Der er selvfølgelig en riciko for at killingerne bringer smitte med sig, så set fra det synspunkt er det da fornuftigt nok at der ikke er andre katte i hjemmet.

Det er aldrig synd at aflive et dyr (humant altså), men det kan være spild af liv…

Hvordan reagere hun med mine 2 ?:slight_smile:

Det kan da være at internatet har en masse andre killinger, som hun kan være sammen med… Jeg ved, at på Inges Kattehjem, så går de kun med til at sælge så unge killinger hvis de følges to og to. Så måske en mulighed at ringe og spørge de forskellige steder, om de har nogle killinger.

Jeg har fået plads til hende på Brande Internattet, kan aflevere hende omkring 11:30

Vil dog bede dem om at ringe til mig, hvis hun ikke finder et nyt hjem :slight_smile:

Vil da lige dele lidt billeder, som jeg fik taget af hende, inden hun blev afleveret.

Så sød en kat, Henriette…

hvor er hun bare køn. håber hun hurtigt får sig en sød familie

Årh en smuk baby misser :hjerte:

Har været inde og kigge på internatets website, hun er ikke sat på endnu, eller også har jeg været for langsom…
Kan godt lide og holde øje…