Jeg har også en af den type du har købt. Det går supernemt at klippe kløer med den, kattene når dårligt at opdage at de får klippet negle før det er overstået
Det minder mig om, gider nogen lige komme og holde Adelie mens hun ikke opdager hvad der sker?
Så har vi prøvet klipperen. Den er mega skarp og stærk! Det store minus: kæft den er stor! Jeg synes, at det er svært at manøvrere ordentligt med den, så måtte tage vores lille bitte i brug. Nobby virkede desværre også bange for den store.
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1271967]Jeg har også en af den type du har købt. Det går supernemt at klippe kløer med den, kattene når dårligt at opdage at de får klippet negle før det er overstået
Det minder mig om, gider nogen lige komme og holde Adelie mens hun ikke opdager hvad der sker? ;)[/QUOTE]
Du ligger diskret klipperen frem og nupper hende først… Jeg har langt om længe lært Sugieh at ligge relativt stille mens jeg klipper, men det kræver hun ikke opdager jeg finder klipperen, for så er hun HELT væk de næste mange timer
Jeg er ret konsekvent, når jeg klipper kløer på vores katte. Det har jeg altid været, og de ved, at når kløerne skal klippes, så skal de klippes.
Nu er det ikke sådan, at det er med tvang, og så alligevel, men med en positiv tilgang :cool2: Hvis katten begynder at vriste sig fri, så siger jeg “nej”, kigger på den og blinker langsomt med mine øjne, for at signalere venlighed. Så fortsætter vi. Prøver den igen at vriste sig fri, så puster jeg blidt på poten, et voila, katten bliver rolig. Snip, snip, snip … og katten er “fri” igen
Lykke der er sådan et afstandsstykke på klosaksen. Det kan virke lidt besværligt med det lige i starten, men du kan bøje det lidt til siden, og så er der mere plads at gøre med. Vær dog meget OBS, for det betyder også at du kan komme til at klippe for meget af. Prøv evt. at lade saksen ligge frit fremme en tid, så Nobby kan vænne sig til den :cool2:
Jeg plejer at klippe kløer på mine når de enten kommer for at kæle eller ligger og småslumrer. Så når de sjældent helt at opdage hvad der sker før seancen er overstået. Normalt klipper jeg kun forpoternes kløer, de bagerste bider de selv
Andrea kan heldigvis holde Adelie hvis hun ikke lige gider få klippet negle så det er heldigvis ikke et stort problem her. Klosaksen ligger altid ved computeren så når de kommer forbi i nattens løb og lige vil nusses følger der somme tider lige en manicure med
[QUOTE=DK Lindvig;1272003]Jeg er ret konsekvent, når jeg klipper kløer på vores katte. Det har jeg altid været, og de ved, at når kløerne skal klippes, så skal de klippes.
Nu er det ikke sådan, at det er med tvang, og så alligevel, men med en positiv tilgang :cool2: Hvis katten begynder at vriste sig fri, så siger jeg “nej”, kigger på den og blinker langsomt med mine øjne, for at signalere venlighed. Så fortsætter vi. Prøver den igen at vriste sig fri, så puster jeg blidt på poten, et voila, katten bliver rolig. Snip, snip, snip … og katten er “fri” igen
Lykke der er sådan et afstandsstykke på klosaksen. Det kan virke lidt besværligt med det lige i starten, men du kan bøje det lidt til siden, og så er der mere plads at gøre med. Vær dog meget OBS, for det betyder også at du kan komme til at klippe for meget af. Prøv evt. at lade saksen ligge frit fremme en tid, så Nobby kan vænne sig til den :cool2:[/QUOTE]
Ja, det er en fin taktik, hvis ens katte har lært at få klippet kløer som små Det har Muffe og Nobby ikke. Muffe kan sparke så hårdt, at han faktisk har slået luften ud af Rune. Nobby måtte vi i starten tage en klo på ad gangen og give pause. Begge kan nu ved hjælp af træning og godbidder klippes i et hug - dog skal Muffe lige have en pause eller to.
Nobby er ikke bange for den, når den bare ‘er’. Det er fordi han virkeligt ikke kan lide ting tæt på sine kløer, så der er den farlig.
Og ja, vi forsøger at lære ham at få pillet poter!
Jeg har skam skubbet den der dimmer væk. Det gør ikke saksens hoved mindre