Ny klosaks/klipper

Nå folkens.

Her i mit BæsteCasa skal der indkøbes ny klosaks, for den gamle er mildest talt elendig, synes ikke den var så dårlig sidste gang jeg brugte den :venter:

Nogle mærker der er bedre end andre eller er det fuldstændig ligemeget? Jeg vil have en der kan sit kram og holder skarpheden i lang tid. er det muligt?

3 i 1 er verdens bedste klosaks, både til mig og mis :slight_smile:

Jeg bruger også en 3-i-1 saks til Florian, og den virker rigtigt fint. Jeg købte den på apoteket. :slight_smile:

Jeg har både en lille klosaks og en 3-i-1’er og jeg er fint tilfreds med begge. Men jeg har heller aldrig rigtig spekuleret på om de kunne være skarpere eller overvejet en som holder i mindst et årti. Så jeg ved ikke hvor meget hjælp det er for dig. :tihi:

Jeg har denne her til mine skovkatte:

Kan købes i Pet World til en ganske billig penge KW NEGLESAKS - 119,95 kr. - 100% prismatch og dag-til-dag-levering

Har prøvet 3-i-en, det fungerede ikke rigtig, øgleungen var i hvert fald ikke enig eller til at styre, så jeg skal have fat i en klosaks

Har den samme som Hanne og den er så dejlig da man ikke behøver klippe i en bestemt vinkel og den ligger godt i hånden :slight_smile:

min øjesten hvad angår klosakse - man kan se hvad man laver og den er nem at “komme ud af” bliver katten genstridig

Jeg bruger denne her fra Trixie og er fint tilfreds :slight_smile: Neglepleje | zooplus.dk

Samme som Hanne, og helt sikkert en anbefaling herfra. Den bruges i øvrigt også af mange klinikker, så jeg går ud fra, at det betyder, at den har god holdbarhed :slight_smile:

Lis, hvor kan man købe denne? Jeg har ledt og ledt uden at finde.

Den har jeg også - fik et par stykker for mine optjente points på et tidspunkt. Den lille tap gør at den ligger rigtigt godt på fingrene. Oprindeligt havde jeg sådan een som Lis viser, og den var også god og holdt i mange år, men jeg må erkende at plastichåndtaget gør at den anden føles lidt rarere at bruge. Om den så holder i lige så mange år, må tiden vise :slight_smile:

Tusind tak for jeres bidrag så har jeg lidt at gå udfra :slight_smile:

Min dyrlæge havde den i en kort periode - den var fra Kruuse. men her køber jeg den, gerne flere, så er de billigere (har ingen på lager selv)

http://www.revivalanimal.com/Whites-Nail-Trimmer.html?sku=14612-795

[QUOTE=DK Lindvig;1270215]Jeg har denne her til mine skovkatte:

Kan købes i Pet World til en ganske billig penge http://www.petworld.dk/kw-neglesaks[/QUOTE]

Vi var lige inde og købe sådan en. Hold da kaje, hvor er den stor :uha:

Altså i forhold til en 3-i-1, så er den stor :høhø: men den er imo rigtig god. Den anden dag afprøvede jeg lige, hvordan en 3-i-1 virker. Det gør jeg så aldrig igen :thumbdown: for kattens kløer blev flossede (og ja den 3-i-1 jeg har er skarp).

Her er et dugfrisk billede af min. At klippe kløer med sådan en er næsten en leg :thumbup:

Vi prøver den :slight_smile: Muffes klør er så tykke de næsten ikke kan tages med den bette klosaks, så er meget til ham vi vil bruge den…

Jeg tror du bliver glad for den.
Nogle af mine katte har også tykke kløer. Med andre klosakse kan jeg høre, hvordan det knaser, når jeg klipper dem. Kattene kan bestemt ikke lide dén lyd, og heller ikke fornemmelsen af, at en “sløv” klosaks klipper / flosser. Med den her hører jeg (og kattene) ikke en lyd, og kløerne er klippet uden flosser osv. :thumbup:

En god klosaks er sine penge værd, ligesom en god børste, lige som en god dyrlæge

når man finder det rigtige er det godt nok ikke nemt at skifte

[QUOTE=DK Lindvig;1271472]Jeg tror du bliver glad for den.
Nogle af mine katte har også tykke kløer. Med andre klosakse kan jeg høre, hvordan det knaser, når jeg klipper dem. Kattene kan bestemt ikke lide dén lyd, og heller ikke fornemmelsen af, at en “sløv” klosaks klipper / flosser. Med den her hører jeg (og kattene) ikke en lyd, og kløerne er klippet uden flosser osv. :thumbup:[/QUOTE]

Jeg testede den lige på en af Hugos klør. Smut sagde det bare :smiley: