Ny lille killing og forlænget weekend tur. Kan man det?

En rigtig god ven er så heldig at få en skøn lille killing på tirsdag. Den skal sættes sammen med 2 voksne katte som er lidt over 1 år. Hun har nu fået en invitation til en rund fødselsdags weekend i Skotland som skal være fra ons d 30/7 kl ca. 10.00 - søn d. 3/8 kl. ca. 17.00. Hun har virkelig tænkt og tænkt over hvad hun skulle gøre men er jo ikke helt sikker på om kattene lever et stille og “lykkeligt” liv på det tidspunkt. Jeg har sagt at jeg nok ville takke nej til turen men hun er virkeligt klemt mellem 2 negle da hun ved at familien bliver stik tosset hvis hun siger nej motocanaglia_nonegiusto (også på grund af nogle dumme katte). Lige som de heller ikke forstår hvorfor hun ikke bare kan gi et svar -venter.
Jeg skal passe kattene hvis hun rejser og jeg vil komme forbi 1-2 gange på arbejds dage og 2-3 gange i weekenden.
Men er det nok? Ville i turde at rejse på forlænget weekend så tæt på en sammen føring af katte?

-lazykitty -pote -pote -pote -pote

Umiddelbart ville jeg mene halvanden måned er rigelig at sammenfører i.
Generelt ville jeg mene, AT fungerer de 3 ikke sammen sidst i juli så kommer de heller ikke til det. Går ud fra det er kastrater, vi taler om.
Hun KAN også gøre noget andet. Hun kan lade misling blive hvor den er og så hente den NÅR hun er kommet hjem.
Det har jeg praktiseret flere gange…både da nogle killingekøbere skulle flytte…så beholdt jeg blot misling til de både VAR flyttet men også kommet helt på plads. En anden gang var det som her et forlænget week-end ophold, jamen så beholdte jeg blot misling til det var overstået.
Brita

hvis der er kommet fast rutine i lille mislings liv, hvis kattene kan sammen og nyder hinandens selskab, hvis hun har mulighed for en kattesitter (nu ved jeg ikke hvor hun bor men er det her i KBH melder jeg mig da gerne - jeg er hjemme i den periode… )

jamen hvis de ting er på plads - så skulle der ikke være noget i vejen for det…

hvis hun har mulighed for at entrere med en der kan følge hendes egne rutiner de 3 dage så kattene ikke oplever nogen videre ændring i hverdagen andet end en anden sengekammerat og en ny dåseslave…så skulle det da gå fint…

men hvis nogen af de 3 ting ikke er på plads - så synes jeg personligt hun skal blive hjemme… for så er der behov for hende…

en personlig note: jeg ville godt nok give familien den her [smilie=hate-boid.gif] hvis de blev tossede over det… det er altså din veninde der har fat i den lange ende… IKKE familien… at de er nogle -dinklaphat - det må altså ikke være hendes problem hvis det konflikter med hvad der er bedst for misserne…

men som sagt… bor hun i kbh - så skal jeg da gerne være sitter (evt sammen med dig)

De 2 store er kastrater, jeg er ikke helt klar over om den lille er. Opdrætter kan ikke beholde killingen i så lang tid da de har andre planer hvor de ikke vil være hjemme.
Hun bor i Nordsjælland, lige som jeg gør. Jeg ville gerne være mere hos hendes katte men jeg får selv en lille ny killing i slutningen af juli.
Huyn har før sagt nej til fester og andet fordi hun ikke har kunne få misserne passet. Familien mener i for vejen hendes livs drejning punkt er kattene og de forstår simpelthen ikke.

jamen hvis hun bor i Nordsjælland - så står tilbuddet da helt klart ved magt…

jeg har familie i dronningmølle så jo højere nordpå jo bedre… så tager jeg da bare forlænget weekend med kattepasning hvis hun tager imod tilbuddet

legede kattesitter for en weekend hos Free Jazz - det var en oplevelse uden lige GG 16 katte og 12 sprælske killinger + det løse… så tror jeg lige 2 kastrater og en killing er inden for mit kompetenceområde hehe - det er monster hygsomt at kattesitte…

nogen familier forstår bare ikke hvad det drejer sig om… de forstår slet ikke den kærlighed der ligger til grund og den berigelse det er af ens liv… håber at det går alligevel… nu har hun da om ikke andet muligheden om så er…

hun er velkommen til at skrive til mig hvis hun vil… kan godt forstå hvis du selv helst vil være hjemme hos din egen lille nye misser

knuser